Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Uppgraderinga av minne, 2gb -> 4gb Win7 x64

Permalänk
Medlem

Uppgraderinga av minne, 2gb -> 4gb Win7 x64

Tjo

Är i tankarna om att uppgradera mitt system med lite mer minne, men frågan är om jag kommer att märka stor skillnad?
Sitter bara och jobbar med video i AE och Nuke. Jag vet att det kräver mycket av hårddiskarna, men har inte råd att köpa något värre. Så tänkte att det får bli en minnesticka till.
Kommer jag att märka skillnad i programmen?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Tjo

Är i tankarna om att uppgradera mitt system med lite mer minne, men frågan är om jag kommer att märka stor skillnad?
Sitter bara och jobbar med video i AE och Nuke. Jag vet att det kräver mycket av hårddiskarna, men har inte råd att köpa något värre. Så tänkte att det får bli en minnesticka till.
Kommer jag att märka skillnad i programmen?

Ja, om jag inte minns fel så rekommenderas det att man har drygt 4 GB ram-minne för att köra 64-bitars operativsystem. Så ja, du lär uppleva att det mesta går snabbare.

Permalänk
Medlem

Beställde en sticka till, får se om det gör någon skillnad

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Beställde en sticka till, får se om det gör någon skillnad

Du lär uppleva att saker och ting gå mycket snabbare efter att du satt in mer minne! Lycka till!