Samlingstråd Eyefinity / TrippleHead2Go / Nvidia Surround

Permalänk

Kan inte ändra till porträtt mode. Blir galen. Det är grått och och går inte att ändra. Har landscape mode nu. Snälla hjälp annars skickar jag skiten genom fönstret. ccc är bajs.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 - I7 2600k - NH-U12P SE2 - XFX5870 - Zalman VF3000A - Corsair 4GB - Cooler Master HAF 932 - CM 700W - Windows 7 64bit - 3*Dell U2311H

Permalänk
Moderator
Moderator

Lugn och fin, har trixat med det. Lösningen är att avaktivera display gruppen och redan i startläget aktivera portrait. Först efter det skapar du gruppen.

Lycka till, det var inte helt lätt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Lugn och fin, har trixat med det. Lösningen är att avaktivera display gruppen och redan i startläget aktivera portrait. Först efter det skapar du gruppen.

Lycka till, det var inte helt lätt.

hmm ska prova. tappat både förstånd och tålamod. tack så mycket. Lan vad föredrar du landscape eller portraid mode.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 - I7 2600k - NH-U12P SE2 - XFX5870 - Zalman VF3000A - Corsair 4GB - Cooler Master HAF 932 - CM 700W - Windows 7 64bit - 3*Dell U2311H

Permalänk
Skrivet av Lan:

Lugn och fin, har trixat med det. Lösningen är att avaktivera display gruppen och redan i startläget aktivera portrait. Först efter det skapar du gruppen.

Lycka till, det var inte helt lätt.

Tack så otroligt mycket. Visst funkade det som du sa. Skönt. Nu kan jag spela mw2 utan att bli sjösjuk och snurrig. Blev mycket bättre i portrait mode. Tackar tack och tusen tack.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 - I7 2600k - NH-U12P SE2 - XFX5870 - Zalman VF3000A - Corsair 4GB - Cooler Master HAF 932 - CM 700W - Windows 7 64bit - 3*Dell U2311H

Permalänk
Moderator
Moderator

Inga problem, bara kul att kunna hjälpa till.:)

Jag föredrar landskap alla ggr. Spelar rätt många olika spel och oftast roligast med vinkel. Portrait besegrar lite tanken med eyefinity, kunde ju skaffat en 30 nästan, imho.:)

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Har testat lite mer utförligare Prestanda ökningen när man överklockar i Eyefinity och måste säga att det är ungefär som när man överklockar på 1 skärm ( Ingen förvånande där men kan ju vara gött att få det bekräftat )

Faktiskt så var skillnanden lite större även i bc2 när jag körde i 4800 x 900.
Testerna gjordes med min dator sig. Dock så kördes processorn i 3,8Ghz. ATI Catalyst 10.6 med tillhörande CrossfireX profiler. ( Med 10.8 så ville inte ens spelen starta. )

Metro 4800 x 900 HIGH DX 10 AAA AF 4 Frames, Time (ms), Min, Max, Avg 1927, 40000, 41, 57, 48.175 | 10,87V 725 / 1000 Frames, Time (ms), Min, Max, Avg 2230, 40000, 46, 64, 55.750 | 13,12V=20.7 % | 975=34.48 % / 1150 Ökning FPS:15.63 % Frames, Time (ms), Min, Max, Avg 2366, 40000, 52, 70, 59.150 | 13,5v=24.2 % | 1000=37.93 % / 1200 Ökning FPS:22.79 % Bc2 5760 x 1080 Medium Medium High Medium 16AF Frames, Time (ms), Min, Max, Avg 2790, 40000, 44, 91, 69.750 | 10,87V 725 / 1000 Frames, Time (ms), Min, Max, Avg 3321, 40000, 47, 109, 83.025 | 13,12V=20.7 % | 975=34.48 %/ |1150 Ökning FPS:~19.08 % Frames, Time (ms), Min, Max, Avg 3355, 40000, 49, 110, 83.875 | 13,5v=24.2 % | 1000=37.93 % / |1200 Ökning FPS:~20.29 %

Hoppas nån tycker det var intressant iallafall!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Ska iväg till posten snart.. Hämta ut mina 470 Nvidia Surround here i come

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Moderator
Moderator

Åhå, han tröttnade på ATI's CF performance och ska köra ny lösning? Intressant!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Åhå, han tröttnade på ATI's CF performance och ska köra ny lösning? Intressant!

Var väl mera att jag tröttnade på Ati's krångel med CF blandat med Eyefinity. Håller på att installera nu så får vi se hur detta går

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Moderator
Moderator

Tummen upp, har läst en del intressant om prestandan Nvidia uppnår.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Detta verkar som en trevlig tråd

Jag skaffade nyligen en trevlig eyefinity setup bestående utav 3st dell U2311H.
Men jag har ett litet problem, om jag har alla skärmar ikopplade när jag startar datorn så går alla fläktar igång på max och efter det händer inget. Om jag kopplar ur ena skärmen (som är ikopplad via en displayportskabel) så startar datorn utmärkt och allt fungerar perfekt när jag kopplar tillbaka skärmen.

Vad kan detta bero på? hittade inget på google. :S

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Hikolo:

Hejsan!

Detta verkar som en trevlig tråd

Jag skaffade nyligen en trevlig eyefinity setup bestående utav 3st dell U2311H.
Men jag har ett litet problem, om jag har alla skärmar ikopplade när jag startar datorn så går alla fläktar igång på max och efter det händer inget. Om jag kopplar ur ena skärmen (som är ikopplad via en displayportskabel) så startar datorn utmärkt och allt fungerar perfekt när jag kopplar tillbaka skärmen.

Vad kan detta bero på? hittade inget på google. :S

Skumt.

1, Hårdvara i datorn?
2, Adapters till skärmarna?

Ditt galleri påstår;

Citat:

Intel I7 920 @ 3.8GHz
6GB Corsair 1600Mhz
Radeon HD5870 CFx
Cirka 6TB lagring
Corsair HX1000 1000W

Kör du några adapters som sagt? Det är ju inget skumt med din vanliga hårdvara direkt...har du haft några problem med ATI drivers? Vilken version kör du nu?

Kör själv tre dell U2311H utan nämnvärda problem.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Vet inte om det har skrivits i den här tråden eller om det ska skrivas i den här tråden... ... men 2D Surround funkar på nvidias GTX-2xx serie nu!
System Requirements

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av wasidop:

Vet inte om det har skrivits i den här tråden eller om det ska skrivas i den här tråden... ... men 2D Surround funkar på nvidias GTX-2xx serie nu!
System Requirements

Nja, det har nog inte skrivits så det är bra men skulle gissa att rätt många av oss har läst om Nvidia Surround och bakåtkompabiliteten. Det blir ju så i teknikvärlden, någon är först med en teknik och sedan pang kommer nästa och nästa. Matrox hade tronen, ATI snodde den och nu har Nvidia befäst ställningen ordentligt med ett rejält utbud av vad det verkar stabila funktioner.

Fungerande SLI stöd, 2D och 3D multiskärmsstöd och bakåtkompabilitiet är tunga fördelar. Om inte ATI kommer med ngt nytt till vårkanten så kan det bli att jag också går tillbaka till Nvidia. Gick till ATI för eyefinity stödet men är inte fanboy bunden till ngt märke direkt. Det som är bäst, vill man ju ha.

Hoppas bara de lyckas jobba ner energi och värme delen lite på nya versioner av Nvidias kort. 2010 års version av båda röda och gröna GPU platsar ju snart i bastuaggregaten. Rätt fet höjning av rumstemperaturen. Till vintern kommer nog sambon att flytta in i spelrummet

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ceogar:

Har testat lite mer utförligare Prestanda ökningen när man överklockar i Eyefinity och måste säga att det är ungefär som när man överklockar på 1 skärm ( Ingen förvånande där men kan ju vara gött att få det bekräftat )

Faktiskt så var skillnanden lite större även i bc2 när jag körde i 4800 x 900.
Testerna gjordes med min dator sig. Dock så kördes processorn i 3,8Ghz. ATI Catalyst 10.6 med tillhörande CrossfireX profiler. ( Med 10.8 så ville inte ens spelen starta. )

Metro 4800 x 900 HIGH DX 10 AAA AF 4 Frames, Time (ms), Min, Max, Avg 1927, 40000, 41, 57, 48.175 | 10,87V 725 / 1000 Frames, Time (ms), Min, Max, Avg 2230, 40000, 46, 64, 55.750 | 13,12V=20.7 % | 975=34.48 % / 1150 Ökning FPS:15.63 % Frames, Time (ms), Min, Max, Avg 2366, 40000, 52, 70, 59.150 | 13,5v=24.2 % | 1000=37.93 % / 1200 Ökning FPS:22.79 % Bc2 5760 x 1080 Medium Medium High Medium 16AF Frames, Time (ms), Min, Max, Avg 2790, 40000, 44, 91, 69.750 | 10,87V 725 / 1000 Frames, Time (ms), Min, Max, Avg 3321, 40000, 47, 109, 83.025 | 13,12V=20.7 % | 975=34.48 %/ |1150 Ökning FPS:~19.08 % Frames, Time (ms), Min, Max, Avg 3355, 40000, 49, 110, 83.875 | 13,5v=24.2 % | 1000=37.93 % / |1200 Ökning FPS:~20.29 %

Hoppas nån tycker det var intressant iallafall!

Skapliga prestandaökningar. Trevligt att du tog dig tid att rapportera.

Permalänk
Medlem

Använder inga adaptrar då skärmen har en displayport ingång och jag har heller inga problem med drivrutinerna :S

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Hikolo:

Använder inga adaptrar då skärmen har en displayport ingång och jag har heller inga problem med drivrutinerna :S

Vilken version kör du nu på catalyst?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vilken version kör du nu på catalyst?

Jag kör på version 10.8 men jag ser inte hur det skulla kunna ha någon betydelse då det verkar som att Bios inte tillåter mina tre skärmar att vara i kopplade samtidigt :S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hikolo:

Hejsan!

Detta verkar som en trevlig tråd

Jag skaffade nyligen en trevlig eyefinity setup bestående utav 3st dell U2311H.
Men jag har ett litet problem, om jag har alla skärmar ikopplade när jag startar datorn så går alla fläktar igång på max och efter det händer inget. Om jag kopplar ur ena skärmen (som är ikopplad via en displayportskabel) så startar datorn utmärkt och allt fungerar perfekt när jag kopplar tillbaka skärmen.

Vad kan detta bero på? hittade inget på google. :S

För att få ett förtydligande, vägrar datorn POST'a när alla tre skärmarna är ikopplade (två DVI och en DP?)?.

När du kopplar tillbaks skärmen, har du startat datorn med två skärmar i och sedan kopplat i DP-anslutna skärmen under drift?

Skrivet av Hikolo:

Jag kör på version 10.8 men jag ser inte hur det skulla kunna ha någon betydelse då det verkar som att Bios inte tillåter mina tre skärmar att vara i kopplade samtidigt :S

CCC bör inte vara problemet om datorn inte kan starta. Men som ovan nämnt, jag vill gärna se förtydligande på problemen som uppstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

För att få ett förtydligande, vägrar datorn POST'a när alla tre skärmarna är ikopplade (två DVI och en DP?)?.

När du kopplar tillbaks skärmen, har du startat datorn med två skärmar i och sedan kopplat i DP-anslutna skärmen under drift?

CCC bör inte vara problemet om datorn inte kan starta. Men som ovan nämnt, jag vill gärna se förtydligande på problemen som uppstår.

Ja just precis allt fungerar när jag kopplar tillbaka skärmen efter det att Windows BOOT:at
När alla 3 skärmar är ikopplade så visas inget på någon sv skärmarna.

Permalänk
Moderator
Moderator

Det jag är ute och far efter är att det finns rapporterade problem med CF lösningar.

Men ska kolla lite också senare, game on för tillfället.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Nja, det har nog inte skrivits så det är bra men skulle gissa att rätt många av oss har läst om Nvidia Surround och bakåtkompabiliteten. Det blir ju så i teknikvärlden, någon är först med en teknik och sedan pang kommer nästa och nästa. Matrox hade tronen, ATI snodde den och nu har Nvidia befäst ställningen ordentligt med ett rejält utbud av vad det verkar stabila funktioner.

Fungerande SLI stöd, 2D och 3D multiskärmsstöd och bakåtkompabilitiet är tunga fördelar. Om inte ATI kommer med ngt nytt till vårkanten så kan det bli att jag också går tillbaka till Nvidia. Gick till ATI för eyefinity stödet men är inte fanboy bunden till ngt märke direkt. Det som är bäst, vill man ju ha.

Hoppas bara de lyckas jobba ner energi och värme delen lite på nya versioner av Nvidias kort. 2010 års version av båda röda och gröna GPU platsar ju snart i bastuaggregaten. Rätt fet höjning av rumstemperaturen. Till vintern kommer nog sambon att flytta in i spelrummet

Eyefinity stöder väl också flera GPU:er, alltså crossfire?
Sen så undrar jag, hur långt kommer man på 896MB grafikminne? Tänkte köra 1920x1080x3

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av wasidop:

Eyefinity stöder väl också flera GPU:er, alltså crossfire?
Sen så undrar jag, hur långt kommer man på 896MB grafikminne? Tänkte köra 1920x1080x3

Eyefinity stödjer crossfire, se posten ovan din senaste...

Vad jag menar är att drivrutinsstödet är bristfälligt, det finns rätt många som har uppvisat problem med att köra multi-gpu lösningar på ATI's kort. Det labbas rätt friskt med vilken drivrutin av de senaste 10 som man bör köra med som kan ha bäst stöd.

Hur långt man kommer? Ge oss mer information om din hårdvara eller tilltänkta hårdvara. CPU, minnen, GPU's? Överklockat?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Eyefinity stödjer crossfire, se posten ovan din senaste...

Vad jag menar är att drivrutinsstödet är bristfälligt, det finns rätt många som har uppvisat problem med att köra multi-gpu lösningar på ATI's kort. Det labbas rätt friskt med vilken drivrutin av de senaste 10 som man bör köra med som kan ha bäst stöd.

Hur långt man kommer? Ge oss mer information om din hårdvara eller tilltänkta hårdvara. CPU, minnen, GPU's? Överklockat?

Vet inte hur mycket OC, det visar sig när systemet kommer.
i5 760 med H70
4GB Dominator 1600MHz
Maximus III Formula
GTX295 Quad-SLI (896MB per GPU)
HX850W

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Moderator
Moderator

Hmm. Svårt att säga, är inte så inkörd på Nvidias teknik ännu. Har inte sett tillräckligt många tester för att uttala mig men rent tekniskt skulle jag tro du kan spela det mesta på rätt hög upplösning.

Har vi andra med åsikt i tråden? Ceogar, du lär ju ha pluggat teknologin rätt ordentligt innan du köpte din variant...?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Skulle det funka att köra en SL-DVI anslutning istället för DL-DVI? tänkte om denna adaptern skulle funka.

Komplett.se - Sapphire Adapter Active DP to SL-DVI

Kommer antagligen köra med 3 st 21,5" skärmar på datorn i sig.
Hur pass bra tror ni att det kommer gå att lira med denna datorn? Är inte jätte kinkig med att ha högsta upplösningen, kör ju för tillfället med 1280x1024 Gammal skärm ftl ^^
Kommer att utöka till 8gb RAM antagligen inom en snar framtid.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Skulle det funka att köra en SL-DVI anslutning istället för DL-DVI? tänkte om denna adaptern skulle funka.

Komplett.se - Sapphire Adapter Active DP to SL-DVI

Japp, den ska funka. Enligt beskrivningen är den aktiv, vilket är grundkriteriet för att det ska funka.
SL lär stå för single link, och det räcker upp till 1920x1200, så det är lugnt för din del!
Kul att det kommer lite billigare adaptrar nu till sist

Så länge ditt grafikkort pallar med det, så tycker jag helt klart du ska försöka maxa upplösningen. LCD:er ser sällan bra ut med något annat än native... (om man är lite kinkig)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Japp, den ska funka. Enligt beskrivningen är den aktiv, vilket är grundkriteriet för att det ska funka.
SL lär stå för single link, och det räcker upp till 1920x1200, så det är lugnt för din del!
Kul att det kommer lite billigare adaptrar nu till sist

Så länge ditt grafikkort pallar med det, så tycker jag helt klart du ska försöka maxa upplösningen. LCD:er ser sällan bra ut med något annat än native... (om man är lite kinkig)

Aa har länge tänkt skaffa eyefinity men inte haft pengarna till o skaffa de då jag inte har 1200~ o slänga på en adapter. så jag blev väldigt glad när jag såg denna

Klart jag kommer försöka maxa men är för min del inget krav kör hellre på lägre upplösning och hög FPS än tvärt om!

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Klart jag kommer försöka maxa men är för min del inget krav kör hellre på lägre upplösning och hög FPS än tvärt om!

Mjo, men upplösning är inte det enda man kan sänka.
(Jag kan i många lägen föredra lägre detaljrikedom, skuggdetaljer, eller till och med lägre antialias, hellre än lägre upplösning)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Hmm. Svårt att säga, är inte så inkörd på Nvidias teknik ännu. Har inte sett tillräckligt många tester för att uttala mig men rent tekniskt skulle jag tro du kan spela det mesta på rätt hög upplösning.

Har vi andra med åsikt i tråden? Ceogar, du lär ju ha pluggat teknologin rätt ordentligt innan du köpte din variant...?

Om jag ska vara helt ärlig så blev jag bara riktigt trött på krånglet och beställde direkt utan att kolla och chansade bara lite

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"