Does my gpu fit antec sonata 3?

Permalänk
Medlem

Does my gpu fit antec sonata 3?

Hi,

I''ve recently bought a Gigabyte GeForce GTX 460 1 GB OC
and it seems to not fit my Antec Sonata 3 chassi properly.
Doesn't the chassi support Dual Slot grafikcards?

The chassis has small curved plates that stands out and pressing on the GPU sheet

Look at the attached picture and you will know what I mean.

Do I have to cut the plate in my chassis?

Permalänk
Medlem

the screw that is over the gfx should be unscrewed and the insert your card and tighten the top screw and the one holding the gfx,

the little thing that pushes your card out, just push it in with a scredriver or something.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

the screw that is over the gfx should be unscrewed and the insert your card and tighten the top screw and the one holding the gfx,

huh? förstår inte?

Kan du förklara mer exakt?

(såg att du var svensk så vi kan ta det på svenska...trodde man var tvungen att ta det på
engelska eftersom antec är amerikanskt...)

Permalänk
Medlem

vrf är tråden på engelska när i hans citat står på svenska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkFuzi:

huh? förstår inte?

Kan du förklara mer exakt?

(såg att du var svensk så vi kan ta det på svenska...trodde man var tvungen att ta det på
engelska eftersom antec är amerikanskt...)

såg att ditt kort hänger utanför den översta skruven, så lossa på den och den som håller kortet, sen tar du ut kortet och trycker till den saken som buktar ut sen ska de vara klart.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

såg att ditt kort hänger utanför den översta skruven, så lossa på den och den som håller kortet, sen tar du ut kortet och trycker till den saken som buktar ut sen ska de vara klart.

Aha ok...

Men du ser dem röda markeringarna på bilden?

Dem finns på varje plan om man säger så, så att bakom grafikkortets plåt som man fäster mot chassiet,
där finns en sån utbuktning, dem trycker mot grafikkortet nu och böjer hela skiten en halv millimeter...

Försökte trycka ner den igår med fingrarna men det sitter som fan, antar jag får hamra in den......eller?

Permalänk
Avstängd

Jag hade samma problem med ett chieftec chassi.

Jag klippte bort dom..fungerade fint

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catman:

Jag hade samma problem med ett chieftec chassi.

Jag klippte bort dom..fungerade fint

aha ok, med en vanlig tång eller?