Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Mafia 2 -- Ser du fram emot det/ska du köpa det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarl:

Synd att det tog slut så fort annars tycker jag det var jäkligt kul. Om man gillar spel som GTA serien, och nu Mafia 1 & 2 är det värt att köpa "The Godfather II" ? Har funderat på att köpa det men är lite osäker, vad säger ni är The Godfather 2 bra ?

Ang Jimmy's Vendetta så skriver fz.se följande:

"Vi tycker att Mafia II är värt fyra löspåsar kryptoniter av fem möjliga. Även ni har visat upp intresse för den korta om än stämningsfulla ligistsimulatorn och 2K Games meddelar att tilläggspaketet Jimmy's Vendetta kommer finnas tillgängligt till Windows, 360 och PS3 den sjunde september till priset 800 Microsoft-poäng eller 9,99 dollar."

Så det verkar komma till PC med.

Länk: FZ :: Nyhet :: Mafia II-DLC ute 7 september

Så de kostar 10 dollar till pc varianten fy vad trist. Jag som räkna me att den skulle vara gratis

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Sötast

Just klarat spelet.

Jag kan inte låta bli att fortsatt igenom hela spelet jämföra det med minnet av Mafia, iallafall i minnet så vinner ettan stort på storyn, 2an kändes hyfsat billigt mellanåt, men i det stora hela, och om man lyckas ignorera faktumet att det är en fristående uppföljare, så är det ett riktigt bra spel, med RIKTIGT mycket buggar

Tyvärr alldeles för linjärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

med RIKTIGT mycket buggar

Vad för buggar talar du om jag märkte inte av några?

Och är det någon som vet varför dom inte har freeride med i spelet?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad för buggar talar du om jag märkte inte av några?

Och är det någon som vet varför dom inte har freeride med i spelet?

De vill kunna kräma ut så mycket peningen från oss stackars konsumenter som möjligt på DLC.

Permalänk
Sötast
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad för buggar talar du om jag märkte inte av några?

Och är det någon som vet varför dom inte har freeride med i spelet?

Du märkte inte av några alls?

Som t.ex

*Att ibland hade man sin slips på ryggen, alternativt rakt igenom nacken.

*Att rocken hoppade upp å ner som en jojo

*NPC'er som sprang rakt emot en vägg i all evighet, till och med Joe gjorde det en gång, han var nog riktigt nödig. (toalettdörren)

*Rolig : Att joe blev tagen av polisen för vapeninnehav, så han betalde böterna, bara för att ta ut sitt vapen igen, för att bli tagen av polisen för vapeninnehav, så han betalde böterna, bara för att ta ut sitt vapen igen..... Det slutade iallafall med att jag också blev tagen av polisen xD

*Att det regnade inomhus? XD YouTube - Mafia 2 bug, raining indoors! (jag som filmat)

*Att spelet inte ens gick att klara OM man rånade affärer på kapitel 14 Nä, denna behöver inte spoilas då det är en känd bugg.

Tjah, detta var väl bara ett fåtal av buggarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Du märkte inte av några alls?

Som t.ex

*Att ibland hade man sin slips på ryggen, alternativt rakt igenom nacken.

*Att rocken hoppade upp å ner som en jojo

*NPC'er som sprang rakt emot en vägg i all evighet, till och med Joe gjorde det en gång, han var nog riktigt nödig. (toalettdörren)

*Rolig : Att joe blev tagen av polisen för vapeninnehav, så han betalde böterna, bara för att ta ut sitt vapen igen, för att bli tagen av polisen för vapeninnehav, så han betalde böterna, bara för att ta ut sitt vapen igen..... Det slutade iallafall med att jag också blev tagen av polisen xD

*Att det regnade inomhus? XD YouTube - Mafia 2 bug, raining indoors! (jag som filmat)

*Att spelet inte ens gick att klara OM man rånade affärer på kapitel 14 Nä, denna behöver inte spoilas då det är en känd bugg.

Tjah, detta var väl bara ett fåtal av buggarna

Ingen av de du räknade upp förekom för mig dock. Jag rånade några butiker och krossa en bil på kapitel 14.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Har heller inte stött på dessa buggar och jag dumpade bara bilar på skroten för att klara kapitel 14 och det gick bra:)

Sen vet jag inte om det beror på spelet eller installationen i sig..

Permalänk
Sötast

Riktigt knepigt att endast jag på sweclockers skulle ha buggarna, bara att googla alternativt kolla youtube, är knappast något ovanligt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Du märkte inte av några alls?

Som t.ex

*Att ibland hade man sin slips på ryggen, alternativt rakt igenom nacken.

*Att rocken hoppade upp å ner som en jojo

*NPC'er som sprang rakt emot en vägg i all evighet, till och med Joe gjorde det en gång, han var nog riktigt nödig. (toalettdörren)

*Rolig : Att joe blev tagen av polisen för vapeninnehav, så han betalde böterna, bara för att ta ut sitt vapen igen, för att bli tagen av polisen för vapeninnehav, så han betalde böterna, bara för att ta ut sitt vapen igen..... Det slutade iallafall med att jag också blev tagen av polisen xD

*Att det regnade inomhus? XD YouTube - Mafia 2 bug, raining indoors! (jag som filmat)

*Att spelet inte ens gick att klara OM man rånade affärer på kapitel 14 Nä, denna behöver inte spoilas då det är en känd bugg.

Tjah, detta var väl bara ett fåtal av buggarna

Slips på ryggen är nya modet så det är säkert ingen bug :D. Säker på att det inte är nåt med grafikkortets drivrutin som gör att det ser ut som det regnar inomhus?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jag har problem med liret för tillfället. När jag kommer fram till "målet" på chapter 14 så fryser datorn när cutscenen spelas. Jad hinner precis se gubben vattna sedan blir skärmen svart. Eller tja, andra gången blev den lila... ^^

Någon lösning? :/

Permalänk

YouTube - Mafia 2 OST - Ritchie Valens - Come on let's go

Lätt den bästa låten i hela spelet

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Otroligt vackert och roligt spel! Har dock inte klarat det än.. Det finns bara EN sak jag stör mig på (förutom att det inte finns freeride sen).. Och det är, varför måste man köra bil såna ENORMA sträckor mellan varje mission? Bara jag som blir uttråkad utav att köra omkring? Visst, det var kul i början att kolla miljön och grafiken, men jag tröttnar på att köra..

Har inte läst hela tråden så vet inte om någon annan har nämnt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StålNisse:

Otroligt vackert och roligt spel! Har dock inte klarat det än.. Det finns bara EN sak jag stör mig på (förutom att det inte finns freeride sen).. Och det är, varför måste man köra bil såna ENORMA sträckor mellan varje mission? Bara jag som blir uttråkad utav att köra omkring? Visst, det var kul i början att kolla miljön och grafiken, men jag tröttnar på att köra..

Har inte läst hela tråden så vet inte om någon annan har nämnt det.

Det låter som MAFIA ett och två inte är något spel för dig helt enkelt Det är en del av spelet på samma sätt som rida på hästen i assassins creed är

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Sjukt bra spel faktiskt med en medryckande handling

ett stooort plus för PhysX effekterna,
första gången ett spel med PhysX har imponerat på mig,
murbruck, glassplitter allting yr runt när man reloadar sin Thompson i olika föremål
samt kulhålen i bilarna etc etc..
detta spel ska spelas med PhysX high annars missar man mycket.....

Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är en del av spelet på samma sätt som rida på hästen i assassins creed är

just det momentet var såå tråkigt så jag lyckades aldrig spela klart spelet, samt alla andra repetetiva moment som formligen tråkade ut mig...
bläää för assassins creed

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

just det momentet var såå tråkigt så jag lyckades aldrig spela klart spelet, samt alla andra repetetiva moment som formligen tråkade ut mig...
bläää för assassins creed

Det är ju upp till var och en vad man hittar på att göra på resan självklart blir det ju inte kul om man pendlar från punkt a till b men har man ingen fantasi är inte "sandbox" spel något att spela.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Första mjölkningen/DLC uppe nu på steam för 8€, någon som vet om man borde bita det sura äpplet och köpa det?

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Skulle själv ge spelet en stark 6 av 10.
Känns som att de tappat bort Mafiakänslan och fokuserat för lite på bilkörningen och för repetitiva uppdrag.

Jag har också åkt på lite buggar, roliga saker:
1. Kört igenom en byggnad med bil
2. Kom flygande med en lastbil in i en annan bil som kör på en polis. Han blir tagen men börjar springa =skjuts. Poliserna börjar gå runt lite så jag fixar deras bil och de går tillbaka och hoppar in i den.
Föraren teleporteras den sista biten dock. När de börjat köra iväg går passagerarpolisen ur för att sedan gå in i bilen igen. Sedan kör de iväg.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Sjukt bra spel faktiskt med en medryckande handling

ett stooort plus för PhysX effekterna,
första gången ett spel med PhysX har imponerat på mig,
murbruck, glassplitter allting yr runt när man reloadar sin Thompson i olika föremål
samt kulhålen i bilarna etc etc..
detta spel ska spelas med PhysX high annars missar man mycket.....

just det momentet var såå tråkigt så jag lyckades aldrig spela klart spelet, samt alla andra repetetiva moment som formligen tråkade ut mig...
bläää för assassins creed

Testa GRAW 2 med max PhysX och Ageia Island.

Håller med om Assasin's, men i Mafia 2 var det roliga sträckor att köra IMO... om man inte dör och får köra om.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Har ett stort irriterande problem med DLC:n!!!

Jag kan inte komma vidare i spelet för jag "hamnar" under kartan varje gång jag försöker spela.

Det ser ut så här

Har även installerat om spelet men det hjälpte inte.

Spelet är köpt på Steam.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Någon som fattar hur man får upp låset i andra kapitlet. Hos Guissue? Får upp den första pinnen, men inte den andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaman:

Har ett stort irriterande problem med DLC:n!!!

Jag kan inte komma vidare i spelet för jag "hamnar" under kartan varje gång jag försöker spela.

Det ser ut så här

http://img688.imageshack.us/img688/3561/mafia2201009071503321...

Har även installerat om spelet men det hjälpte inte.

Spelet är köpt på Steam.

Har samma problem

Visa signatur

Dator 1:GA-990FXA-UD3| 1090T 3.2 GHz||RX 480||8GB Hyper X 1600MHz||Samsung 850 EVO 250 Gb, WD Caviar Black 750Gb, WD Caviar Blue 1TB||Fractal Design R5||Corsair HX650||Noctua NH-D14||Asus Xonar DGX||
Dator 2: M4A785TD-V EVO|| 965 BE 3.4 GHz||R9 380||4GB 1333 MHz||F3 320 GB||Antec P183||Corsair TX650||CM Hyper 212+||

Permalänk
Skrivet av Dassh:

Någon som fattar hur man får upp låset i andra kapitlet. Hos Guissue? Får upp den första pinnen, men inte den andra.

Gör på samma sätt, vänta tills den är grön och tryck på E.

Någon som köpt DLC? Hur lång är den?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Gör på samma sätt, vänta tills den är grön och tryck på E.

Någon som köpt DLC? Hur lång är den?

läste någonstans att det var 30 uppdrag det säger ju inte så mycket men man kan ju hoppas det är 30 bra och långa uppdrag

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

läste någonstans att det var 30 uppdrag det säger ju inte så mycket men man kan ju hoppas det är 30 bra och långa uppdrag

Säger egentligen ingenting, för det är ju inte precis lika långa uppdrag som i spelet.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd

Haha, kul att det är Vito och Joe som är de som dödar Angelo från första spelet

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelet i helhet kändes ju som ett stort steg bakåt.

Storyn är helt låst och lämnar extremt mycket att önska i form av valfrihet.
Man spenderar på tok för stor del av spelet i bilen påvär till och från olika uppdrag som i stort sett endast går ut på att skuta ihjäl folk med lite filmklipp som omväxling.

Spelvärt för de ca 8h det tar om man lirar på lättaste nivån, men lämnar som sagt en hel del att önska.

Är man sugen på spelet så vänta till det går ner till runt 150kr, mer är det inte värt imo!

Permalänk
Medlem

Har köpt DLC, tycker det är riktigt tråkigt. Inte alls lika bra som det ursprunliga spelet. Bara gå till uppdrag, åk bil dit man ska, spräng/sno/döda, åk tillbaka. Repetera. Spelade typ 4 uppdrag innan jag tröttnade.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av zaman:

Har ett stort irriterande problem med DLC:n!!!

Jag kan inte komma vidare i spelet för jag "hamnar" under kartan varje gång jag försöker spela.

Har även installerat om spelet men det hjälpte inte.

Spelet är köpt på Steam.

Kollade på Steam's forum och många hade den buggen.
Falling through the city, Jimmy's Vendetta - Steam Users' Forums

Möjlig lösning(quote)
//
I managed to fix it by quiting the game, starting a new game over the old one, not skipping any cutscene and without dying. After the last cinematic I was on the ground and could continue the game.
//

Man kan undra om de gjorde någon beta-test, för en sån där bugg borde inte komma igenom.

..
Såg också att Mafia 1 nu går att köpa på Steam för 9.99E
..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk

Zaman. Jag hade samma problem i fullversionen Mafia 2. Det hjälpte att stänga av AA i controllpanelen för graffet.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Inaktiv

Påminner mig mycket om gudfader spelet