Visa era Windows 7-skrivbord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Vad är de för wallpaper? försökt söka på wood på deviant men inte hittat just denna

Hoppas den här länken duger
Wood5_1920x1200.jpg @ pici.se

Visa signatur

| Chassi: Phanteks Eclipse P400 Tempersd Glass (Svart) | PSU: Fractal Desing Integra M650W | Moderkort: Asus Z170-A| CPU: Intel Core i5 6600 3.3 GHz 6MB | Kylning: Noctua NH-U9B SE2 | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengean | GPU: Asus GeForce GTX 1050Ti | HDD: 1x Samsung SSD 840-Series 120GB , 1x Samsung SSD 850 Series EVO 500GB + 2TB HDD | OS: Windows 10 | Skärm: 3 x Samsung 27" S27F350H PLS |

Permalänk
Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

wall?

Permalänk
Skrivet av 95monye:

Minns inte var jag hittade den.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FrozenShadow:

Hoppas den här länken duger
Wood5_1920x1200.jpg @ pici.se

Alldeles utmärkt
Tackar så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:
Skrivet av 95monye:
Skrivet av Guergelmajs:
Skrivet av Zpnk:
Skrivet av Jappse:
Skrivet av AndersB:
Skrivet av bolllet:

Ber om ursäkt för massciterandet men vill verkligen ställa samma fråga till er alla samt alla andra som läser/skriver i tråden.

Undrar vilken metod/program ni använder för att:

• Byta ut ut en massa ikoner (exempelvis: mappar och den här datorn)

• Byta ut fram- och bakknapparna (ExplorerFrame.dll)

• Byta ut startknappen

Anledningen till att jag frågar är att jag håller på och skriver om min lilla guide och tänker så långt som möjligt överge saker som jag själv kodat till fördel för program som vunnit allmän acceptans på internet. Har dock svårt att hitta kompetenta program som är gratis.

För tillfället så hänvisar jag till:

• För att byta startknappen: Windows 7 Start Button Changer skapat av Kishan-Bagaria

• För att byta fram- och bakknapparna: Ett egetskrivet program som använder reshacker för byta ut de relevanta bmp-bilderna i ExplorerFrame.dll. (inte lagt upp det än)

• För att byta ut en massa ikoner: Egenskrivet zicons, som förlitar sig på registerändringar för att byta ut ikoner. (inte lagt upp det än)

Alla svar och tips uppskattas

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

Ber om ursäkt för massciterandet men vill verkligen ställa samma fråga till er alla samt alla andra som läser/skriver i tråden.

Undrar vilken metod/program ni använder för att:

• Byta ut startknappen

Anledningen till att jag frågar är att jag håller på och skriver om min lilla guide och tänker så långt som möjligt överge saker som jag själv kodat till fördel för program som vunnit allmän acceptans på internet. Har dock svårt att hitta kompetenta program som är gratis.

För tillfället så hänvisar jag till:

• För att byta startknappen: Windows 7 Start Button Changer skapat av Kishan-Bagaria

• För att byta fram- och bakknapparna: Ett egetskrivet program som använder reshacker för byta ut de relevanta bmp-bilderna i ExplorerFrame.dll. (inte lagt upp det än)

• För att byta ut en massa ikoner: Egenskrivet zicons, som förlitar sig på registerändringar för att byta ut ikoner. (inte lagt upp det än)

Alla svar och tips uppskattas

Ska man byta fram och startknapparna till ett para egna bmp-filer så är en res-hacker bäst.
Men jag tror att det finns ett program för det på DA.

byta startikonen kan man göra enklast med windows 7 start button changer , men även byta ut explorer.exe med seven system file replacer (osäker på namn).

En massa ikoner är definitivt Iconpackager!

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

• Byta ut startknappen

Svar

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Så ser mitt ut. Öppnade upp Chrome och Spotify för att visa hur det ser ut när man har lite fönster uppe.

Permalänk
Skrivet av definition:

Vad är de för wallpaper? försökt söka på wood på deviant men inte hittat just denna

Du skulle lagt till ett dark framför wood

Browsing deviantART

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

Lite uppdaterat, fixade rss feed från Sweclockers och bytte ikoner

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem
Skrivet av 95monye:
Skrivet av eXizoR:

Tackar för svaren.

Behåller hänvisningen till Windows 7 Start Button Changer.

Beklagar att Iconpackager inte är freeware, hade haft en solklar plats då. Blir nog att jag skriver något enklare för de som inte vill betala för att ändra lite ikoner. Lägger därutöver med instruktioner hur man gör det manuellt.

Blir nog samma med fram- och bakknapparna (ExplorerFrame.dll) att jag skrivet något litet, samt skriver lite mer detaljerade instruktioner för den som vill göra det manuellt.

Permalänk
Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av korsnas11:

http://img707.imageshack.us/img707/9643/saawesome.jpg

Hur fick du så att rrs feeden visar åäö

Visa signatur

DATOR: MacBook Pro 13" - Hårddisk: OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5″ SSD 60GB - OP: MacOS X 10.6.7 - 2.3GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (348mb).
MOBIL: Iphone4 16Gb Svart.

Permalänk
Medlem

Skrivbord: (Högerklicka > Visa Bild/View Image - för fullsize)

foobar2000: (Högerklicka > Visa Bild/View Image - för fullsize)

Permalänk
Medlem
Skrivet av korsnas11:

Skulle vara trevligt om du delade med dig av hur man fixar RSS feeden

Permalänk
Skrivet av PCGuiden:

Hur fick du så att rrs feeden visar åäö

Skrivet av danteee:

Skulle vara trevligt om du delade med dig av hur man fixar RSS feeden

Haha!

Gjorde inte speciellt mycket, använde detta skin SimplicityRedefined by ~aidaaah on deviantART

Letade sedan reda på denna rad i text-dokumentet till skinnet

Citat:

[Variables]
URL=http://www.sweclockers.com/feeds/nyheter
Title=Sweclockers
Link=www.sweclockers.se
Browser=chrome.exe

Och i ärlighetens namn så vet jag inte hur jag fixar åäö utan det vart så automatiskt.

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem
Skrivet av korsnas11:

Haha!

Gjorde inte speciellt mycket, använde detta skin SimplicityRedefined by ~aidaaah on deviantART

Letade sedan reda på denna rad i text-dokumentet till skinnet

Och i ärlighetens namn så vet jag inte hur jag fixar åäö utan det vart så automatiskt.

Tackar:D

Permalänk
Skrivet av Cable:

Skrivbord: (Högerklicka > Visa Bild/View Image - för fullsize)

http://img825.imageshack.us/img825/9885/desktopaugust.png

Snygg startknapp, vart hittade du den? Sen också hur fick du så att DL/UL är vid taskbaren? Tacksam för svar

Här är mitt skrivbord:

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePhotoHead:

Snygg startknapp, vart hittade du den? Sen också hur fick du så att DL/UL är vid taskbaren? Tacksam för svar

Här är mitt skrivbord: http://img443.imageshack.us/img443/5586/skrivbordi.jpg

Start Orb:
Q's Windows 7 Start buttons by *webtrance on deviantART (32-bit)
Q's Win 7 Start buttons x64 by ~firekitsuna on deviantART (64-bit)

UL/DL @ Taskbar:

FlorianGilles.com - NetSpeedMonitor

Permalänk
Skrivet av Cable:

Den tar vi sa polisen! Tackar

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Skrivet av Optimus1:

Så ser mitt ut. Öppnade upp Chrome och Spotify för att visa hur det ser ut när man har lite fönster uppe.

http://a.imageshack.us/img708/1340/namnlsva.png

Du skulle inte vilja länka ikonerna till docken?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaderkung:

Du skulle inte vilja länka ikonerna till docken?

Token light.

Permalänk

Så här ser mitt ut för tillfället:

Kommer nog bli en del ändringar senare ikväll...

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Så här ser mitt ut, den vänstra är datorn, den högra tv:en....

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem

Full storlek

Permalänk
Medlem

Vad är det för väder app du användeR ? inte hittat något bra men det där ser ju bra ut kan du länka ?

Permalänk
Medlem

Lite cleant sådär

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses666:

Vad är det för väder app du användeR ? inte hittat något bra men det där ser ju bra ut kan du länka ?

VClouds Weather dock ändrat färgerna så att dem matchar temat.

Permalänk
Medlem

Den bilden måste du ladda upp

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii