Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag läste någonstans att det skulle vara samma releasedag i u.k. som i usa, och u.k. brukar ha release som "europa-release". d.v.s 2 november.

Men det kanske inte är så! ^^

*edit*

November?

Föressten!

En liten bild från Gran-Turismo.com

sååå jävla gryyymt!

synd att det endast är på premium-bilarna.

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Jag läste någonstans att det skulle vara samma releasedag i u.k. som i usa, och u.k. brukar ha release som "europa-release". d.v.s 2 november.

Men det kanske inte är så! ^^

*edit*

November?

Föressten!

En liten bild från [URL="http://eu.gran-turismo.com/gb/news/d13413.html"]Gran-Turismo.com
http://eu.gran-turismo.com/c/binary/images/13413/photo10a.jpg
sååå jävla gryyymt!

synd att det endast är på premium-bilarna.

Jävlar, vilken bild är från en riktig bil?

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SpammerN^:

Jävlar, vilken bild är från en riktig bil?

Vänster. Ser på höger att ljuset är platt och enformigt.
Men varför lägga energi på interiörer när dom kan fokusera på så mycket annat.
Man tittar inte direkt runt i sin bil när man kör runt på en bana, man stannar heller inte till för att göra det

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Vänster. Ser på höger att ljuset är platt och enformigt.
Men varför lägga energi på interiörer när dom kan fokusera på så mycket annat.
Man tittar inte direkt runt i sin bil när man kör runt på en bana, man stannar heller inte till för att göra det

De har ju lagt stort fokus på annat också!;) De speciella interiörerna är endast på 200 av de 1000 bilarna!:O

vilket känns lite b när man säger det så.

Permalänk
Medlem

Uppdatering om releasedatum på GT5!

Sony France Shows GT5 Release on November 24th

I frankrike den 24 november... kanske sverige samma datum? Det återstår att ses på Gamescom i tyskland den artonde augusti!

Permalänk
Medlem

Taggad till tusen.

Ser grymt ut.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Medlem

Hoppas man sparat ihop till en G27 ratt bara,jävla semester som tar alla pengar :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av stjärt-åke:

Håller inte med, GT har en tendens att se otroligt artificiellt, stelt och tråkigt ut och denna ändring ett steg i rätt riktning

Detta stämmer inte. GT har alltid varit skitsnyggt (NÄR DET SLÄPPTES). Men att det ser stelt ut, jadå, Burnout är till exempel inte så verkligt, men väldigt artificiellt och färgglatt.

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Helt fantastiskt snyggt, och ljudet är verkligen bättre.

qYfPzdBIlOk

Vart har dom gömt fartkänslan någonstans då? o.0

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joi:

Vart har dom gömt fartkänslan någonstans då? o.0

Tycker fartkänslan är bra här.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cloudstone:

Ser ingenting där.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

eftersom att det är på ps3 så kan ni beställa från usa/kanada och få det tidigare och kanske även billigare.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Ser ingenting där.

nu då?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Ser ingenting där.

Haha, oj det blev visst fel. Gött att andra fixade det iaf.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

man börjar längta:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Jadu det kan man ju undra. Hade de inte brytt sig om att göra bilarna så pass detaljerade invändigt så hade spelet kanske funnits ute sedan några månader tillbaka. ^^

Det är helheten som avgör allt och man kan inte tänka som du gör.

Och varför gnäller du så mycket på att de har fixat insidan av bilen? Spelet blir inte bättre av att de inte gör det. Jag tror nog företaget kan hantera sina resurser på bästa möjliga sätt. Vem vet, de kanske har anställt extrapersonal som bara vet hur man fixar detaljrikedomen på insidan av en bil ;)?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av banck:

Det är helheten som avgör allt och man kan inte tänka som du gör.

Och varför gnäller du så mycket på att de har fixat insidan av bilen? Spelet blir inte bättre av att de inte gör det. Jag tror nog företaget kan hantera sina resurser på bästa möjliga sätt. Vem vet, de kanske har anställt extrapersonal som bara vet hur man fixar detaljrikedomen på insidan av en bil ;)?

Spelet blir heller inte bättre för att dom gör det.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Spelet blir heller inte bättre för att dom gör det.

Fast det blir det? Helheten förbättras, de skiter inte i interiören. Det blir inte bättre för ni tycker resurserna kunde utnyttjas till något annat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av banck:

Fast det blir det? Helheten förbättras, de skiter inte i interiören. Det blir inte bättre för ni tycker resurserna kunde utnyttjas till något annat.

Gameplay? Fler banor? Stabilitet? Online? etc.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Gameplay? Fler banor? Stabilitet? Online? etc.

Att du orkar sitta och gnälla i konsol delen av forumet när du uppenbarligen hatar allt som har med dem att göra.

Låt oss som tycker om att spela på en konsol få göra det och diskutera det här utan att små trångsynta skitar som du själv kommer in och förpestar det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Gameplay? Fler banor? Stabilitet? Online? etc.

Gameplay? Det blir samma stabila gameplay som det alltid har varit med Gran Turismo Mode!

Fler banor? Det blir det alltid! Top Gear Test Track är ett bevis på detta!

Stabilitet? har du någonsin kört ett Gran Turismo som har varit ostabilt? jag har 2, 3, 2002 tokyo-germania, 4 och Gran Turismo (psp) inget av dem är ostabila som spel till pc kan vara?
Ooh, jag spelade Forza 3 här om dagen på min brurs x360 och jag blev helt plöstligt bara dissad rakt till xbox-start-menyn. Är det detta du menar?

Online? Klart det kommer att vara online stöd för detta spel!:D

ehm, vad är problemet? jag tror de kan utveckla spelet på en helhet även fast de kanske lägger 10-20 personer på att göra dessa 200 premium-bilar med full-interiör!

Permalänk
Medlem

Föressten! har någon hört något om "ultimate edition"? som också ska tydligen komma enligt: VG247 Blog Archive GT5 has two special editions, says Sony India boss

Jag har ju redan förhandsbokat collectors edition på webbhallen men iaf ^^ vill ju veta vad som är i!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Morbid Angel:

Att du orkar sitta och gnälla i konsol delen av forumet när du uppenbarligen hatar allt som har med dem att göra.

Låt oss som tycker om att spela på en konsol få göra det och diskutera det här utan att små trångsynta skitar som du själv kommer in och förpestar det hela.

Kul när folk antar.

Skrivet av Pewtah:

Gameplay? Det blir samma stabila gameplay som det alltid har varit med Gran Turismo Mode!

Fler banor? Det blir det alltid! Top Gear Test Track är ett bevis på detta!

Stabilitet? har du någonsin kört ett Gran Turismo som har varit ostabilt? jag har 2, 3, 2002 tokyo-germania, 4 och Gran Turismo (psp) inget av dem är ostabila som spel till pc kan vara?
Ooh, jag spelade Forza 3 här om dagen på min brurs x360 och jag blev helt plöstligt bara dissad rakt till xbox-start-menyn. Är det detta du menar?

Online? Klart det kommer att vara online stöd för detta spel!:D

ehm, vad är problemet? jag tror de kan utveckla spelet på en helhet även fast de kanske lägger 10-20 personer på att göra dessa 200 premium-bilar med full-interiör!

Gameplayet i GT serien har alltid varit sjukt stel och legobils-aktig. Detta skulle dom kunna förbättra, rejält.

GT4 hade problem på min Ps2 likaså GT3. Stabilitet som att hålla fpsn på 60 hela tiden, fast nu när dom ska köra i 3d så kan dom ju inte ha 60fps!? Då dom måste rendera dubbelt så många frames för att få det att kännas identiskt med 60fps? Dvs 120!

Online har det nog, men hur många kommer köra framåt och inte köra in i alla andra bilar? Har dom ett system där man inte kan köra in i sina motståndare? Sjukt irriterande i spel som Grid och Shift.

Sedan skulle dom kunna förbättra skademodellen så det inte ser ut som legobitar som bara 'faller av' bilen, istället för att huven trycks in så öppnas den typ och fladdrar runt, och samma sak gäller alla kofångare!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mupp3n:

Gameplayet i GT serien har alltid varit sjukt stel och legobils-aktig. Detta skulle dom kunna förbättra, rejält.

Allas upplevelser är klart olika, men detta är nog ingen utbredd åsikt. GT-serien har mest varit hyllad sedan dag ett, framför allt för körkänslan. Som sagt, upplever du att det inte är så, så har du någon annan förväntning, men GT hyllas i övrigt ganska unisont för detta.

Skrivet av Mupp3n:

GT4 hade problem på min Ps2 likaså GT3. Stabilitet som att hålla fpsn på 60 hela tiden, fast nu när dom ska köra i 3d så kan dom ju inte ha 60fps!? Då dom måste rendera dubbelt så många frames för att få det att kännas identiskt med 60fps? Dvs 120!

Framför allt i de senare titlarna har jag inte märkt av några slowdowns i frame rate. GT4 är det jag har färskast i minne och vad jag kommer ihåg så flöt det på bra, så även om de fanns så störde de inte mig iaf. Möjligen har jag lägre krav på området än andra.

Jag tror du missuppfattat något gällande FPS-argumentet. Du anser att man behöver dubbelt så många bilduppdateringar per sekund för att bilden ska kännas stabil i 3D? Samt att tidigare GT-titlar inte varit i 3D?

Skrivet av Mupp3n:

Online har det nog, men hur många kommer köra framåt och inte köra in i alla andra bilar? Har dom ett system där man inte kan köra in i sina motståndare? Sjukt irriterande i spel som Grid och Shift.

Detta är en av de officiella anledningarna till att GT5 dröjer; att de jobbar på att implementera skademodellering ordentligt. Att döma onlinefunktionaliteten innan någon vet hur den kommer att bli går ju inte att göra.

Skrivet av Mupp3n:

Sedan skulle dom kunna förbättra skademodellen så det inte ser ut som legobitar som bara 'faller av' bilen, istället för att huven trycks in så öppnas den typ och fladdrar runt, och samma sak gäller alla kofångare!

Något som officiellt är en av de saker som jobbas mycket med inför GT5.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phz:

Allas upplevelser är klart olika, men detta är nog ingen utbredd åsikt. GT-serien har mest varit hyllad sedan dag ett, framför allt för körkänslan. Som sagt, upplever du att det inte är så, så har du någon annan förväntning, men GT hyllas i övrigt ganska unisont för detta.

Framför allt i de senare titlarna har jag inte märkt av några slowdowns i frame rate. GT4 är det jag har färskast i minne och vad jag kommer ihåg så flöt det på bra, så även om de fanns så störde de inte mig iaf. Möjligen har jag lägre krav på området än andra.

Jag tror du missuppfattat något gällande FPS-argumentet. Du anser att man behöver dubbelt så många bilduppdateringar per sekund för att bilden ska kännas stabil i 3D? Samt att tidigare GT-titlar inte varit i 3D?

Detta är en av de officiella anledningarna till att GT5 dröjer; att de jobbar på att implementera skademodellering ordentligt. Att döma onlinefunktionaliteten innan någon vet hur den kommer att bli går ju inte att göra.

Något som officiellt är en av de saker som jobbas mycket med inför GT5.

Körkänslan har varit som att åka runt med ett luftskepp. Bilarna har aldrig haft tyngd i dom.

3D Games Require Lower Resolution & Framerate | Game Stooge
Digital Foundry reported, there are some sacrifices in visual quality when running older titles in this new mode. WipEout HD, which originally ran in stunning 1080p, is downgraded to 720p in 3D it will also run at half of its normal 60 frames per second. MotorStorm originally ran in native 720p but is downgraded to sub-HD resolution in 3D mode.

Here’s why the first batch of 3D enabled games — and likely many of the future releases — will feature lower resolutions than their non-3D peers. Its because developers must squeeze twice the pixel throughput in order to provide discrete images for each eye. Modern 3D displays work by flicking rapidly between two images on the set, each one slightly offset to give an impression of depth. Special glasses actually contain high-speed shutters that sync up with the TV and allow the correct image to enter the right or left eye in rapid succession.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Körkänslan har varit som att åka runt med ett luftskepp. Bilarna har aldrig haft tyngd i dom.

3D Games Require Lower Resolution & Framerate | Game Stooge
Digital Foundry reported, there are some sacrifices in visual quality when running older titles in this new mode. WipEout HD, which originally ran in stunning 1080p, is downgraded to 720p in 3D it will also run at half of its normal 60 frames per second. MotorStorm originally ran in native 720p but is downgraded to sub-HD resolution in 3D mode.

Here’s why the first batch of 3D enabled games — and likely many of the future releases — will feature lower resolutions than their non-3D peers. Its because developers must squeeze twice the pixel throughput in order to provide discrete images for each eye. Modern 3D displays work by flicking rapidly between two images on the set, each one slightly offset to give an impression of depth. Special glasses actually contain high-speed shutters that sync up with the TV and allow the correct image to enter the right or left eye in rapid succession.

ehm, detta ser jag inte som ett problem. Antagligen kör du i full-hd eller så kör du i 3d läge (nedskalat?)
ser fan inte skillnad mellan 720p och 1080p på min 25" såändå så.

Vadå åka runt i luftskepp? den enda gången jag riktigt inte har känt som om bilen inte hade någon vikt och förövrigt var helt okontrollerbar var när jag gjorde "wheelies" ^^.

föressten du skrev om att gt4 och gt3 var ostabila eller hade problem på din ps2a ?:) vad hade du för problem/instabilitet?
Den enda buggen jag har upptäckt på gt4 är när man kör i arcade mode och väljer subaru impreza wrx 04 (rallybilen) med den enda färgen Wr Mica Blue eller vad den heter ^^ och sedan snabbt byter bil till Subaru 360(?) så kan man få den att bli mörkblå (samma blå som används som bas i wrxen) ^^ jävligt kul hade jag över det runt nür med min kamrat ^^

Permalänk
Medlem

Gillar man int så gör man int de, Har själv bara lyckliga pojkminnen då man satt å lira Grand Turismo 1 å 2 (många veckor av nöjen)
Jag skulle bli glad om grafiken är lika usel som dagen´s bilspel (men med rendering på vissa bilar så långt att dom måste skalas ner innan lansering bådar gott)
Körglädjen är ett ultimatum i detta spel, i GT1 å 2 så var de på den tiden ett oerhört lyckad spelkänsla, bilarna hade många realistiska inslag. (å detta men inslag av verkliga livet vad gäller bus å lek)

Ne! Jag håller verkligen tummen för att detta spel håller samma kvalité som sina föregångare.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem