Permalänk
Medlem

Ny dator, problem med drivrutiner

Datorproblem, hjälp tack.

--------------------------------------------------------------------------------
Har byggt ihop en dator för första gången, installerar windows 7 64bits. Sätter på datorn allt fungerar som det ska, datorn installerar alla drivrutiner av sig själv? Och allt fungerar, men när jag stänger av datorn så börjar allt om på nytt den installerar grafikkorts drivrutiner av sig själv startar om sig och allt fungerar. Tills jag stänger av datorn. Har prövat ladda ner drivrutiner genom nvidias hemsida men det spelar ingen roll. Vad är problemet? Riktigt irriterande hjälp uppskattas!

I datorn sitter
Moderkort: ASUS P7P55D-E PRO, P55, Socket-1156
Grafikkort: Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA
Processor : Intel Core? i5 Quad Processor i5-760
Hårddisk : Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
Nätagg : Corsair VX 550W PSU

Har installerat nyaste chipset drivrutiner osv, men somsagt när jag stänger av datorn verkar drivrutinerna försvinna. Är det inbyggt grafikkort som stör till det? Eller vad kan jag ha gjort för fel, kopplat in hårddisken på SATA 1 kontakten.
Har nu formaterat datorn 3gånger, försökt allt jag kan den som fixar skiten får 500kr bor på Råsundavägen i Sthlm tack.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Det är väl riktiga Windows 7? Alltså inte nerladdat från piraten?

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem

Its the real deal, Men drivrutinerna bara försvinner när jag stänger av datorn. =( Vet inte vad jag ska göra.

Permalänk
Skrivet av Tinypope:

Its the real deal, Men drivrutinerna bara försvinner när jag stänger av datorn. =( Vet inte vad jag ska göra.

Det var då verkligen konstigt... Men den kommer ihåg operativsystemet och annat som du har på datorn?

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem

Ja operativsystemet och andra program funkar, men den startar upp i låg upplösning sen kommer det upp Device manager och installerar Grafikkortet igen och Ljuddrivrutinerna, fast jag installerat skiten manuellt 20gånger

Permalänk
Skrivet av Tinypope:

Ja operativsystemet och andra program funkar, men den startar upp i låg upplösning sen kommer det upp Device manager och installerar Grafikkortet igen och Ljuddrivrutinerna, fast jag installerat skiten manuellt 20gånger

Jag har då ingen aning, får hoppas att någon annan som vet kommer in och hjälper dig

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem

Kan det ha nått med hårddisken att göra? Jag har installerat hårddisken i Sata kontakt 1, finns 1-2-3-4-5-6 sen finns det sata för 6bs? Moderkortets bios?

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat bios, har fan gjort allt. Kastar ut skiten snart

Permalänk

kan tycka de e konstigt att drivrutinerna installeras av sig själv ? förklara gärna hur nåt program eller ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644