Anmäl dig till Roborock Challenge!

Hjälp mig att få igång SC2

Permalänk
Medlem

Hjälp mig att få igång SC2

Hej. När jag startar spelet är skärmen svart i 2 min, sedan kommer intro bilden som varar i ca 5 min, sen dör spelet. Direkt efter installationen kom jag in i spelet, fungera bra men ljudet hängde sig i jämna intervaller och sen dog.

Datorn är ny formaterad och har alla senaste drivrutinerna. Fungerar perfekt i övrigt. Vet inte riktigt vad jag ska prova. :s

Win xp pro sp3 senaste updates

asus a8r-mvp
x1900xtx
amd a64 3700+@3,0ghz
2gb ram
1tb hdd's
creative audigy 2

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dvärgen:

Hej. När jag startar spelet är skärmen svart i 2 min, sedan kommer intro bilden som varar i ca 5 min, sen dör spelet. Direkt efter installationen kom jag in i spelet, fungera bra men ljudet hängde sig i jämna intervaller och sen dog.

Datorn är ny formaterad och har alla senaste drivrutinerna. Fungerar perfekt i övrigt. Vet inte riktigt vad jag ska prova. :s

Win xp pro sp3 senaste updates

asus a8r-mvp
x1900xtx
amd a64 3700+@3,0ghz
2gb ram
1tb hdd's

Mvh

Väldigt gammalt grafikkort. Gissar att drivrutinerna till den kontra SC2 gör att det kraschar. Men bara en gissning.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Tänkte också det, därför tanka jag och installera de senaste utan resulatat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dvärgen:

Tänkte också det, därför tanka jag och installera de senaste utan resulatat.

Jag tänkte mer att kortet kanske inte ens fått en ny drive på ett tag.

Dvs du behöver nog köpa nytt.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Antielefant

Rakt av kan jag säga att din dator är fruktansvärt nära minimikraven för SC2 och inte ens i närheten av rekommenderad spec. Att dessutom hitta drivrutiner som funkar med ett så gammalt system (speciellt ett så gammalt Radeonkort) och ett så nytt spel kan vara rätt tufft, även om det enligt spec ska funka om än i låga inställningar...

SC2 är väldigt processorkrävande, flaskar till och med en modern processor, och att försöka få det att fungera på en enkelkärnig A64 är inget jag skulle vilja trilskas med när det redan buggar med XP.

Starcraft 2, Minimum Recommended
* Windows Vista®/Windows® 7
* Dual Core 2.4Ghz Processor
* 2 GB RAM
* 512 MB NVIDIA® GeForce® 8800 GTX or ATI Radeon® HD 3870 or better
* 2/2 Mbit/s Broadband Connection

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync