Permalänk

Förslag på uppdatering?

Hej!

Sugen på att uppdatera datorn (som jag mest använder för att spela (Darkfall Online)). I dagsläget sitter jag på följande rigg:

Asus P6T Deluxe
Intel i7 920 @ 3.4GHz
3x2GB DDR3 1600MHz
XFX GTX 285 1GB
Velociraptor 150GB

Använder idag en Noctua NH-U12P för att kyla processorn och funderar på att byta till vattenkyling för att kunna klocka processorn ytterligare och få ut lite mer kräm där.

En Velociraptor känns lite förlegad år 2010 och jag funderar på att byta till en SSD-disk.

Eventuellt en uppgradering av grafikkortet också?

Hjälp välkommen,
Tack!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos 1000 | Seasonic M12D 850W | Asus P6T Deluxe | Intel Core i7 920 | Noctua NH-U12P SE1366 | XFX GTX 285 | Corsair Dominator 1600MHz 3x2GB | VelociRaptor 150GB

Permalänk
Medlem

Skulle kört på en SSD i ditt fall. Du kommer märka mest skillnad i OS på att byta till det.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Skrivet av Neonxz:

Skulle kört på en SSD i ditt fall. Du kommer märka mest skillnad i OS på att byta till det.

Ok. Ja, det känns som en bra grej att göra.

Spelet jag spelar är ganska krävande (speciellt då jag frapsar eller recordar med PlayClaw) och hittills har jag sett stora prestandaförbättringar då jag klockat CPU och RAM.

Har även noterat att personer med sämre CPU och RAM fast med bättre GPU har betydligt högre FPS i pressade situationer (många spelare på samma ställe), därför överväger jag även att uppgradera här.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos 1000 | Seasonic M12D 850W | Asus P6T Deluxe | Intel Core i7 920 | Noctua NH-U12P SE1366 | XFX GTX 285 | Corsair Dominator 1600MHz 3x2GB | VelociRaptor 150GB

Permalänk
Medlem

Är som du säger. Ny GPU (eller ytterligare en aka SLI, Crossfire) ger mer boost i spel än överklockning av CPU. Om du inte tycker spelprestandan håller när du Frapsar så passar nog nytt grafikkort alltså bättre än SSD, eftersom SSD inte ger FPS i spel utan snabbare laddningstider.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!