Permalänk
Medlem

när man gör projekt som detta så är det bra att testa allting innan man går förbi point of no return. Tex ifall kopparledningen du cementerade in läckte eller så, hoppas innerligt att den inte läcker

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

HAHA xD helt sjukt, keep it up!

Permalänk
Skrivet av flipstah:

Vänta nu här... du ska alltså använda den gjutna betongen+kopparrören som radiator? Helt sick! Jag gillar det^^

kul att du gillar de

nästa update blir nog när jag gör kylningen i brunnen sen efter de blir de hur jag gör med kranarna (har tänkt att jag ska ha en liten brunn där kranarna sitter i)

sen så får de bli en slutsats med temps osv

btw just nu är jag vid min dator med vattenkylningen men har ingen pump så jag kan inte spela ngra spel

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Så jävla bra ,5p dirr!

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

hahahah xD omg, jävligt coolt xD vilken farsa ställer upp på en sån sak lixom? xD

Permalänk

nu kan jag spela, har ju ingen pump på datorn så jag fick klocka ner den till 1GHz och ha vcore på 0,95 (ligger då på 55°C i load) så nu kan jag spela spel som inte kräver mer än en CPU på 1Ghz dualcore

Skrivet av robb4n:

hahahah xD omg, jävligt coolt xD vilken farsa ställer upp på en sån sak lixom? xD

ja min far är Awesome

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

hahah ghetto mod x1000

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ygd3n:

hahah ghetto mod x1000

vad e det som är så mkt ghetto mod nu då?

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk

uppdatera! uppdatera!

Permalänk
Medlem

helt fantastiskt GALET overkill!! =D

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk

jag hade tänkt och fortsätta med brunnen nu till helgen

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Casemod-mästare

jag ÄLSKAR det! men om solen lyser på cement delen blir det väl skit varmt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr 3D:

jag ÄLSKAR det! men om solen lyser på cement delen blir det väl skit varmt?

cement och betong är som sten och blir ytvarmt, men stannar svalt djupare ner. dock så var det där ett såpass tunt lager att jag tvivlar på att det kommer stanna svalt.

Jag vill även hävda/varna att det kommer bli förbaskat kallt på vintern.

Permalänk
Medlem

UPPDATERA NUUU!!!!! vill ha mer bilder! det ser j*vligt coolt ut och hoppa det funkar!:):)

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Skrivet av Mr 3D:

jag ÄLSKAR det! men om solen lyser på cement delen blir det väl skit varmt?

det med cementen ska jag bara anv på vintern

Skrivet av ajsp:

UPPDATERA NUUU!!!!! vill ha mer bilder! det ser j*vligt coolt ut och hoppa det funkar!:):)

jag har inte haft så mkt tid med detta arbetet på sistonde men jag ska försöka fixa en uppdate nu till helgen

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk

Har hört att de komet bli den kallaste vintern på 1000 år. (får hoppas)
De ska ju bli kul med en kall dator
Jag tänkte ta bilder med en digitalkamera oxxå så de blir lite bättre kvalitet. Så ska jag ta lite mer bilder på utsidan

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

hehe.. vafan? man brukar ha golvvärme inte golvkyla..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Du skulle grävt ned hela rullen med kopparrör ett par meter i gräsmattan, skulle funka bra året om. Akta dig för kondens.

Funkar bränslepumpen bra i vatten? edit:såg nu att den redan va väck.
Vanlig Cirkulationspump borde funka? relativt tyst också. (595:- på jula)

Har haft liknande planer på ett bygge som aldrig kommer bli av.

Bygga en "stor" isolerad tät låda med en bilkylare eller två i som man låter vattnet från en slinga långt ned i marken cirkulera igenom. På så vis kunna köra med vanliga kylflänsar på komponenterna med riktigt kraftiga fläktar o med en omgivningstemp (inne i lådan) på kanske ~10´C. Inge damm eller kondens samt helt tyst (beroende på hur mycket man isolerat).
Känner man för att uppgradera något öppnar man bara lådan o plockar ut "datorn" utan att behöva mecka med slangar o vatten.

Permalänk
Skrivet av storsnusaren:

Du skulle grävt ned hela rullen med kopparrör ett par meter i gräsmattan, skulle funka bra året om. Akta dig för kondens.

Funkar bränslepumpen bra i vatten? edit:såg nu att den redan va väck.
Vanlig Cirkulationspump borde funka? relativt tyst också. (595:- på jula)

Har haft liknande planer på ett bygge som aldrig kommer bli av.

Bygga en "stor" isolerad tät låda med en bilkylare eller två i som man låter vattnet från en slinga långt ned i marken cirkulera igenom. På så vis kunna köra med vanliga kylflänsar på komponenterna med riktigt kraftiga fläktar o med en omgivningstemp (inne i lådan) på kanske ~10´C. Inge damm eller kondens samt helt tyst (beroende på hur mycket man isolerat).
Känner man för att uppgradera något öppnar man bara lådan o plockar ut "datorn" utan att behöva mecka med slangar o vatten.

Jag har funderat på att lägga ner resten av kopparröret i ett borrat hål på 40 meter det kommer då att bli ca 8 grader från det hålet på sommaren. sen på vintern så ska jag anv trappan då kommer det att bli ett par minus så jag får ultimat kyla.
sen ska jag byta mitt järnblock mot koppar så jag får bättre kylprestanda. Men de blir nog inte på länge eftersom att jag vill ha ett lika stort i koppar.

EDIT: jag har tänkt att skaffa en hydroforpump för att slingan kommer ju bli lite över 100m på sommaren och de tror jag inte vilken pump som helst klarar
Sen hade jag tänkt och bygga en radiator med kopparslinga och Alu kylflänsar eftersom att dom flesta kylen är gjort i alu men om ngn vet ngt kyl som är bara koppar llr järn så vill jag veta.

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk

Ska göra en ny CPU kylare som är gjort av diamant/koppar
Detta projektet kanske ska böra efter jul kommer då att ta bilder med en kamera på 10Mpix (lånar min brors kamera)

Sorry att det inte har blivit uppdaterat på länge men snart kommer det

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk

srry att det tar så lång tid men jag ska försöka jobba på det snart

såhär hade jag tänkt mig att jag skulle göra

men saknar det där koppar kylet

sen skrotar jag en imac (på koppar plattor)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

gogogo

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |