Samlingstråd Eyefinity / TrippleHead2Go / Nvidia Surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av robingeet:

Tjena!
Har nu ett GTX260 och funderar på att skaffa ett till, kommer det att fungera med tre skärmar då? I spel och till t.ex surfande?
Hur starkt nätaggregat behöver jag? Och till sist behöver jag en displayport?
Hade tänkte mig att köra tre 24" skärmar á 1920x1080.
Tacksam för svar...

När du kör 3 skärmar vi Nvidia så blir det exakt samma som med ATI dvs en stor skärm där Windows menyn går över alla 3 skärmar.

Du behöver dock ingen DP men jag tror du måste köra DVI på alla skärmarna.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ceogar:

Woho min video!

Nu är det dock så att jag nog ska överge min Eyefinity rigg och köpa en 3d skärm istället.
Har 3d på min projektor nu men det blir dyrt och väldigt jobbigt i längden att sitta i soffan konstant och spela. Sen jag skaffade den har jag faktiskt inte spelat några spel i Eyefinity.

Sen har jag upplevt att 3d vision är mycket mindre buggigt och kräver färre nödlösningar än vad Eyefinity gör.
Min dröm är att köra 3 st 3d skärmar i eyefinity men den får jag överge snabbt då det krävs enorma mängder prestanda och pengar

Känns lite tråkigt och har inte bestämmt mig ännu men lutar ganska starkt att jag ska sälja mina BenQ 24 LED och införskaffa annan skärm.

Sorligt men i kampen Eyefinity vs 3D så vinner nog just det sistnämnda

Klart man länkar till bra material kompis.

Jaså, du vill köra 3D du, humm humm...får väl kika på det någon dag jag med.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd

3D är fortfarande en gimmick idag.
eyefinity funkar klockrent både med mitt gamla 5850 och med nuvarande 6850 crossfire i de spel jag spelar.

Det jag har övervägt är 3 st 120hz skärmar för eyefinity men är dock inte intresserad av 3D då jag spelar fps shooters där fps räknas.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Inaktiv

Blir inget 3D här förens skärmar i IPS-klass eller bättre kommer som klarar 3D utan glasögon finns tillgängligt. Min nuvarande skärmsetup ger mig allt jag behöver i dagsläget, även om en övre rad med skärmar lockar mer och mer.

Permalänk
Medlem

Nu blir det dock så att jag gör som Zenix och byter enbart ut skärmen i mitten så att jag kan återgå till Eyefinity när jag känner för det = Win win!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Finns det vägg fäste elelr ställ för eyefinity? Altså 3 skärmar?

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Moderator

Finns det säkert, bara ta en snabbkoll på;

Komplett.se - Bord och väggfäste

Det tog mig ca 30 sekunder att hittta och skriva här så nog finns det, absolut fler alternativ annorstädes.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Finns det säkert, bara ta en snabbkoll på;

Komplett.se - Bord och väggfäste

Det tog mig ca 30 sekunder att hittta och skriva här så nog finns det, absolut fler alternativ annorstädes.

oh tack Jävla dyra bara :S

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hmmm sälja skärmar eller ha kvar Eyefinity

hmm!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ceogar:

Hmmm sälja skärmar eller ha kvar Eyefinity

hmm!

Wut?

Varför?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Inaktiv

Uppdaterat min setup med ett Gigabyte Radeon HD6970. Jag ska bencha mitt HD5850 1GB under kvällen så jag får lite mer koll på prestandaskillnaden med det nya kortet. Borde få kortet imorgon redan.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anders190:

Uppdaterat min setup med ett Gigabyte Radeon HD6970. Jag ska bencha mitt HD5850 1GB under kvällen så jag får lite mer koll på prestandaskillnaden med det nya kortet. Borde få kortet imorgon redan.

Nice.

Du som är Moderator Imperialis (WH40K referens ), skulle du kunna hjälpa till med lite ändring av första posten? Vi är några som ofta hjälper till med svar när folk frågar om Eyefinity eller helt enkelt multiskärmsspelande och det finns egentligen bara denna tråden för det syftet. Men tyvärr så är de goda råden spridda genom hela tråden och den är inte klistrad.

Kanske värt att tänka på?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Bizlink problem

Har 3 skärmar i eyefinity, 1st DVI, 1st HDMI & 1 DVI med displayportadaptern bizlink..

Den med Bizlink tenderar att blicka lite då och då, säkert 10 ggr per minut och ibland går den för fullt i en timme eller så, någon som vet hur man löser detta? Version 10.3 av catalyst har funkat bäst hitills men ändå inte acceptabelt.

Tack på förhand.

Permalänk
Skrivet av white_rabbit_:

Bizlink problem

Har 3 skärmar i eyefinity, 1st DVI, 1st HDMI & 1 DVI med displayportadaptern bizlink..

Den med Bizlink tenderar att blicka lite då och då, säkert 10 ggr per minut och ibland går den för fullt i en timme eller så, någon som vet hur man löser detta? Version 10.3 av catalyst har funkat bäst hitills men ändå inte acceptabelt.

Tack på förhand.

Det låter som att adaptern är defekt.
Testa byt DVI kabeln till den skärmen för att utesluta att det är kabeln det är fel på. blir det samma sak där så testa byt till en skärm som du vet fungerar. Du kan även testa att köra endast en skärm (mao inte eyefinity) men endån genom adaptern.

Blir det samma sak på alla testerna så är det nästan garranterat att adaptern är kass.

Skrivet av Lan:

Nice.

Du som är Moderator Imperialis (WH40K referens ), skulle du kunna hjälpa till med lite ändring av första posten? Vi är några som ofta hjälper till med svar när folk frågar om Eyefinity eller helt enkelt multiskärmsspelande och det finns egentligen bara denna tråden för det syftet. Men tyvärr så är de goda råden spridda genom hela tråden och den är inte klistrad.

Kanske värt att tänka på?

Om det är något ni tänker genomföra och behöver hjälp med att skriva ihop eller nått så kan du höra av dig
så kan jag säkert hjälpa till

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Kan någon länka till 3st billiga 24 skärmar som man kan köra eyeinfinty på. Kommer det funka med 1 radeon 6970 eller måste man köra cf?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av snoogiloo:

Det låter som att adaptern är defekt.
Testa byt DVI kabeln till den skärmen för att utesluta att det är kabeln det är fel på. blir det samma sak där så testa byt till en skärm som du vet fungerar. Du kan även testa att köra endast en skärm (mao inte eyefinity) men endån genom adaptern.

Blir det samma sak på alla testerna så är det nästan garranterat att adaptern är kass.

Om det är något ni tänker genomföra och behöver hjälp med att skriva ihop eller nått så kan du höra av dig
så kan jag säkert hjälpa till

Bra råd angående adaptern, lycka till OP.

Om moderatorerna tycker det är en bra ide så bör vi göra ett försök att skriva ihop lite material jo. Både om 3H2G, Eyefinity, NividiaSurround med mera. Jag började skriva en artikel åt Andreas men livet omplanerade min tid så den blev aldrig klar tyvärr, så lite material har jag där. Mer skadar aldrig

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Hymer:

Kan någon länka till 3st billiga 24 skärmar som man kan köra eyeinfinty på. Kommer det funka med 1 radeon 6970 eller måste man köra cf?

Kan länka till bra skärmar senare om ingen annan gör det. Ang om det kommer att funka med ett 6970 beror på dina krav på "grafiskt godis", AA, texturer osv och vilka spel du vill spela.

Crysis eller Metro2033 på max allt kommer inte att gå på singel 6970 på 5760x1200 till exempel. Men det är om du vill ha max på senaste och mest krävande spelet.

Om man inte har så höga krav, då kan det fungera. Vilka krav har du?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Lan: Jag har iof rätt höga krav men atm spelar jag bara cod och bc2. Jag lägger hellre extra pengar på ett kort till för cf därför jag efterfrågar billiga skärmar fast den blir jag lessen och tänker att mitt 650w agg säkert inte räcker för cf och då ska det bytas och det tror jag inte att jag orkar

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Hymer:

Lan: Jag har iof rätt höga krav men atm spelar jag bara cod och bc2. Jag lägger hellre extra pengar på ett kort till för cf därför jag efterfrågar billiga skärmar fast den blir jag lessen och tänker att mitt 650w agg säkert inte räcker för cf och då ska det bytas och det tror jag inte att jag orkar

Ok.

Vad anser du vara en billig skärm då?

Detta är samtliga skärmar med Displayport stöd, så du slipper att harva med en adapter.
TFT-skärmar - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Detta är samtliga 24" TFT skärmar under 4000 sek.
TFT-skärmar - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Det är rätt många som prisar Benq serien för priset, själv gick jag på Dell för kvaliteten och de tunna ramarna. Numera finns det IPS skärmar som är rätt bra, men visst, 3k stycket.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

hej

har nu köpt och installerat 6970 CF men får inte 3:e skärmen att funka. Det är 3st BenQ TFT 24'' G2420HDB som jag använder och använder Sapphire Adapter Active DP to VGA.
Det är den undre DVI kontakten som inte funkar på grafikkortet. Har provat med båda korten och även med bara ett kort i och det är samma med båda korten.

Kan det vara att adaptern inte funkar med en mini DP till DP kabel innan det kanske.

Har kört med 3 skärmar tidigare med ett 5870 men då med 1st 22" och 2st 24".

Måste säga att när det funkar så är det värt pengarna.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem

hmm fick det att funka till slut men kör nu med DP, HDMI och DVI. Det funkade alltså inte med 2st dvi.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av phooka:

hmm fick det att funka till slut men kör nu med DP, HDMI och DVI. Det funkade alltså inte med 2st dvi.

Märkligt, det ska fungera med DP + DVI + DVI även i CF läge.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

jo fast jag kör med vga i skärmarna och det funkar bara med en vga i detta grafikkort

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem

Skulle behöva lite hjälp här...

Jag har nu två skärmar, vardera med upplösningen 1440x900 och tänker köpa en med upplösningen 1920x1080.
Kommer jag kunna köra dessa tre tillsammans i eyefinity?
Kommer det fungera bra?
Kommer jag behöva köra med samma upplösning på alla tre skärmarna?

Jag har googlat lite (hooray) och vissa säger att det skulle funka, självklart säger andra halvan att det inte skulle fungera...
Vad tror/vet ni om det?

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Skulle behöva lite hjälp här...

Jag har nu två skärmar, vardera med upplösningen 1440x900 och tänker köpa en med upplösningen 1920x1080.
Kommer jag kunna köra dessa tre tillsammans i eyefinity?
Kommer det fungera bra?
Kommer jag behöva köra med samma upplösning på alla tre skärmarna?

Jag har googlat lite (hooray) och vissa säger att det skulle funka, självklart säger andra halvan att det inte skulle fungera...
Vad tror/vet ni om det?

Du måste köra 1440 x 900 på alla 3 tyvärr.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Du måste köra 1440 x 900 på alla 3 tyvärr.

Som jag trodde då
Tack för svaret

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mansonite:

Som jag trodde då
Tack för svaret

Instämmer med Ceogar. Din begränsning i Eyefinity är alltid den högsta upplösningen hos den minsta skärmen, glöm inte heller att kolla att just den upplösningen stöds av alla skärmar i uppsättningen. Inte heller bör man blanda 16:9 och 16:10, i bästa fall ser det konstigt ut när bildskärmssignalen sträcks ut olika och i sämsta fall kan du inte köra kombon alls.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av phooka:

jo fast jag kör med vga i skärmarna och det funkar bara med en vga i detta grafikkort

Såg nåt om det, att i nya 69** strukturen försöker de fasa ut VGA. Lite knepigt att inte en adapter fungerar för det.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Här har ni min triple screen anno 2005 Har fortfarande kvar mitt Parhelia även om det inte används..

EVE Online anno 2005

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------