Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Lär dig läsa. Jag skrev inte att spelet skulle vara dåligt på grund av att grafiken ser dålig ut.
Varför tolkar alltid några personer saker som inte skrivits? Vissa av oss är ingenjörer och när vi säger en sak så betyder det oftast bara det vi säger, spelet kan vara bra trotts att grafiken ser dålig ut. Men visst, det är negativt, men är känslan bra, flytet bra, balansen bra, så väger det tyngre än bra grafik.

Det stämmer, du skrev aldrig att spelet skulle vara dåligt för den visuella stilen Bioware har valt. Men när du ägnar ett par rader åt att enbart gnälla över det så krävs det knappast att man är igenjör för att tänka i banorna att du låter som någon gör ett icke-problem till ett problem.

Så lär dig skriva på ett sådant sätt så att man bara inte kan tolka det som något annat, te.x. "den visuella biten tilltalar mig inte riktigt men allt annat låter riktigt riktigt bra" men jag antar att herrn som påstår sig vara ingenjör helt enkelt inte tänkte på det för en ingenjör pluggar ju knappast lingvistik. Fast det kanske är något du vill göra något åt, grinolle.

Trevligt att du har en positiv bild av spelet trots allt.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag, eller är grafiken helt okej? Sen så har vi ju designen på modellerna, men det är ju till 100% en smaksak, emirite'?
Påminner förresten om Team Fortress, och det är ju bara awesomesauce.

Och annars så oroar jag mig främst för customization just nu -- Kommer classer att springa omkring och se likadana ut utan något sätt att ändra färg och dylikt på ens gear :p? Och varje AC är ju restrictad till ett slags vapen. T ex Smuggler/BH måste ha två pickadoller som DPS, JK/SW två lampsvärd för att göra DPS (ett för att tanka), och JC/SI ett för ranged DPS, doublebladed för melee etc etc etc
Why?

Det vore väl mer logiskt att oroa sig över själva gameplay'en istället för skitsaker som ^det^. men äsch...

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Lär dig läsa. Jag skrev inte att spelet skulle vara dåligt på grund av att grafiken ser dålig ut.
Varför tolkar alltid några personer saker som inte skrivits? Vissa av oss är ingenjörer och när vi säger en sak så betyder det oftast bara det vi säger, spelet kan vara bra trotts att grafiken ser dålig ut. Men visst, det är negativt, men är känslan bra, flytet bra, balansen bra, så väger det tyngre än bra grafik.

Design/grafik.... "det grafiska språket"... är väldigt fint tycker jag men kanske inte så tekniskt avancerat.

Permalänk

YouTube - SWTOR Sith Warrior Gameplay

Ska bli skönt att spöa Republic-rumpor. Tycker det börjar se riktigt bra ut med animeringar och sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

YouTube - SWTOR Sith Warrior Gameplay

Ska bli skönt att spöa Republic-rumpor. Tycker det börjar se riktigt bra ut med animeringar och sånt

Håller verkligen med, längtar som bara den!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Skrivet av Vym:

Håller verkligen med, längtar som bara den!

Trevligt att se lite guildmates från Swetor här

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Trevligt att se lite guildmates från Swetor här

Håller med! Håller för närvarande tummarna att minst en av oss får vara med och testa härligheten så snart som möjligt.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

YouTube - SWTOR Sith Warrior Gameplay

Ska bli skönt att spöa Republic-rumpor. Tycker det börjar se riktigt bra ut med animeringar och sånt

Det där är ju från PAX 09, har jag för mig? Över ett år gammalt Det ser t o m bättre ut nuförtin' in my opinion, och med 6-10 månader kvar tills release så finns det fortfarande rum för mycket fler grafiska förbättringar. Vissa animeringar kräver bl a fortfarande lite puts (Överkroppen rör sig till nära 0% i många fall)

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

YouTube - SWTOR Sith Warrior Gameplay

Ska bli skönt att spöa Republic-rumpor. Tycker det börjar se riktigt bra ut med animeringar och sånt

Star Wars: The Old Republic | Classes

Min wookie kommer krossa er Empire småttingar.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Star Wars: The Old Republic | Classes

Min wookie kommer krossa er Empire småttingar.

Star Wars: The Old Republic | Classes

...och min Consular kommer att stå bredvid och skiva Sith. (och sprida glädje med förhoppningsvis vältajmade helningar och buffar.)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Star Wars: The Old Republic | Classes

Min wookie kommer krossa er Empire småttingar.

Du pratar ju i nattmössen, god och hänsynsfull kan man vara i RL. I spel som Knights of the Old Republic, Mass Effect och SWTOR så är det ren och skär ondska och därmed Sith Empire som gäller!

Småttingar är vi knappast då vi har flertalet över 30 och enstaka över 45 i gillet.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Du pratar ju i nattmössen, god och hänsynsfull kan man vara i RL. I spel som Knights of the Old Republic, Mass Effect och SWTOR så är det ren och skär ondska och därmed Sith Empire som gäller!

Småttingar är vi knappast då vi har flertalet över 30 och enstaka över 45 i gillet.

Smaka blaster empire scum!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Smaka blaster empire scum!

Kommer inte hinna hända om priset på ditt huvud är tillräckligt stort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Du pratar ju i nattmössen, god och hänsynsfull kan man vara i RL. I spel som Knights of the Old Republic, Mass Effect och SWTOR så är det ren och skär ondska och därmed Sith Empire som gäller!

Småttingar är vi knappast då vi har flertalet över 30 och enstaka över 45 i gillet.

Håller med. Spelar alltid ond om man kan i RPG Evil have more fun

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vym:

Du pratar ju i nattmössen, god och hänsynsfull kan man vara i RL. I spel som Knights of the Old Republic, Mass Effect och SWTOR så är det ren och skär ondska och därmed Sith Empire som gäller!

Småttingar är vi knappast då vi har flertalet över 30 och enstaka över 45 i gillet.

Rollspelar ni eller? Eller klassar man ganking som ondskefull?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Klart man rollspelar

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

EA Louse | Bye Bye Mythic

Det förklarar varför warhammer online inte gick nå bra. Får hoppas på att dålig management inte drabbar swtor för hårt eller att det styrs upp. Blir nog till att testa demo eller trial före jag köper så man inte gör bort sig bara för att man hoppas att liret kommer vara bra.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Almost makes me congratulate them for having the balls, but after watching them work, it’s obvious they don’t have any. They’re cowards running scared trying to hide under the wing of Bioware, now that Rob has become a general manager of EA.

And Bioware? Don’t make me laugh. They’ve spent more money making the Old Republic than James Cameron spent on Avatar. Shit you not. More than $ 300 million! Can you believe that?

And you know what they’re most proud of? This is the kicker. They are most proud of the sound. No seriously. Something like a 20Gig installation, and most of it is voiceover work. That’s the best they have. The rest of the game is a joke. EA knows it and so does George Lucas,they’re panicking , and so most of Mythic has already been cannibalized to work in Austin on it because they can’t keep pushing back launch.

Old Republic will be one of the greatest failures in the history of MMOs from EA. Probably at the level of the Sims Online. We all know it too ……

Anyway, back to Warhammer. We shouldn’t have released when we did, everyone knows it. The game wasn’t done, but EA gave us a deadline and threatened the leaders of Mythic with pink slips. We slipped so many times, it had to go out.

We sold mor ethan a million boxes, and only had 300k subs a month later. Going down every since. It’s “stable” now, but guess what? Even Dark Age and Ultima have more subs than we have. How great is that? Games almost a decade make more money than our biggest project.

So there it is. Rewarding the incompetent. Firing the competent.

I say it anonymously so I can keep my next few paychecks coming.

So I’m a louse. A big fat EA louse.

Lulz

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Nerd rage a lot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

EA Louse | Bye Bye Mythic

Det förklarar varför warhammer online inte gick nå bra. Får hoppas på att dålig management inte drabbar swtor för hårt eller att det styrs upp. Blir nog till att testa demo eller trial före jag köper så man inte gör bort sig bara för att man hoppas att liret kommer vara bra.

Förklarar inte ett skit. Att spel släpps innan de är färdiga vet alla, men jag har svårt att tänka mig att den skulle på något sätt vara relevant när snubben i fråga lipar över att han har blivit uppsagd genom att slänga anklagelser och påhopp i 360 grader. Kul dock att han undviker att ens nämna vad han har sysslat med, för mycket av en giveaway kanske.

Dålig företagsmanagement är knappast Mythic ensamna om.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis, och troligtvis, så drog han 10% av sitt TORbashande rätt ur sin ändtarm. 300 mille? Stoltast över ljudet? -.- Är man dum nog att tro att det är vad BW verkligen siktar mot själva, så ska man nog boka tid för en lobotomi.

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Förklarar inte ett skit. Att spel släpps innan de är färdiga vet alla, men jag har svårt att tänka mig att den skulle på något sätt vara relevant när snubben i fråga lipar över att han har blivit uppsagd genom att slänga anklagelser och påhopp i 360 grader. Kul dock att han undviker att ens nämna vad han har sysslat med, för mycket av en giveaway kanske.

Dålig företagsmanagement är knappast Mythic ensamna om.

Det är inte bioware som utvecklar spelet, de är endast med på PR-event.

Jag tappade allt hype jag. Men spelet kan ju fortfarande bli bra. För 300 mille måste man ju få lite tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linppan:

Det är inte bioware som utvecklar spelet, de är endast med på PR-event.

Jag tappade allt hype jag. Men spelet kan ju fortfarande bli bra. För 300 mille måste man ju få lite tycker jag.

Jag har bara en kommentar: va?

Var är kontexten? Eller vad det menat åt någon annan?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linppan:

Det är inte bioware som utvecklar spelet, de är endast med på PR-event.

Jag tappade allt hype jag. Men spelet kan ju fortfarande bli bra. För 300 mille måste man ju få lite tycker jag.

Haha, va?
Bioware inte utvecklar?
Bioware utvecklar just nu Star Wars the old republic, i sammarbete med Lucasarts.
Inte så att Bio bara glider runt för att skapa PR, de är dem som tog steget och starta det osv.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Skrivet av linppan:

Det är inte bioware som utvecklar spelet, de är endast med på PR-event.

Jag tappade allt hype jag. Men spelet kan ju fortfarande bli bra. För 300 mille måste man ju få lite tycker jag.

Har du verkligen missat precis allt som handlar om spelet? Det är BioWare och inga andra som utvecklar spelet. Det är EA som marknadsför det ... jösses

Permalänk
Medlem

Okej, vad sjutton är det som pågår?
Klargörande paj: Bioware utvecklar SWTOR; de får ibland hjälp av Lucasart enligt de själva men det är inget som vi dödliga vet något om, vi vet endast att det är bioware som utvecklar skiten.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Dissa inte BW, Daniel "The Golden Child" Erickson kommer att bombardera er med decimetertjocka manus.

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntraxXx:

Dissa inte BW, Daniel "The Golden Child" Erickson kommer att bombardera er med decimetertjocka manus.

<3 Daniel Erickson. Grabben är underbar!

Men var har vi game-testing i Europa?

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

<3 Daniel Erickson. Grabben är underbar!

Men var har vi game-testing i Europa?

Inte än, såvitt jag förstått det. Just nu tar dem bara folk i USA, men vi ska nog också få vår (oerhört lilla) chans att få pröva på spelet

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Skrivet av AntraxXx:

Inte än, såvitt jag förstått det. Just nu tar dem bara folk i USA, men vi ska nog också få vår (oerhört lilla) chans att få pröva på spelet

Jo det vore kul att få prova det under beta så man får se om det lever upp till ens fånigt höga förväntningar Jag är grymt hypad på detta spel iaf.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400