Är detta ett bra 5000kr 5.1 system? (Andersson's)

Permalänk
Medlem

Är detta ett bra 5000kr 5.1 system? (Andersson's)

Tänkte höra med er lite kunnigare personer ifall ni har några tankar angående detta system;
Andersson EX 5.1 Floor/Satellite Kraftfullt 5.1 högtalarpaket! - Ljud och Musik - Hemmabio - 5.1 hemmabiosystem - Högtalarpaket

Tanken är att det ska användas till film och musik (En reciver måste såklart inhandlas)

Tycker personligen att dom var väldigt snygga sålänge tyget/duken på högtalarna är borta.
Vad är tanken med tyget, gör det ljudet klarare, eller skyddar de så att damm inte ska komma in i högtalarna eller vad är funktionen? Är det dåligt om man använder högtalarna utan dedskyddstyget, dom blir ju 5 gånger snyggare utan enligt min mening.

Mvh Simon

Permalänk

Länken fungerar inte

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Permalänk
Medlem

Köp ett paket från Fynda istället så kommer du få mycket mer ljud för pengarna.
Vad gäller skyddet på högtalarna så är det ju mest ett dammskydd och för att folk inte ska hålla på och pilla på elementen Det är dock inget som påverkar funktionen/prestandan på högtalaren på nåt sätt.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor:

Köp ett paket från Fynda istället så kommer du få mycket mer ljud för pengarna.
Vad gäller skyddet på högtalarna så är det ju mest ett dammskydd och för att folk inte ska hålla på och pilla på elementen Det är dock inget som påverkar funktionen/prestandan på högtalaren på nåt sätt.

Skyddet påverkar faktiskt en del över hur högtalaren presterar. Högtalaren kan t ex vara designad för att alltid användas med skyddet, i andra fall får man en klarare ljudbild utan det.
Ditt tips om fynda håller jag dock med om. Anderson högtalare är rent allmänt skräp, subben i det paketet är helt överflödig om man ska lita på deras speccar. Att ens kalla en högtalare som går ner till 35Hz för subwoofer är ett rent skämt, och med tanket på hur andra Anderson högtalare låter vill jag inte ens veta hur de andra högtalarna i det paketet låter.

Tips på högtalarpaket
Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se

Tips på subbe
Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se

Båda de paketen är ruskigt prisvärda, kan inte svara till hur slutsteget till subwoofer låter då jag inte provlyssnat den tillsammans med det slutsteget, men med annat steg (kommer inte ihåg namnet på det just nu) så lät förvånansvärt bra och till det priset de säljer den till nu är den mer än ett kap.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem

35hz klassas ju nästan som mid-bas

Skippa Andersson-systemet och köp Dynavoice istället. Dynavoice är väldigt bra i sin prisklass, klart bättre än Andersson.
Skyddet... Ja, det "mjukar" oftast ner diskanten lite. Vissa föredrar att ha skydd på, andra inte. Jag har dom hellre på för att det ser cleanare ut och mindre risk att skada elementen med fysisk påverkan utifrån. Jag hör skillnad ljudmässigt men tycker inte att det spelar någon roll.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Jag säger bara Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se Super rea... nere från 11 tusen till 3.5 skulle nog slå till själv ifall man letade högtalare.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||