Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Metro 2033 får benchmarkverktyg

Permalänk
Medlem
Skrivet av adolf512:

har den filosofin att det är dumt att betala dubbbelt så mycket för en dator enbart för att få bättre fps i ett fåtal spel. mitt 5850 räcker gott och vätl till det mesta, man får helt enkelt köra på lägre grafikinställningar.

Med den filosofin hade man väl inte ens behövt köpa ett 5850? Det är ändå inte helt billigt och t.ex. ett 4870 räcker fortfarande i de flesta spel.

Permalänk
Skrivet av adolf512:

har den filosofin att det är dumt att betala dubbbelt så mycket för en dator enbart för att få bättre fps i ett fåtal spel. mitt 5850 räcker gott och vätl till det mesta, man får helt enkelt köra på lägre grafikinställningar.

när priserna har gått ner regält bankar jag in ett till 5850. men om man endast kör i en skärm i fullHD så är bättre grafikkort än 5850 enligt mig slöseri med pengar.

Hållermed till viss del, då det inte märks nåt igentligt mellan grafikinställningen som ger lagg och där det flyter fint så varför slösa pengar för min egen del dock så är det 2 grejer jag aldrig vill vara med om igen i mitt liv och det är lagg och arbetslöshet så för mig är det SLI och ett tedje dedikerat physx kort som gäller som minimum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

för min egen del dock så är det 2 grejer jag aldrig vill vara med om igen i mitt liv och det är lagg och arbetslöshet

Håller med fullständigt.