Permalänk
Skrivet av DarkAlf:

"När kortet är uppackat ur påwsehn så möts vi av ett ganska rent och väldigt snyggt svart kort." Citat ur videon.

Njae det var ju inte det roliga uttalet :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor Pepper:

Njae det var ju inte det roliga uttalet :/

Precis, inget slår påwsehn från videon med Corsair AX1200...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Super dåligt med bara en pci-e x16 och så gick nordbryggan ovanligt varmt, dock väldigt fin pcb på kortet för utom det fula vita klistermärket.

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem

Jag vill bara veta en sak, lyser kortet när man har kopplat in det?
Hade starka funderingar på EVGA P55 ForTheWin som har liknande desigt men hade massa lysdioder överallt som gjorde att jag inte ville ha det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperOlsson:

Super dåligt med bara en pci-e x16 och så gick nordbryggan ovanligt varmt, dock väldigt fin pcb på kortet för utom det fula vita klistermärket.

Kan du läsa igenom tråden innan du börjar kommentera med saker som inte stämmer?
Jag kan underlätta för dig med att säga att du ska läsa vad jag skrivit tidigare.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Oh herregud den skumplast biten var riktigt rosa, kul att dethär med entusiast moderkort inte längre är svindyrt

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Mycket bra video, fler videos, det uppskattas!

Ang. moderkortet så ska jag överväga om jag ska köpa ett sådant eller om jag ska köpa ett AsRock i samma prisklass.

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Piece of Cake:

Kan du läsa igenom tråden innan du börjar kommentera med saker som inte stämmer?
Jag kan underlätta för dig med att säga att du ska läsa vad jag skrivit tidigare.

Tycker att arrogans blir ett allt vanligare ord här.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperOlsson:

Super dåligt med bara en pci-e x16 och så gick nordbryggan ovanligt varmt, dock väldigt fin pcb på kortet för utom det fula vita klistermärket.

59C är helt okej, gränsen går vid 70C.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

När börjar det komma tester med hårdvara under lite seriösa förhållanden? Brädan har ju switch för att hjälpa vid rolig kylning, skulle kanske vara skoj att testa sådant till exempel? Testa hur den pallar 980x under bench jämfört med feting brädorna från EVGA kanske?

Behöver ju inte kanske vara ln2, lite torr is eller en kompressor usling för att pressa grejerna lite.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperOlsson:

Super dåligt med bara en pci-e x16 och så gick nordbryggan ovanligt varmt, dock väldigt fin pcb på kortet för utom det fula vita klistermärket.

Att nordbryggan går varm brukar ofta bero på att den är dåligt monterad och med för mycket kylpasta. Många ASUS kort har varit drabbade av detta fenomen.

Permalänk
Medlem

Tjo!

Jonas Thörnqvist, är du en Battlestar Galactica fan? Tyckte jag kände igen din tatuering på armen

Visa signatur

Glass är gott

Permalänk

hmm... Billigare = endast SLI ej CF :S

Visa signatur

:P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The Cleaner Swe:

hmm... Billigare = endast SLI ej CF :S

ALLA x58 brädor klara både sli oc cf oavsätt vad som står på lådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Inte enligt prisjakt

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Ja den va rosa?

Ja, det var den. Udda färgval när allt annat är svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TX-28xd3e:

ALLA x58 brädor klara både sli oc cf oavsätt vad som står på lådan

SLI kräver väl licens? Visst, allt går väl att kringgå...

Skrivet av HoBb3:

Ser ut som ett riktigt bra moderkort till priset. Hatar docm placeringen på 8pin kontakten

Sant sant! Gör ju nästan förlängningsladd ett måste om man har nätagget i botten och vill dra 8pinssladden bakom moderkortsplåten a'la P183 mfl. Kan ju faktiskt stjälpa hela köpet

Ska jag gnälla lite kan jag störa mig lite på att det knappt finns en vettig översiktsbild av kortet av alla Swec-foton som är tagna.. Alla är flashiga närbilder med begränsat fokusdjup, men ingen ger nån riktig överblick IMHO.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Inte enligt prisjakt

Asus Rampage III Extreme - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort
Inet är ändå billigare än skämtbutikerna pga fraktfritt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Ännu en bra video recension! Fler sådana=D

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Inte enligt prisjakt

Visst, om du kollar på alla skämtbutiker som sekvencia osv...
Läs vad Pimpim666 skrev.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Tycker att arrogans blir ett allt vanligare ord här.

Ja, och tyvärr även ouppmärksamhet som leder till att samma fråga eller konstaterande upprepas mångfaldigt i samma tråd.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jag vet vad det står i sweclockers-artikeln men på evga-sidan står det:

Expansion Slot
1 x PCIe x16, 2 x PCIe x8, 2 x PCIe x1, 1 x PCI

Så aggressiv behöver du ju inte va...

Visa signatur

Core i9 9900K | Noctua NH-D15 | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Z390 Pro | Corsair RM750 | Sapphire Radeon RX 6800 | Seagate Firecuda 510 1TB M.2 | Fractal Design Define R4 svart | Kubuntu 23.04

Permalänk
Skrivet av Lambi:

Ja, det var den. Udda färgval när allt annat är svart.

rosa = ESD plast

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwdesigner:

rosa = ESD plast

Intressant att ha som första och enda inlägg. Moget att göra fejkade användare för övrigt.

Permalänk
Medlem

Den där kylaren förstör hela looken, de borde ha monterat en Zalman CNPS9900 Max på den istället för en mer clean look.

Permalänk
Medlem

Haha, oj! Fick det moderkortet i min dator när jag skickade in den för reparation

Permalänk
Medlem
Skrivet av nubb3:

Jag vet vad det står i sweclockers-artikeln men på evga-sidan står det:

Expansion Slot
1 x PCIe x16, 2 x PCIe x8, 2 x PCIe x1, 1 x PCI

Så aggressiv behöver du ju inte va...

Då har de ändrat det i efterhand för så stod det inte när jag läste. Vet dock inte varför eftersom de måste ha medvetet nedgraderat kortet isf eftersom standard på X58 är 16x/16x vid 2-way SLI.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

en svart lååådaaa

måste älska jonas uttal !!!
så lungt och harmoniskt

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Inet kommer få in detta kort? Såna fall när?

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical