Överhettat Geforce 9600 GT i SC2 problem. Tips på kylning?

Permalänk
Medlem

Överhettat Geforce 9600 GT i SC2 problem. Tips på kylning?

Mitt grafikkort som är Geforce 9600GT blir överhettat när jag spelar Starcraft 2, antingen när det händer mycket på skärmen eller kör på hög grafik, rekommenderade inställningar är dock högsta men kör på lägre iaf. Men händer iaf att skärmen blir helt svart men allt annat funkar, tex ventrilo.
Någon som har någon lösning till detta?

Annars om det finns någon bra kylsystem till mitt grafikkort? Prisklass e skitsamma, bara det är bra. Helst något som kanske passar till nyare grafikkort då jag någon gång i framtiden skall byta.

Visa signatur

Lars A

Permalänk
Antielefant

Det är med största sannolikhet billigare att köpa ett nytt grafikkort, typ HD 5670, än att köpa ny kylare till ditt gamla kort.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Det är med största sannolikhet billigare att köpa ett nytt grafikkort, typ HD 5670, än att köpa ny kylare till ditt gamla kort.

Såpass, för tycker det funkar bra annars, rekommenderad grafik på dem flesta spel är oftast max och e just i Sc2 bara som det blir överhettat. Spelar inte heller allt för mycket längre : (

Visa signatur

Lars A

Permalänk
Entusiast

Tips 1: Blås bort damm

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -