Permalänk
Medlem

Holy shit! Nästan exakt samma build tänkte jag på å göra:O Fasst hel svart med röda detaljer.. :/ STEALER! =P
Världen är bra liten

Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Dark Snow kan man ju måla på sidan bara... Då Dark är inramat i vitt (ifyllt med svart) Snow helt enkelt bara vitt

EDIT: HoBb3's CL[M]EAN MACHINE II: Dark Snow (Som jag tidigare nämnt), då just CL[M]EAN MACHINE II bara indikerar dess förgång, typ som ett efternamn, medans Dark Snow är typ som förnamnet (Då kanske även du kan skicka vidare den till någon som gör ett bygge {MIG exempelvis :P} då den blir kallad CL[M]EAN MACHINE III osv.) Vilket till slut blir ett släktträd WOW! Ibland får jag verkligen galna idéer! Fast jag är dock fullt seriös med det här

Pax IV

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Dark Snow kan man ju måla på sidan bara... Då Dark är inramat i vitt (ifyllt med svart) Snow helt enkelt bara vitt

EDIT: HoBb3's CL[M]EAN MACHINE II: Dark Snow (Som jag tidigare nämnt), då just CL[M]EAN MACHINE II bara indikerar dess förgång, typ som ett efternamn, medans Dark Snow är typ som förnamnet (Då kanske även du kan skicka vidare den till någon som gör ett bygge {MIG exempelvis :P} då den blir kallad CL[M]EAN MACHINE III osv.) Vilket till slut blir ett släktträd WOW! Ibland får jag verkligen galna idéer! Fast jag är dock fullt seriös med det här

Du är galen haha! Tvivlar dock på att det kommer bli så många i den "släkten" eftersom det känns som jag kommer behålla detta ett tag.
Om man ska skriva Dark Snow så kan man bara ta det i vitt eftersom sidan är svart. Men det kanske man ska göra någon gång. Låter som det kan bli riktigt bra.

Skrivet av of-doom:

Holy shit! Nästan exakt samma build tänkte jag på å göra:O Fasst hel svart med röda detaljer.. :/ STEALER! =P
Världen är bra liten

Soft ^^ Kommer det någon bygglogg då?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Soft ^^ Kommer det någon bygglogg då?

Kör på ett annat tema nu ist då du körde på det =P
Ingen bygglog men kommer ett galleri ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Om man ska skriva Dark Snow så kan man bara ta det i vitt eftersom sidan är svart.

Det jag syftar på med dark är att man liksom kan rama in det av en linje med vitt runt varje bokstav

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Det jag syftar på med dark är att man liksom kan rama in det av en linje med vitt runt varje bokstav

Jaa så menar du Så ungefär så som Hannes hade "svarvat" in cl[M]ean machine på sidan som jag spaklade över.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|

Permalänk
Medlem

Nu blir det semester i en vecka. Jag svarar när jag kommer hem

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Ha det så trevligt, men på semestern är det ju när man moddar

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Jaa så menar du Så ungefär så som Hannes hade "svarvat" in cl[M]ean machine på sidan som jag spaklade över.

Ja, typ... Fast du kunde inte gör adet så då tar man det lätta sättet istället

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Ha det så trevligt, men på semestern är det ju när man moddar

Haha en semester från moddandet då

Skrivet av Skarhed:

Ja, typ... Fast du kunde inte gör adet så då tar man det lätta sättet istället

Lätta sättet? Måla med pensel eller?

Nu åker jag så ni får ha det så trevligt. Kommer tbx på måndag-onsdag tror jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Haha en semester från moddandet då
Lätta sättet? Måla med pensel eller?

Nu åker jag så ni får ha det så trevligt. Kommer tbx på måndag-onsdag tror jag.

Maskera

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av of-doom:

Världen är bra liten

Ahem..

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Skälet till varför man inte ska köra rött+svart (Det är dock skitsnyggt )

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Skälet till varför man inte ska köra rött+svart (Det är dock skitsnyggt )

Nu var det inte bara färg kombination utan samma komponenter med =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Nu var det inte bara färg kombination utan samma komponenter med =P

Läskigt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu var man tillbaka Ska ta tag i 24 pin kontakten någon gång under dagen.

Satsar på att bli klar med allt utom 24pin kontakten till på helgen, (ska lana ;P) Så kvar att göra är väll

# Sleeva 24pin förlängningssladden
# Laga 2st pins på 8pin atx + sleeva dom.
# Laga en fläktkontakt. Hemskt vad lätt "spärrarna" lossnade.
# Borra nya hål i toppen för att fästa fläktar
# Komma på en något sätta att fästa en fläkt ovanför fläktkontrollen. Sack@ Har du något tips hur?
# Beställa nya skruvar. Dom som sitter i chassit, sen sätter man mobot ovanpå och sätter skruvarna i dom. Finns inte rätt storlek någonstans på Gotland
# Montera allting
Sen är det altid lite småsaker som ska göras.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Nu var man tillbaka Ska ta tag i 24 pin kontakten någon gång under dagen.

Satsar på att bli klar med allt utom 24pin kontakten till på helgen, (ska lana ;P) Så kvar att göra är väll

# Sleeva 24pin förlängningssladden
# Laga 2st pins på 8pin atx + sleeva dom.
# Laga en fläktkontakt. Hemskt vad lätt "spärrarna" lossnade.
# Borra nya hål i toppen för att fästa fläktar
# Komma på en något sätta att fästa en fläkt ovanför fläktkontrollen. Sack@ Har du något tips hur?
# Beställa nya skruvar. Dom som sitter i chassit, sen sätter man mobot ovanpå och sätter skruvarna i dom. Finns inte rätt storlek någonstans på Gotland
# Montera allting
Sen är det altid lite småsaker som ska göras.

Wb Ser fram emot bilder på uppdateringarna

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Proffsmoddare

Buntband är fina grejer för att hänga upp fläktar i 5.25" platsen. Annars så gör du det ordentligt och kapar samt bockar till en adapter.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Buntband är fina grejer för att hänga upp fläktar i 5.25" platsen. Annars så gör du det ordentligt och kapar samt bockar till en adapter.

Det är redan fixat. Borrade hål i själva plattorna? som går att ta bort. Kanske inte den snyggaste lösningen men fungerar. Sen passade jag på att borra nya hål i taket samt gänga om sånadär distanser eller vad det heter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite bilder på små och enkla lösningar.

Borrade upp 4 nya större skruvhål så jag kunde fästa fläktarna i toppen

Fixade även så jag kunde ha en fläkt där framme under fläktkontrollen. Kanske inte den snyggaste lösningen men jag orkade inte hålla på att göra någon adapter.

Bak

Borrade större hål här också. Jag kommer byta mot svarta skruvar sen så det smälter in mera

Kommer lite andra bilder imorgon som också är tagna med en bättre kamera.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmobbare

En tanke bara, om du ska byta ut fläktarna mot en radiator i taket någon gång så kommer skruvskallarna att flyga igenom om du har insex.
Brickor är ju inte det snyggaste heller.

Annars ser det väl helt okej ut hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

En tanke bara, om du ska byta ut fläktarna mot en radiator i taket någon gång så kommer skruvskallarna att flyga igenom om du har insex.
Brickor är ju inte det snyggaste heller.

Annars ser det väl helt okej ut hittills.

Finns ju svarta brickor också. Sen har jag datorn på bordet så toppen syns inte så mycket

Nu är allt utom nätagg, hdd, dvd och 1 fläkt monterat. Ser riktigt bra ut om jag får säga det själv

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Up 'n Running!
Hade lite problem först. Den startade bara med ett minne i och bara ibland och sen stängde det av sig efter 1 minut. Så tog ett tag innan det fungerade. Vet inte ens vad felet var, men nu har det fungerat felfritt i ca 5 timmar med båda stickorna i.

Mycket bättre

Helhetsbild

Ska slevva klart 24pin förlängningen nästa vecka också.
Är nöjd med resultaten även fast det inte är klart

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite temps

3DMark06

Super Pi 1M

EDIT: Idle ligger ungefär på 30+ någon grad och load ungefär på 60-65 nul.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt najs börjar det bli, lite mer flow på kablarna och det är perfekt. Ska du inte ha plexibotten?

Oh noes.. Du får 200p mer än Echo i 3dmark06!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Riktigt najs börjar det bli, lite mer flow på kablarna och det är perfekt. Ska du inte ha plexibotten?

Oh noes.. Du får 200p mer än Echo i 3dmark06!

Jag är lite tveksam om den går in under radiatorn, men det ska nog fixa sig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

LOL! JAg förhastade mig när jag såg 24-pin kabeln men så såg jag vad du skrev tidigare BTW, Det är extremt med déjà vu att se det här bygget Men jag måste ju ändå säga att du har hittat på ett bra namn

Visa signatur
Permalänk
Proffsmobbare

Grattis grabben, riktigt snyggt bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

LOL! JAg förhastade mig när jag såg 24-pin kabeln men så såg jag vad du skrev tidigare BTW, Det är extremt med déjà vu att se det här bygget Men jag måste ju ändå säga att du har hittat på ett bra namn

haha, gör nog en del som bara kolla på bilderna också

Skrivet av Laine:

Grattis grabben, riktigt snyggt bygge!

Tack
Men som sagt är en del kvar att göra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bah hade velat se ett EVGA grafikkortkort på ett EVGA moderkort

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club