Server BBB 100/10, behov?

Permalänk
Medlem

Server BBB 100/10, behov?

Hej!

Kört igång min Debian server på nya linan. Är lite intresserad utav att testköra med tung trafik till och från. Främst via ftp och ssh. Kör Apache2 med PHP samt Mysql.

Nu till frågan, är någon intresserad utav att hjälpa mig med lite testkörning? Den kmr vara igång ett bra tag framöver, senaste uptimen var drygt ett år men då på en annan lina. Så är någon i behov av en fildump/hosting etc, skicka pm så kan jag fixa konto.

Mvh Joar

Permalänk
Keeper of the Bamse

Tråkigt att behöva spräcka din bubbla men du kommer inte får så mycket requests på en 10mbit-lina. Skrota din nuvarande leverantör och kör en riktig som kan leverera 100mbit åt båda hållen så får du nog mer gensvar

Om du nu är ärlig med att du bara vill stresstesta din lina får du speca vad du vill ha testat. Vad kommer finnas på din FTP? Hur är apache konfat osv?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Tänkte passa på att tipsa att du kan köra 100/70~mbit med din bbb-lina. Du får 5 externa IPadresser där de delar på 100Mbit ner och sedan får runt 16Mbit~ per IP upp. Rekommenderar pfSense eller ClearOS för att brygga ihop dessa. Kör själv med en ClearOSbox och får ut runt 5MB/s upload med torrents

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10