Permalänk
Medlem

nu börjar man ju bli riktigt taggad på att få köra gt-mode igen :):)

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 5 Karting Videos, 18-Megapixel Screenshots
Först var det typ awesum
sen blev det typ..
Sony, Polyphony Digital Face Italian Legal Threats

Kan bli otur om de blir tvungna att göra någon större ändring i spelet => försening igen!

Men annars äre NASCAR NASCAR Video from Latest GT5 Gamescom 2010 Demo

och lite om tuningen i spelet!:D Samt Några bilar som ska vara med i spelet!!!
Gran Turismo 5 Menu Screens Show Tuning Options gt5-menu-tuning-2 ? GTPlanet

Gryymt med motorhuvarna på sista sidan, dock så skulle det vara najs med kanske en omlacknings-alternativ samt den klassiska gt-bakvingen (klassisk sedan gt4.)

eller som det gick i ps gt, att göra om de till (R) bilar! ^^

BTW, gryyymt att z4an '08 och subaru imprezan '10 är premium bilar!!:D

Permalänk
Medlem

Btw, blir bara tvungen att skriva lite här också! eftersom jag hittade en ny grym källa för info!
Latest Gran Turismo 5 Features Revealed at Gamescom 2010 - News - gran-turismo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

japp och la det på "signature edition"

Som har ett "förslaget butikspris" på 1690 sek, fast eftersom det är i € så kommer alla svenska spelbutiker säkert ta 1999 kr för paketet! X(

Har ju förhandsbokat gt5 collectors på webhallen, får hoppas att de "uppgraderar" det utan extra kostnad annars blir jag sur!

Föressten så är förslaget butikspris på gt5 collectors 750 sek!:P

och ja, jag har jävligt kul med min valutaomvandlare;)

Jag gjorde samma sak men såg att de inte uppgraderade mig till Signature Edition så jag avboka och sen boka in men på värsting lådan

Innehålllet som står från Webbhallen:
Signature Edition Innehåller:
• Special Signature Edition contoured metal case in black SLS AMG ‘Obsidian Black‘ paint finish.
• Exclusive branded SLS AMG 1:43 model car.
• GT Leather wallet including entry method into Signature Edition in-game competition to win real Mercedes SLS AMG vehicle (value €180 000)
• Branded USB key (containing GT and Mercedes trailers)
• Exclusive Polyphony designed dynamic theme
• 5 x Collector’s Edition 'ChromeLine' cars with performance enhancements and exclusive livery
+ 6 x pre-order 'Stealth' vehicles (with same enhancements).
• GT branded metal key fob
• Signature Edition coffee table book
• 200+ page drivers/strategy guide

Notera det i fet stil, Det är ju för f*n en j*vla bil på spel

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Jag gjorde samma sak men såg att de inte uppgraderade mig till Signature Edition så jag avboka och sen boka in men på värsting lådan

Gjorde samma sak, när det inte blev "uppgraderat"!:D

Jadu, 55 dagar kvar och de verkar vara väldigt försiktiga med information som de släpper.
Så tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Gjorde samma sak, när det inte blev "uppgraderat"!:D

Jadu, 55 dagar kvar och de verkar vara väldigt försiktiga med information som de släpper.
Så tråkigt.

Tråkigt är ju att man troligen inte har råd att vinna bilen kan ju alltid vara prydnad i vardagsrummet men då lär jag uppgraderar hemförsäkringen.

Lär ju bli svårt att vinna.. får hem och ligga i hård träning.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa mig en Logitech G27 till det här spelet. Tror ni det blir kanon? Har spelet support för ratt?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Tänkte köpa mig en Logitech G27 till det här spelet. Tror ni det blir kanon? Har spelet support för ratt?

haha. nej? xD

Nej men seriöst, antar att det är typ svaret "klart som fan att den fungerar kanon! Fungerar kanon till gt5 prologue.

vet inte hur det blir med kopplingen och de 6 växlarna men enligt "jasonb1985" i tråden Is the new Logitech G27 wheel officially supported with GT5? - PlayStation.com Forums så har logitech och polyphony digital utevcklat ett stöd för den.

annars kan du ju alltid köra på ett "safe card" och testa driving force gt, även fast det kanske inte är det första bästa valet att göra om man vill spela andra spel som garanterat har stöd för kopplingen m.m.

Skrivet av Sifear:

Tråkigt är ju att man troligen inte har råd att vinna bilen kan ju alltid vara prydnad i vardagsrummet men då lär jag uppgraderar hemförsäkringen.

Lär ju bli svårt att vinna.. får hem och ligga i hård träning.

jo, det är nog ganska många som kommer tävla om den..
Den skulle vara riktigt nice för en sådan som mig och ha som första bil nu när man nääästan har körkort! xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Tänkte köpa mig en Logitech G27 till det här spelet. Tror ni det blir kanon? Har spelet support för ratt?

Den funkar inte Kanon till GT5:P men som sagt kommer troligen funka prefekt till GT5 när det nu kommer.
Men förövrigt så är G27 en dröm! Mest för att jag älskar koppling + 6växlad låda. Allt känns gediget och välbyggt. Bästa ratten enligt mig.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Blir nog ett köp ändå. Funkar ju till PC så det skadar inte.
Har NFS Shift till PS3 där den ska funkera perfekt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Inte ofta jag får använda detta ordet, för jag tycker det överdrivs alltid, men det passar här; Episkt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Webhallen har sänkt priset på CE till 849 från 999.

Jävla dumt, så om jag vill betala mindre måste jag avboka och beställa igen, men då hamnar jag antagligen längre back i kön (om det nu är en kö) för DLC koden.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hmm, någon som vet om Logitech MOMO Force Feedback Wheel fungerar med GT5?
Hoppas verkligen på det, då den fungerade bra til GT time trial demo som fanns för några månader sedan, men inte längre är tillgängligt.

Aja, får väl vänta till det är släppt och googla om det fungerar eller ej.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Ujuj, hoppas verkligen det bara inte är nått förrenderat skit för om spelet ser ut sådär blir man nästan tårögd jue

Vill också ha nu !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Ujuj, hoppas verkligen det bara inte är nått förrenderat skit för om spelet ser ut sådär blir man nästan tårögd jue

Vill också ha nu !

Demon som finns ute i en del butiker i USA ser spelet verkligen inte ut sådär. Är som en fattig version av NFSS.
Men jag hoppas verkligen Sony och Polyphony släpper ett äckligt snyggt spel som slår allt annat som finns till PS3 precis som när dom släppte ettan till PS.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Hmm, någon som vet om Logitech MOMO Force Feedback Wheel fungerar med GT5?
Hoppas verkligen på det, då den fungerade bra til GT time trial demo som fanns för några månader sedan, men inte längre är tillgängligt.

Aja, får väl vänta till det är släppt och googla om det fungerar eller ej.

Lär fungera bra till GT 5 om den fungerade till time trail demot, samma sak gäller Prologue.

Permalänk
Medlem

Kommer det verkligen se ut som på visual effects trailern, så ångrar jag rätt så mycket att jag sålde bort ps3:an och bytte till 360
Men av det som jag testat och sett ingame från GT5 så övertygar det inte. Hoppas att jag har fel dock

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Centura:

Webhallen har sänkt priset på CE till 849 från 999.

Jävla dumt, så om jag vill betala mindre måste jag avboka och beställa igen, men då hamnar jag antagligen längre back i kön (om det nu är en kö) för DLC koden.

köp inte från webhallen kostar 750 på elgiganten och alla andra ställen tror inte mercan är värd 100 kr

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

köp inte från webhallen kostar 750 på elgiganten och alla andra ställen tror inte mercan är värd 100 kr

Ska förbeställas! Blir mitt andra spel till PS3 jag köper för fullpris.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

köp inte från webhallen kostar 750 på elgiganten och alla andra ställen tror inte mercan är värd 100 kr

Hmm, trodde inte Webhallen skulle ha sånt jävla överpris. Köper nog den från Discshop då jag litar mer på dem. De skickar alltid saker väldigt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Ska förbeställas! Blir mitt andra spel till PS3 jag köper för fullpris.

Vad var det första spelet?:O

Permalänk
Medlem

Fan va sjukt att man kan köra en Volkswagen Schwimmwagen , varför kan man ju undra. SÅ mycket regn kan det väl inte komma

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Så jävla taggad så det är inte sant!

Visa signatur

Mainboard : Asus P5B Processor : Intel Core 2 Duo E6400 @2.5 ghz Physical Memory : 4GB Video Card : NVIDIA Zotac 470 Hard Disk : Seagate (1500GB) + Western Digital (250GB) DVD-Rom Drive : SONY DVD RW DW-Q120A Monitor Type : Samsung SyncMaster - 20" + 21.5" Operating System : Microsoft Windows 7 (64-bit)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

kollade på topgear förut, inte ett tips man blir ju bara ännu mer taggad på att köra

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Fan vad sugen man blir

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Vill ha!!

Permalänk
Medlem

YouTube - GT5 RAIN AND SNOW
Om ni kollar ca 25 sekunder in i detta klipp vad ser ni då? Är det vad jag tror det är för "bil"? Är det en folkabuss?

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."