Prisvärd cpu kylare till amd phenom ii x4 955 black edition

Permalänk
Medlem

Prisvärd cpu kylare till amd phenom ii x4 955 black edition

Jag letar efter en ny cpu kylare till min amd phenom ii x4 955 black edition då orginal kylaren jag fick med datorn är inte direkt den bästa om man säger så, och jag ligger på 50 grader idle sen får la man plussa på typ 15 grader till i load, vilket inte känns så bra.

Jag är inte ute efter något jätte dyrt då jag inte har så mkt pengar, är mer ute efter en prisvärd cpu kylare som gör sitt jobb och kyler bra.

någon som har något att rekommendera?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem

cooler master 212 eller vad det heter

edit: Cooler Master Hyper 212 Plus - Inet.se

Permalänk
Medlem

Kan också rekommendera en Cooler Master Hyper 212+, extremt prisvärd! Om du vill ha den lite tystare än original så byter du den medföljande fläkten mot en Schyte Gentle Typhoon av valfri hastighet, jag kör med en Schyte GT 1150 nu, fläkten snurrar i 600 - 700 RPM idle och håller tempen under 40C, vid full load så brukar tempen hamna på 60 - 65C, jag har också en PII X4 955, kör oklockat ska tilläggas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjavel:

Kan också rekommendera en Cooler Master Hyper 212+, extremt prisvärd! Om du vill ha den lite tystare än original så byter du den medföljande fläkten mot en Schyte Gentle Typhoon av valfri hastighet, jag kör med en Schyte GT 1150 nu, fläkten snurrar i 600 - 700 RPM idle och håller tempen under 40C, vid full load så brukar tempen hamna på 60 - 65C, jag har också en PII X4 955, kör oklockat ska tilläggas.

jag kör även jag med cooler master hyper 212 plus med schyte gentle typhoon 1150rpm fläkt. dock i PnP config. i stock ligger min på 27 grader idle och 40 grader efter 2 timmar i prime95, dock kör jag ju inte stock nu men det är en annan femma. mkt prisvärd config iaf.

se bara till så den går i chassiet. gik precis in i mitt. har ett antec 300

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk

Jag kör också med cooler master hyper 212 plus på min AMD 955 som är klockad till 3,8Ghz (1,5v).
Ideel: 31 grader
Load: 50 grader