Itux
Hej Seven o Nine
Jag heter Christian Wictorin och är marknadschef på iTUX. Jag vill gärna komma i kontakt med dig då jag inte känner igen mig i den bild du förmedlar av iTUX här på forumet och därför är intresserad av var ifrån du fått dessa uppgifter. Jag har också sett att du på andra ställen har kommit med kommentarer kring iTUX och de personer som står bakom företaget.
Om vi får möjlighet till en kontakt hoppas jag att vi kan räta utt dessa frågetecken.
Till alla som är intresserade av att hitta en kommunikationsoperatör så vill vi gärna få vara med i utvärderingsprocessen. iTUX är ett självständigt bolag som ägs av samma ägare som Comhem; The Carlyle Group och Providence Equity Partners. Vi har inga begränsningar kopplat till huruvida det finns Com Hem eller inte i fastigheten - tvärt om så räds vi inte konkurrens från konkurrerande infrastrukturer som många av våra konkurrenter. Vi har redan idag ett starkt ubud av tjänstelverantörer som vi tror på (t.ex. Bahnhof, Comhem, Alltele, Bredband2, Tyfon samt open choice-TV via Serverado med Viasat, Kramnet, IP Sweden och Diasatra som leverantörer) och vi har ett tydligt fokus på att fortsätta utveckla tjänsteutbudet både med nya leverantörer och tjänster.
Intresserade av iTUX kan läsa mer på Öppna nät på riktigt - iTUX eller kontakta mig på mail eller telefonnumret nedan
Trevlig sommar!
Med vänliga hälsningar
Christian Wictorin
0733 53 79 44
christian.wictorin@itux.se
Hej Christian
Vi träffades på mässa i Göteborg där vi samtalade i er monter och då hade ni oerhört få tjänsteleverantörer klara (i ett sådant här forum så är man anonym, det är själva idén med forum), jag talade även med kollegor i Framtidskoncernen och de påtalade om låg penetration av ert moderbolags försök i öppna nät, det var mer ett konstaterande än ett påstående och tror mig inte kunna sprida källor till dessa kommentarer utan att själv sätta mig på slak lina. Har jag namngivit några personer i ert bolag? Om jag på något sätt framställt er negativt på ett personligt plan ber jag naturligtvis om ursäkt men jag tror inte att jag har det.
Vi har också kommit långt i vår urvalsprocess och vi tog oss kanske inte den tid vi skulle ha gjort, med ert erbjudande. Några i Styrlelsen ville prompt inte ha monopolisten ComHem i koaxen och sedan dotterbolaget Itux i fibern för det skulle kännas lite väl mycket som att sitta fast även om ni är den enda som kör öppna nät på riktigt. Vad betyder det igentligen, fuskar alla andra eller vad är det som de inte säger?
Jag skall ta upp detta med styrelsen efter semestern, för vi vill också ha ett öppet nät på riktigt. Vi har möte den 7:e då vi slutligen bestämmer oss för vilken KO vi skall ha så jag undersöker om vi kan göra nått i sista minuten.
Vänligen
P
Ps håller med om att det vore kul om alla operatörer kunde kommentera varandra i öppet forum, fast då skulle nog själva idén med just öppenheten att förlora intresse efter ett tag DS