Balance Druid i Cataclysm.

Permalänk

Balance Druid i Cataclysm.

Jag har en fråga, nu när instanser blir 100% CC, vad händer med boomkins då??
Vad jag förstår så har de ingen (riktig) CC, så som Sheep eller Traps.

Vill rolla en balance, men vettefan om man blir så önskad i groups.

Någon som vet?

Permalänk

dom har ju cyclone. och i nödfall kan dom ju även roota.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

som snoog säger. root tex. Visst har dom CC

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

de e ju värre med tex warriors o paladins. dom har ju INGA cc´s alls (så länge där inte kommer någon i cata)

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Sen har dom Hibernate också som funkar på beasts och dragonkins om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

de e ju värre med tex warriors o paladins. dom har ju INGA cc´s alls (så länge där inte kommer någon i cata)

Paladiner har ju Repentance.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

de e ju värre med tex warriors o paladins. dom har ju INGA cc´s alls (så länge där inte kommer någon i cata)

Fast då får man väl fundera över om man ska respecca till tank?

Kommer bli mycket intressant med cata och även att se hur många dpsare som kommer dö pga överaggro när cata talents går live

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk

Jo men jag tänkte mer på "riktig" cc, i den bemärkelsen att den hållet längre ån cyclone osv... Som traps, sheep och sap. :/

Permalänk
Skrivet av elius:

Paladiner har ju Repentance.

Repentence e spec

Skrivet av Loltrollet:

Jo men jag tänkte mer på "riktig" cc, i den bemärkelsen att den hållet längre ån cyclone osv... Som traps, sheep och sap. :/

En cyclone håller rätt länge. visst inte lika länga som en sheep men endån tillräkligt länge för att man ska kunna få ner en mob, och hinner man inte få ner en mob så e de bara till att kasta en till cyclone

Och Sap funkar bara på humanoids och går endast att göra medans target inte e i combat.

Trap kan jag faktiskt inte CDn på men den är ju inte en target spell. så har man otur (och är dålig ) så kan man missa eller få fel target med den.

Så du ska nog inte känna tt cyclone inte är en bra CC för den är faktiskt väldigt bra. enligt mig så är den enda CCn som är bättre SHEEP. men sheep e bästa ccn i spelet också

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Låter ju förträffligt bra! Valet står mellan druid och mage för min del inför cata.

Permalänk
Skrivet av Loltrollet:

Låter ju förträffligt bra! Valet står mellan druid och mage för min del inför cata.

Vad tänker du köra? PVP eller PVE?

Om du BARA vill köra DPS så hade ju jag valt Mage då dom smiskar druids i dps (iaf i tbc och wotlk )
Men sen har du ju valmöjligheten att köra både Tank, Healer OCH DPS som en druid.

Om du ska köra PVP så skulle jag gissa på att en Mage är bäst, men även här så kan en druid vara bra då han har heals, bearform etc

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Precis! Är pve-hora och älskar dpsrace. Men som druid kan man också vara fetetank.

Permalänk

Jag har inte kollat på talents/spells från cataclysm men jag tror nog att om du vill kunna dpsa i raids så bör du ta mage. är inte direkt många druids som dpsar i raids då dom helt enkelt inte riktigt håller måttet till skillnad från dom andra klasserna

En hybrid klass som dock alltid varit bra på dps och healing e ju shamaner. Spelade själv Shaman i TBC och min polare kör ele shaman nu i wotlk och kan man spela dom så kan dom komma upp i rätt hög dps.

Men som sagt, allt kan ändras till cata dock så kommer nog mage/rogue vara top dpsarna i även denna expansion.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Top DPS är dock inte rogues, det är Fury warriors i WOTLK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Vad tänker du köra? PVP eller PVE?

Om du BARA vill köra DPS så hade ju jag valt Mage då dom smiskar druids i dps (iaf i tbc och wotlk )
Men sen har du ju valmöjligheten att köra både Tank, Healer OCH DPS som en druid.

Om du ska köra PVP så skulle jag gissa på att en Mage är bäst, men även här så kan en druid vara bra då han har heals, bearform etc

Här trodde jag moonkins var rätt högt uppe (förutsatt att man kan plocka gear även av clothtyp). Sen brukar både jag och vår andra druidtank ligga rätt högt upp när vi väl får chans att dpsa. Nog för att vi har i närheten av BiSgear men ändå.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

största fördelen hos shamaner och druider om man ska tänka på lättheten att skaffa gear är ju att de kan geara både mail och leather (mail bara shamaner givetvis)

en mage kan dessutom BARA dpsa.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Skrivet av Loltrollet:

Top DPS är dock inte rogues, det är Fury warriors i WOTLK.

Nja dom är rätt lika faktiskt. men det är oftast warriors med SM som ligger så pass högt (iaf av vad jag har sett)

Skrivet av Henrik21:

Här trodde jag moonkins var rätt högt uppe (förutsatt att man kan plocka gear även av clothtyp). Sen brukar både jag och vår andra druidtank ligga rätt högt upp när vi väl får chans att dpsa. Nog för att vi har i närheten av BiSgear men ändå.

Dom boomkinsen jag har sett ligger inte ens i närheten av en mage. dock så har inte vi någon boomkin som har BIS-gear då vi inte använder dom direkt. händer någon gång att en resto går boomkin för en speciell fight men thats it. vi har haft 2 st boomkins i guilden som trials men dom har blivit kickade igen då dom inte gör tillräckligt med DPS.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Dom boomkinsen jag har sett ligger inte ens i närheten av en mage. dock så har inte vi någon boomkin som har BIS-gear då vi inte använder dom direkt. händer någon gång att en resto går boomkin för en speciell fight men thats it. vi har haft 2 st boomkins i guilden som trials men dom har blivit kickade igen då dom inte gör tillräckligt med DPS.

Fast nu är det ju stor skillnad på moonkin och moonkin. Det brukar vara rätt jämt uppe i toppen, men overall raid dmg brukar ligga på 15k dps eller högre för folk i toppen.

Vi har gjort oss av med ett flertal mage och roguetrialis som failar på dps. De har helt ok gear, men presterar långt sämre än vad de ska. I en del fall även sämre än mig som tank när jag får gå dps. Trots att de ändå har bättre utrustning. Ligger i dagsläget på ~264+ ilvl med mitt OS-gear, arpcappad och obuffat runt 60% crit, det här gör att många har problem att hänga med.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Skrivet av Henrik21:

Fast nu är det ju stor skillnad på moonkin och moonkin. Det brukar vara rätt jämt uppe i toppen, men overall raid dmg brukar ligga på 15k dps eller högre för folk i toppen.

Vi har gjort oss av med ett flertal mage och roguetrialis som failar på dps. De har helt ok gear, men presterar långt sämre än vad de ska. I en del fall även sämre än mig som tank när jag får gå dps. Trots att de ändå har bättre utrustning. Ligger i dagsläget på ~264+ ilvl med mitt OS-gear, arpcappad och obuffat runt 60% crit, det här gör att många har problem att hänga med.

Så sant, men jag har faktiskt aldrig sett någon boomkin som gör så pass hög dmg som dom andra i raiden gör. Dom brukar oftast ligga på typ samma dps som jag gör (demo lock) vilket enligt mig inte är tillräkligt bra DPS för en dpsare. men sen finns det ju också underbarn med 10 latency som klarar av att göra väldigt mycket bättre dps än alla andra

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Ojoj, vad många kassa boomkins ni måste stött på.. Håller med iofs, många dumskallar som rollar balance för att de tror att det är så pass easymode och sedan går in i raids och är riktigt dåliga.

I min 10manna-guild har jag inga problem att vara top3 i princip på varje fight. Självklart har vi svårt i de fighter där det är antingen mycket movement eller targetswitching, men på fighter som t.ex. rot/fester eller Saurfang är det aldrig problem. Starfall är borderline OP i nuläget om man glyphar ner CD vilket varje raidboomkin bör göra. De enda som jag ibland har svårt att komma i närheten av är nog combatrogues som faktiskt vet hur man spelar samt MM-hunters.

Nu är min gear knappast BiS iom. att vi endast kör 10manna heroics, men jag har inga problem att ligga jämnt med vår mage CL..

Så rolla druid, grymt mycket mer varierande än mage. Har spelat sedan början av TBC och aldrig tröttnat på klassen. Rollade en mage men la ner vid lvl 50 nånting för att det helt enkelt var för tråkigt. Angående CC så borde hibernate/roots/cyclone vara fullt tillräckligt för att garantera en spot i dungeons och raids.

(armory The World of Warcraft Armory - Wobabu @ Magtheridon - Profile )

ps. Moonkinbuffs i sig är ett skäl att ta med en balancedruid i raider och grupper, +hit, +haste, +crit och en combatres är riktigt bra utility.

Visa signatur

TimelineX 3820tg
iAudio M3/Meizu M6/Cowon D2/Grado SR80/Beyerdynamic DT150+DT250/Audio-Techica ATH-2
I've seen things you people wouldn't believe.. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time... like tears... in the rain. Time to die.