Försöker inet.se blåsa mig på pengar?

Permalänk
Avstängd

Försöker inet.se blåsa mig på pengar?

Hej, jag ansökte om att få göra återköp hos dom pga att det var fel på ett flertal varor,
men nu ska man tydligen betala något fall av "böter" om dom inte är o oväsentligt oförändrat skick?
Som jag har skrivit har nätagget med mera krånglat och då har väl jag själv då erkänt att något är fel på det?
Då är det ju i förändrat skick trots att jag inte gjort något och då ska jag betala 250 kr?

Hej,

Vi har nu godkänt din ansökan, och kommer när vi får returen kontrollera att varan är i väsentligen oförändrat skick innan återbetalning sker.

Att tänka på vid retur
- Varan måste vara helt komplett med tillbehör i originalemballage samt skyddande ytteremballage.
- Används bifogad returfraktsedel dras kostnad för denna för returfrakt av med 100kr

Efter godkänt återköp återbetalas pengarna till angivet konto inom 30 dagar.

Om varan ej är i väsentligen oförändrat skick skickas den tillbaka och du debiteras 250kr

Gäller ditt återköp en dator, så är det också viktigt att fabriksåterställa denna före inskickning. Instruktioner för detta bör finnas i manualen.
Om detta inte görs kommer du debiteras 600kr. Har du frågor om fabriksåterställning? Kontakta tillverkaren av din dator eller vår support för hjälp med detta.

Observera att produkten måste vara oss tillhanda inom 16 dagar från uthämtandet av produkten för att återköp skall vara giltigt.

Returer kan ENDAST skickas in med Postens Företagspaket, vi tar ej emot postpaket, rekommenderade brev eller vanliga brev.

Min anledning till återköp;
"Hej inet.se. Istället för att göra felanmälan vill jag nu göra ett återköp istället. Anledningen till varför jag för det första ville göra felanmälan var bland annat: PSU Corsair TX 650w: Ger ifrån sig klickljud, 2-3 klick i sekunden om inte mer. TFT BenQ 24 & GTX 470: Först var det flimmer som var problemet. Sedan åtgärdades flimmerproblemet för en liten stund med att byta uttag till det som sitter direkt i väggen. Men då fick jag istället ett annat problem, att allting på skärmen blinkade när jag exempelvis skrev på datorn, eller flyttade på genvägar och liknande. Eftersom att orderdatumet är: Orderdatum 2010-08-27 och att man kan göra återköp inom 16 dagar så vill jag göra detta. Det jag kan tänka mig att behålla är isånafall chassit, hårddisken, fläktarna DVD/RW, för att sedan efter återköpet använda pengarna till att göra ett nytt köp från er här på inet.se."

Permalänk
Medlem

Varför skickar du en vara som krånglar på återköp för? Den ska du felanmäla på RMA.

Återköp = ångrat köp = väsentligt oförändrat skick, annars kan dom neka återköp eller debitera dig för kostnaden att återställa varan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonas_jj:

Varför skickar du en vara som krånglar på återköp för? Den ska du felanmäla.

Återköp = ångrat köp = väsentligt oförändrat skick, annars kan dom neka återköp eller debitera dig för kostnaden att återställa varan.

Då gör jag väl återköp på allting förutom nätagget och felanmälan på det och återköp på allt annat, och hoppas att man aldrig dras in i att handla något från inet.se igen.
fan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundqvistaren:

Då gör jag väl återköp på allting förutom nätagget och felanmälan på det och återköp på allt annat, och hoppas att man aldrig dras in i att handla något från inet.se igen.
fan.

Inet gör som alla andra butiker tycker du det är fel ska du inte handla på nätet överhuvudtaget

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonas_jj:

Inet gör som alla andra butiker tycker du det är fel ska du inte handla på nätet överhuvudtaget

Så hur ska jag göra då?
Skicka in skärm, grafikkort och nätagget?
Ja men man trodde ju att inet skulle ha bra support.

Dessutom säger han att jag ska kontakta servicechefen eller något sådant, men när man exempelvis ska mejla denna så får man från hotmail inkorgen att det inte gick att skicka meddelandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundqvistaren:

Så hur ska jag göra då?
Skicka in skärm, grafikkort och nätagget?
Ja men man trodde ju att inet skulle ha bra support.

Ring och prata med inet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundqvistaren:

Så hur ska jag göra då?
Skicka in skärm, grafikkort och nätagget?
Ja men man trodde ju att inet skulle ha bra support.

Ja det är klart du ska skicka in grejerna om det är fel på dem?
Du vet ju inte vad du snackar om så sluta skylla på Inet när det är du som inte förstår skillnaden mellan återköp och felanmälan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredmannen:

Ja det är klart du ska skicka in grejerna om det är fel på dem?
Du vet ju inte vad du snackar om så sluta skylla på Inet när det är du som inte förstår skillnaden mellan återköp och felanmälan.

Nahe, så du menar att det är helt rätt agerat från inet att acceptera ett återköp trots att jag själv förklarat att det verkar vara fel på vissa varor? Okej, då vet jag.

Permalänk

Återköp är när man ändrar sig på ett köp då förpackning är obruten annars om nått är pajj eller liknande så felanmäler man just den produkten, jag själv beställde lite grejer från inet för nån månad sen och då hade ram minnen blivit stulna under transport och min ssd totalkvaddad, men visst tog det tid att få tillbaks pengarna men inet har bra service och trevlig personal, men som jag uppfattar det har du inte ringt dem och det är nog däri problemet ligger. Prata med dem och förklara läget, och stå på dig så ska du se att det löser sig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asheileon:

Återköp är när man ändrar sig på ett köp då förpackning är obruten annars om nått är pajj eller liknande så felanmäler man just den produkten, jag själv beställde lite grejer från inet för nån månad sen och då hade ram minnen blivit stulna under transport och min ssd totalkvaddad, men visst tog det tid att få tillbaks pengarna men inet har bra service och trevlig personal, men som jag uppfattar det har du inte ringt dem och det är nog däri problemet ligger. Prata med dem och förklara läget, och stå på dig så ska du se att det löser sig

Att man blev lurad till att handla på inet från första början, visst, man har bara sig själv att skylla men iallafall, så dum så dum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundqvistaren:

Nahe, så du menar att det är helt rätt agerat från inet att acceptera ett återköp trots att jag själv förklarat att det verkar vara fel på vissa varor? Okej, då vet jag.

Utan att känna nån på inet så kan jag garantera att inet inte försöker blåsa dig. Min gissning är att dom trott du hade koll på vad som är återköp resp. felanmälan och bara låtit få din vilja igenom när du skrev att du ville göra återköp. Men det är bara min gissning.

Ang det du skrev i ditt första inlägg så dras 100:- av för returfrakten. Dvs du slipper lägga ut för returfrakten men 100:- dras av från beloppet (ja för frakten) från summan du får tillbaka.

Dom 250:- som nämns som kostnad för vara som returnerats i "ej är i väsentligen oförändrat skick skickas den tillbaka och du debiteras 250kr" är för att inet helt enkelt inte kan sälja varor om folk sabbat förpackning eller dyl. En ny CPU som nån kletat kylpasta på blir oxå svår att sälja.

Som andra redan skrivit i tråden så är det enklaste att du ringer till inet och förklarar allt så det blir rätt. Tror detta bara är nåt missförstånd och deras kundtjänst försöker verkligen hjälpa en när man kontaktar dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundqvistaren:

Nahe, så du menar att det är helt rätt agerat från inet att acceptera ett återköp trots att jag själv förklarat att det verkar vara fel på vissa varor? Okej, då vet jag.

Har du ens pratat med inet? För mig ser det ut som att du bara använt formulären på sajten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonas_jj:

Har du ens pratat med inet? För mig ser det ut som att du bara använt formulären på sajten

Nej, i e-mail.

Permalänk
Skrivet av Lundqvistaren:

Att man blev lurad till att handla på inet från första början, visst, man har bara sig själv att skylla men iallafall, så dum så dum.

Aja, då är det ditt problem om du vill vara en surkuk och bara tycka synd om dig själv Inet är en väldigt bra sida och har utmärkt service, men om du inte känner dig bekväm med weshoppar så håll dig borta och sluta ordbajsa.... tack

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asheileon:

Aja, då är det ditt problem om du vill vara en surkuk och bara tycka synd om dig själv Inet är en väldigt bra sida och har utmärkt service, men om du inte känner dig bekväm med weshoppar så håll dig borta och sluta ordbajsa.... tack

Du har ju inte en jävla aning om hur dom hanterar support ärenden förutom från vad du läser här och vad du upplevt själv, kan lova dig att inet inte har lika bra support som det framstås här på sweclockers.
Inet är en bra sida med värdelös service, sen får du tycka precis vad fan du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundqvistaren:

Du har ju inte en jävla aning om hur dom hanterar support ärenden förutom från vad du läser här och vad du upplevt själv, kan lova dig att inet inte har lika bra support som det framstås här på sweclockers.
Inet är en bra sida med värdelös service, sen får du tycka precis vad fan du vill.

Fatta att det är du som gjort fel och inte inet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonas_jj:

Fatta att det är du som gjort fel och inte inet

Vad har jag gjort fel med?
Att jag handlade därifrån från första början eller vad pratar du om nu?
Det var ju dom som föreslog att jag skulle göra ett återköp på mejlen efter att jag förklarat hur det ligger till, hur är det då mitt fel, med denna "superfina" support?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundqvistaren:

Vad har jag gjort fel med?
Att jag handlade därifrån från första början eller vad pratar du om nu?
Det var ju dom som föreslog att jag skulle göra ett återköp på mejlen efter att jag förklarat hur det ligger till, hur är det då mitt fel, med denna "superfina" support?

Du bad om återköp och dom accepterade det. Vad är det du klagar över? Det du skulle gjort är att göra en felanmälan så att dom kan fixa felet och du får en ny vara. Stor skillnad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonas_jj:

Du bad om återköp och dom accepterade det. Vad är det du klagar över? Det du skulle gjort är att göra en felanmälan så att dom kan fixa felet och du får en ny vara. Stor skillnad.

Jag bad inte om någonting, jag frågade vad dom tyckte var bäst och på vilket sätt vi skulle lösa detta bäst, först då fick jag ens reda på att man kan göra återköp.

Permalänk
Skrivet av Lundqvistaren:

Du har ju inte en jävla aning om hur dom hanterar support ärenden förutom från vad du läser här och vad du upplevt själv, kan lova dig att inet inte har lika bra support som det framstås här på sweclockers.
Inet är en bra sida med värdelös service, sen får du tycka precis vad fan du vill.

Nej, dem har ok till bra service och jag har handlat där massor och haft ett problem men det fixade sig bra då jag ringde och gjorde som det är tänkt att man ska dvs att göra återköp och felanmälningar genom "min sida" på inet.se och inte bara mejla dem och tro att det löser sig. Jag jobbar själv på en webshop och upplever många kunder varje dag som jag måste peka i rätt riktning.

Skrivet av Lundqvistaren:

Vad har jag gjort fel med?
Att jag handlade därifrån från första början eller vad pratar du om nu?
Det var ju dom som föreslog att jag skulle göra ett återköp på mejlen efter att jag förklarat hur det ligger till, hur är det då mitt fel, med denna "superfina" support?

Ja det är ditt fel då du inte gjort som det är tänkt att man ska göra som jag skrev om ditt tidigare citat ovan. Men prova hos KO och se att du blir nog stämd av inet för förtal kan också nämnas att inet inte direkt är små.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundqvistaren:

Jag bad inte om någonting, jag frågade vad dom tyckte var bäst och på vilket sätt vi skulle lösa detta bäst, först då fick jag ens reda på att man kan göra återköp.

Men lyft på telefon och ring Inet och förklara att du vill göra en felamälan istället då. Herregud vad jag inte avundas inet med att ha hand om kunder som dig.

Permalänk
Skrivet av Lundqvistaren:

Du har ju inte en jävla aning om hur dom hanterar support ärenden förutom från vad du läser här och vad du upplevt själv, kan lova dig att inet inte har lika bra support som det framstås här på sweclockers.
Inet är en bra sida med värdelös service, sen får du tycka precis vad fan du vill.

Vadå som det framstås? Klart man har en aning om man har egen erfarenhet av deras support och service. Jag vet att jag har bra erfarenhet av inets service och har inget att klaga på. För att du påstår dig ha problem med service så ligger ju felet mer på DIN sida och inte servicen.

Vad jag kan se så skrev du till inet att du inte vill göra en felanmälan utan återbud varav inet ger dig instruktioner för hur du ska gå tillväga om du nu vill göra så.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Doctor Pepper:

Vadå som det framstås? Klart man har en aning om man har egen erfarenhet av deras support och service. Jag vet att jag har bra erfarenhet av inets service och har inget att klaga på. För att du påstår dig ha problem med service så ligger ju felet mer på DIN sida och inte servicen.

Vad jag kan se så skrev du till inet att du inte vill göra en felanmälan utan återbud varav inet ger dig instruktioner för hur du ska gå tillväga om du nu vill göra så.

Jaja, en mod kan låsa tråden.
Man får skylla sig själv när man handlar på internet.

Permalänk

Mailet du fick från iNet är ett standardmail som de alltid skickar vid frågor om återköp, jag har fått ett exakt likadant. Du har alltså inte fått ett personligt mail som svarar på ditt specifika problem. Och som tidigare nämnts, gör en felanmälan istället för återköp. Och speciellt, ring dem så du får ett personligt svar hur just du ska hantera ditt personliga ärende. Det värsta som finns är att känna sig lurad så jag förstår att du är upprörd, men ring dem så du får personlig hjälp så är det lättare att bilda sig en uppfattning efter det.

Mvh

Visa signatur

Coffeelake - it tastes better

Permalänk
Avstängd
Skrivet av westlingofsweden:

Mailet du fick från iNet är ett standardmail som de alltid skickar vid frågor om återköp, jag har fått ett exakt likadant. Du har alltså inte fått ett personligt mail som svarar på ditt specifika problem. Och som tidigare nämnts, gör en felanmälan istället för återköp. Och speciellt, ring dem så du får ett personligt svar hur just du ska hantera ditt personliga ärende. Det värsta som finns är att känna sig lurad så jag förstår att du är upprörd, men ring dem så du får personlig hjälp så är det lättare att bilda sig en uppfattning efter det.

Mvh

Okej, då felanmäler jag skärm grafikkort och nätagg istället, och ja, det är förbannat irriterande att bli lurad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundqvistaren:

Okej, då felanmäler jag skärm grafikkort och nätagg istället, och ja, det är förbannat irriterande att bli lurad.

Men skärp dig, du har inte blivit lurad.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundqvistaren:

Okej, då felanmäler jag skärm grafikkort och nätagg istället, och ja, det är förbannat irriterande att bli lurad.

Vafan nu då.
Inet har, såvitt jag ser av den information som har presenterats i denna tråd, inte lurat dig. Det är snarare synd om Inet som måste hantera denna typ av ärenden och smutskastning på internet.

Ser att du är ny på sweclockers. Välkommen till ett av internets trevligaste forum.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

TS låter som ett troll skulle jag säga, kastar skit utan argument bara svär och skyller allt på Inet och vägrar lyssna på reson utan hittar på eget. Sluta handla på nätet är mitt förslag, dra tillbaka till Elgiganten där du hör hemma...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Men skärp dig, du har inte blivit lurad.

Det har jag, men i varje fall behöver ni inte skriva mer i tråden såvida ni inte bara vill skriva så himla bra saker om inet hela tiden, det får en bara att tro att det är inet själva med multipla konton som sitter och skriver bra saker om sig själva, men som sagt, ingen behöver skriva mer i tråden nu, jag har lärt mig att aldrig handla datordelar från inet iallafall, sen får ni tycka hur bra om inet som ni själva vill också.

Dock mitt eget fel, jag gjorde beställningen i god tro att det skulle vara en bra sida att beställa ifrån, efter allt bra man hört om dom innan.

Tack för svaren iallafall & adjö.

Permalänk
Avstängd

Nej han är inte troll, bara lite mentalt efterbliven. Mailet du fått är ett standard mail om jag inte tänker helt fel nu, och sen när fan kan man inte lyfta på telefonen och ringa och snacka med dom ? smutskasta så här utan grund säger ju mycket om dig.. fyfan stackars inet som har(hade?) dig som kund.

Dra till elgiganten och få cyckel på köpet istället

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *