Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Jukecube

Ett bygg projekt som innebär att vi ska bygga en jukebox i form av en rubiks kub.

Jukecube

Permalänk
Medlem

Skärmhålet såg rätt snett ut, sen undrar jag hur du tänkt med tangentbordet. Ska det vara sådär? Ser ut att bli väldigt oskönt att skriva på, även om den inte ska användas så mycket till sådant

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Jag vet att det är snett men det är fortfarande inte färdigt och vi ska fixa till hålet vid tangentbordet. vi tänkte få ut alla delar först innan vi fäster allt.

Permalänk
Medlem

Vad är meningen men att bygga in en laptop i en låda?

Visa signatur

I'm not a Goblin, I'm a Gnome and you just got Gnomed! ♥

Permalänk
Medlem

meningen med en laptop? Lätt och enkel att flytta? Tror du misslyckades...

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vänligen förklara bygget och meningen med en inbyggd bärbar.
Aja
skall bli roligt att se hur det fortlöper ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Skulle ju vart bättre med ett externt tangentbord..

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

När du ska skriva i trä specifikt furu, björk och ek så ska du ALLTID förborra annars är det stor skans att det spricker så som i ditt fall gjorde. Bättre att lägga 25% med tid på små simpla saker så som att borra och såga rakt och mäta, Istället för att det blir halv bra. Eller som i detta fall kan man inte kalla det för bra i detta läge.

Skriver inte detta för att vara taskig, Jag som är möbelsnickare tycker ju det är självklara saker som jag påpekar men det är det ju inte för personer som inte är utbildade och kanske inte har så extremt intresse för det.
Lite tipps som är grunden av att bygga/göra en produkt:
1.Ta ta ut alla bitar i grov mått först.
2. Mät och såga alla bitar i sin rätta längd.
(2.5) Om det behöver några fräsningar gör det efter steg två
3. "Grund" slipa alla bitar, så som hörn och kanter så dom inte "flikar" sig
4. Mät ut var borr hålen ska vara och borra
5. Montera ihop allt.

Detta är en simpel lista hur du (bör) gå till väga. När du bygger en möbel i ett fint hobby snickeri eller ett industri snickeri så blir listan större. Fast möjligheterna blir mycket större också

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Entusiast

Är det nån sorts standard för möbelsnickare och/eller såna som jobbar med trä att särskriva alla tänkbara ord?

Men nog om det nu. Lite mer detaljer hade vart lite trevligt...

Vad använder du för hårdvara?
Varför ska du bygga detta?
Varför använder du laptop och inte delar från en stationär?
o.s.v.

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Är det nån sorts standard för möbelsnickare och/eller såna som jobbar med trä att särskriva alla tänkbara ord?

Men nog om det nu. Lite mer detaljer hade vart lite trevligt...

Vad använder du för hårdvara?
Varför ska du bygga detta?
Varför använder du laptop och inte delar från en stationär?
o.s.v.

Tycker inte det var sås farligt om man jämför med vad andra här på forumet kan åstadkomma

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

ramen till skärmen var lite ojämn där uppe (ovansidan?) Men var är resten av bilderna?! vill se mer

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Okej ..

Såhär är det.. detta är ett projektarbete till skolan,
Det var någon som kommenterade om att det har spruckit, men eftersom detta inte kommer att synas över huvudtaget så har det inte så stor betydelse, jag kan tillägga att detta är enkla läckt som inte är det bästa materialet om man vill bygga något snyggt ju. Men det kommer att bli skillnad när allt kommer på sin rätta plats och allt är rätt utformat och nerslipat.

Eftersom det var någon som kommenterade om att det såg obehagligt ut att skriva, så ska jag tillägga att det inte är färdigt på lång väg , det kommer bli en vinkel 10 cm runt om hela så att skivan slutar jäms med tangentbordet, alltså, det kommer inte vara någon kant runt om där man skriver.

Och för dom som ville se fler bilder så kommer de , men eftersom vi inte har kommit längre för tillfället så får det tyvärr vänta lite med fler bilder

Jag är själv intresserad av hur det kommer se ut när de är klart, hoppas på ett bra resultat även om det inte ser mycket ut för världen än

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSmidig:

Skulle ju vart bättre med ett externt tangentbord..

Och vad får dig att säga detta, det är en perfekt lösning när det är skärmen i första taget som vi vill åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jukecube:

Och vad får dig att säga detta, det är en perfekt lösning när det är skärmen i första taget som vi vill åt.

det ser ut att komma åt alla knappar när tangentbordet är där.
och håller med dom andra, varför inte delar från en stationär dator?

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

det ser ut att komma åt alla knappar när tangentbordet är där.
och håller med dom andra, varför inte delar från en stationär dator?

Eftersom detta är ett skolprojekt och vi inte har tillgång till speciellt mycket pengar genom skolan så är det helt omöjligt att bygga en stationär dator innuti den, datorn som sitter i är min egen skoldator..
Men visst , det hade varit kul o göra detta av en stationär dator, men tyvärr så är läget som det är.

Permalänk
Skrivet av jukecube:

Och vad får dig att säga detta, det är en perfekt lösning när det är skärmen i första taget som vi vill åt.

Vad som får mig att säga detta? Jo, för det ser inte bra ut när det är en träkant på 1-2cm runt om. Och med ett vanligt standard-tangentbord hade ni kunnat göra så det inte blev sådan kant. Det är vad som fick mig att säga det.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Skrivet av AntiSmidig:

Vad som får mig att säga detta? Jo, för det ser inte bra ut när det är en träkant på 1-2cm runt om. Och med ett vanligt standard-tangentbord hade ni kunnat göra så det inte blev sådan kant. Det är vad som fick mig att säga det.

Eftersom det var någon som kommenterade om att det såg obehagligt ut att skriva, så ska jag tillägga att det inte är färdigt på lång väg , det kommer bli en vinkel 10 cm runt om hela så att skivan slutar jäms med tangentbordet, alltså, det kommer inte vara någon kant runt om där man skriver.

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk
Skrivet av whiskycoke:

Eftersom det var någon som kommenterade om att det såg obehagligt ut att skriva, så ska jag tillägga att det inte är färdigt på lång väg , det kommer bli en vinkel 10 cm runt om hela så att skivan slutar jäms med tangentbordet, alltså, det kommer inte vara någon kant runt om där man skriver.

Det tycker jag låter bättre

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

I don't get it?

Permalänk

Grattis du har lyckats att göra en lapptopp troligtvis varmare och 100 gånger större ^^

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk

Jag hoppas att ni inte driver högtalarna direkt från datorn. Jag skulle heller inte fräst med högtalarna i, men det är ju upp till var och en.

Ni skulle ju fixa till hålet för skärmen, varför har ni inte gjort det? Sen har jag för mig ni sa att ni skulle göra nån form av rundning eller nåt runt tangentbordet så att det skulle vara lättare/bekvämare att skriva.

Ska ni måla den som en kub också? Hoppas inte den ska vara träfärgad, då förstörs ju hela idén

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

nu börjar det ta lite form ^^
Tycker folk är lite tråkiga som lägger betyg så tidigt i byget utan att veta hur detkommer bli :\
Jag avvaktar lite till med mitt ^^
kämpa vidare

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Älskar Rubiks cube, har själv funderat på att bygga en låda likt denna fast i alu:D Den obligatoriska frågan, hur snabbt kan du lösa den då?^^

Permalänk
Medlem

Rolig idé

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipstah:

Älskar Rubiks cube, har själv funderat på att bygga en låda likt denna fast i alu:D Den obligatoriska frågan, hur snabbt kan du lösa den då?^^

Runt 50 sek, behöver mer träning