Permalänk
Medlem

Tack mikatataku
ISO är alltså ljuskänslighet. Så om man har ISO 100 som är minimum för D40x betyder det att det blir ljusast? och ISO 200 lite mörkare och så ända till 1600 som är max eller är det tvärt om?

ISO 100
Stativ
Foto när det är molnigt ute. Hur gör man om det är soligt? kan man fota inomhus utan att solen når fram till det man ska fota?
Lång sluttid eller vad det heter

Sen är det bara att testa sig fram eller?
Får leta fram stativet och börja öva imorgon

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Man kan inte högerklicka och välja egenskaper på en mac

Nog för att det var ett skämt men på Mac är det högerklick - visa info

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Nog för att det var ett skämt men på Mac är det högerklick - visa info

Där ser man

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Men jag undrade hur den andra snubben ChipZ viste att det var en sån. Och nu vet jag.

Är nog lite trött, sov väldigt dåligt inatt

Haha, jag stalkar dig

Nej man, med en Exif-reader plugin till webbläsaren så får man fram all info
Exif är den infon som är gömd i bilderna med exponeringsinformation, kameratillverkare med mera

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Haha, jag stalkar dig

Nej man, med en Exif-reader plugin till webbläsaren så får man fram all info
Exif är den infon som är gömd i bilderna med exponeringsinformation, kameratillverkare med mera

Tycket jag såg någon som försökte titta på mig igenom fönstret när jag duschade

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Paket från inet
6st Scythe Gentle Typhoon

Vilken bild är bäst? första är med motdjus den andra med medljus (heter det så?)

Den sista tycker jag är bäst. Man ser allt mycket tydligare.

Cpu och RAM monterat

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker medljus blev bäst.. Visar detaljerna bättre. Är det bara jag, eller är EVGA's moderkort de snyggaste som finns? Ramlar av stolen varje gång jag ser ett

EDIT: Blir väl sleeve till fläktarna också?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Jag tycker medljus blev bäst.. Visar detaljerna bättre. Är det bara jag, eller är EVGA's moderkort de snyggaste som finns? Ramlar av stolen varje gång jag ser ett

EDIT: Blir väl sleeve till fläktarna också?

Håller med eVGA är lätt snyggaste moderkorten. Var mest därför jag köpte ett ^^

Yepp har sleevat 3st fläktar. Tar inte direkt långt tid men det är bara jag som är lite lat.

Ska åka till sommarhuset imorgon eller på torsdag så jag blir borta 1 vecka eller något. Men när jag kommer hem ska jag sleeva 24pin atx förlängningen. Om jag inte tar med mig den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska du göra någon moddning på chassit eller tagit något bra projektnamn? Dark Snow var ju rätt så bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Ska du göra någon moddning på chassit eller tagit något bra projektnamn? Dark Snow var ju rätt så bra

Kanske ska borra nya hål i toppen så fläktskruvarna går i. Anchor lät rätt ballt också

Projekt: Anchor
Dark Snow
Projekt: LiLi
Cl[m]EAN-MACHINE II
1000 Black&White

Men lutar lite åt dark snow ändå

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Kom på ett till "Chessboard"

Edit: eller nej ChessPc

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Kom på ett till "Chessboard"

Edit: eller nej ChessPc

När man ska ta skolfoto ska man säga cheese och då blir man jätte ful. Erkänn du har kokat ihop det här bara för att säga att jag tar dåliga kort
Du ska få se på kort när jag är klar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan du inte sätta deadline för namnet? (Nåt X datum tar du det bästa)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Kan du inte sätta deadline för namnet? (Nåt X datum tar du det bästa)

Den femte augusti (då jag kommer hem) Bestämmer jag mig, om inte tidigare. Men ni får veta den 5.

Visa signatur

Permalänk

"The mighty marshmallow" borde den heta om du inte kommer på något annat:)
"Suck it sack!" Annars:O

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av mikatataku:

"The mighty marshmallow" borde den heta om du inte kommer på något annat:)
"Suck it sack!" Annars:O

Haha. Vill ha ett lite mera seriöst namn då detta är ett lite mera seriöst bygge

Skrivet av Nessur:

Tackar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Schysst bygge, mycket intressant att följa.

Tycker bygget ska heta "Dark Entity"

Permalänk
Medlem

Vilket namn du än tar kan du ha den här presentationen: HoBb3's CL[M]EAN MACHINE II: Dark Snow Jag tror jag fick till det rätt så bra där

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HoBb3:

När man ska ta skolfoto ska man säga cheese och då blir man jätte ful. Erkänn du har kokat ihop det här bara för att säga att jag tar dåliga kort
Du ska få se på kort när jag är klar!

Nej jag tänkte mest på att schackbräde brukar vara svart och vita.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Du måste ju också göra någon form av personlig touch, kanske någon liten detalj eller något såsom t.ex. en liten gravyr. Snackar inte om något stort då det räcker med att typ göra några streck på ett bra sätt så att hela bygget blir personligare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är detta en fotograferingstråd eller en bygglogg? Jag blir förvirrad
Följer denna fr.o.m. nu. Kommer säkert bli skitbra! (y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolo:

Schysst bygge, mycket intressant att följa.

Tycker bygget ska heta "Dark Entity"

Inte helt fel det heller. Entity betyder väll enhet om jag minns rätt?

Skrivet av Skarhed:

Vilket namn du än tar kan du ha den här presentationen: HoBb3's CL[M]EAN MACHINE II: Dark Snow Jag tror jag fick till det rätt så bra där

Jag tror också du fick till det rätt så bra där

Skrivet av MulleEng:

Nej jag tänkte mest på att schackbräde brukar vara svart och vita.

Jo det var ett litet skämt. Fast jag tänker på ljusa färger när jag hör det, typ ljus gul och vit :S

Skrivet av Skarhed:

Du måste ju också göra någon form av personlig touch, kanske någon liten detalj eller något såsom t.ex. en liten gravyr. Snackar inte om något stort då det räcker med att typ göra några streck på ett bra sätt så att hela bygget blir personligare.

Jo det skulle vara kul men jag vet inte vad jag ska göra. Något tips? Inget med graverin då jag inte har några sånna grejer

Skrivet av xeorix:

Är detta en fotograferingstråd eller en bygglogg? Jag blir förvirrad
Följer denna fr.o.m. nu. Kommer säkert bli skitbra! (y)

En bygglogg

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lägg upp lite fler bilder på chassit så kan jag nog hjälpa dig med en personlig touch

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Lägg upp lite fler bilder på chassit så kan jag nog hjälpa dig med en personlig touch

Är för trött för att ta seriösa bilder så det kommer lite halvdana bilder.

Med aluminium plattan på 5.25" platserna och plexi på botten på andra plan.

Dålig helhetsbild

Bättre helhetsbild från tidigare

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är inte en sån där som bryr mig om snygga foton direkt, faktum är att det till och med var bra att du inte tog seriösa då man får en bättre bild av det hela Du skulle kunna dra en vit linje längs ytterkanten av sidorna cirka en cm in... Skulle också kunna göra det runt glaset... Personligen skulle jag ha graverat det, men eftersom du inte har möjlighet till det kan du köra lite färg fast man dock förlorar mycket färg av att dra en smal linje. Kommer jag på något annat säger jag till

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Jag är inte en sån där som bryr mig om snygga foton direkt, faktum är att det till och med var bra att du inte tog seriösa då man får en bättre bild av det hela Du skulle kunna dra en vit linje längs ytterkanten av sidorna cirka en cm in... Skulle också kunna göra det runt glaset... Personligen skulle jag ha graverat det, men eftersom du inte har möjlighet till det kan du köra lite färg fast man dock förlorar mycket färg av att dra en smal linje. Kommer jag på något annat säger jag till

Kanske skulle bli snyggt. Fast jag vet inte riktigt, ser nog mest ut som en formelett bil då
Kommer någon på något så säg till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När vi får reda på namnet kanske jag kan hitta på nåt kul

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

När vi får reda på namnet kanske jag kan hitta på nåt kul

Okej då kan väll säga vad jag tänkte ha för namn

Dark Snow
Och kanske något med CL[M]EAN-MACHINE II.

Typ CL[M]EAN-MACHINE II Dark Snow eller bara Projekt: Dark Snow

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dark Snow kan man ju måla på sidan bara... Då Dark är inramat i vitt (ifyllt med svart) Snow helt enkelt bara vitt

EDIT: HoBb3's CL[M]EAN MACHINE II: Dark Snow (Som jag tidigare nämnt), då just CL[M]EAN MACHINE II bara indikerar dess förgång, typ som ett efternamn, medans Dark Snow är typ som förnamnet (Då kanske även du kan skicka vidare den till någon som gör ett bygge {MIG exempelvis :P} då den blir kallad CL[M]EAN MACHINE III osv.) Vilket till slut blir ett släktträd WOW! Ibland får jag verkligen galna idéer! Fast jag är dock fullt seriös med det här

Visa signatur