Vilka kablar behöver jag?

Permalänk
Medlem

Vilka kablar behöver jag?

Hej! Innan jag ställer min fråga så måste jag bara säga att jag inte kan någonting om ljud osv...

Men det är så att jag funderar på att köpa detta budget-högtalarpaket. Det jag undrar är vad för slags kablar jag behöver för att koppla in dem i min dator? Tänkt att ha dem som datorhögtalare ... Det står ju även att det inte följer med några alls...

Så om ni är lite snälla så kan någon förklara lite vad jag behöver, gärna de billigare alternativen då man är en fattig student...

mvh Cebz

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem

En optisk kabel om du har en sådan utgång på ditt moderkort. Kostar inte mycket alls.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

En optisk kabel om du har en sådan utgång på ditt moderkort. Kostar inte mycket alls.

Skulle du kunna länka ett billigt exempel? =D Och vad för "vanliga" behöver jag då det inte följer med några..?

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem

WEBHALLEN.com - Digital Fiberkabel Audio, Toslink-Toslink, 3 m

Det ska ju vara högtalarkablar mellan receivern och högtalarna men det vore skumt om de inte följde med..

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

WEBHALLEN.com - Digital Fiberkabel Audio, Toslink-Toslink, 3 m

Det ska ju vara högtalarkablar mellan receivern och högtalarna men det vore skumt om de inte följde med..


"Obs! Kablar medföljer ej."

Så står det längst ner i produktbeskrivningen. Så vilka kablar behövs för bara själva högtalarna?

Men är det verkligen bara en optisk sladd som ska från receivern till datorn för att ljudet ska komma därifrån? Låter så lite =D

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem

Högtalarkablar och en optisk kabel behöver du då.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Underbart! Tack Xedious!

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.