Bästa sidan att förboka cataclysm på?

Permalänk
Medlem

Bästa sidan att förboka cataclysm på?

jag undrar vilka ställen ni brukar förboka på? spelbutiken är bara att glömma i mitt fall.

finns det några ställen som brukar skicka så man kan få spelet dagen innan tillochmed? eller har dom fått sluta med det helt och hållet?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

webhallen.com
enkel,stabil och bra sida med bra priser.
beroende på om du är medlem och beroende på hur mycket du har handlat därifrån tidigare,så kan du få bonusar,tex i det här fallet så kan du få spelet så fort som det bara är möjligt.
jag är trogen webhallen kund och jag har kommit så långt så att jag får spelet hemskickat dagen innan eller så fort dom får in det,fraktfritt...men då har jag handlat en del därifrån med;)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Brukar köpa mina nycklar på OffGamers - Game Card, Game Currency & Leveling Service Platform., tar ungefär 5 minuter att få dom (om man har handlat innan så att man inte behöver bekräfta att man är ägaren av visa-kortet), fast då får du bara nyckel, inget mer.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Så webhallen brukar skicka sina förhandsbokningar satt dom anländer dagen före?
Detta är en viktig fråga för mig då jag annars lika väl skulle kunna köpa det i stan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenaii:

Så webhallen brukar skicka sina förhandsbokningar satt dom anländer dagen före?
Detta är en viktig fråga för mig då jag annars lika väl skulle kunna köpa det i stan.

Jag tror inte det men jag är inte helt säker. När WotLK släpptes var det i alla fall många som klagade över att dom inte fick spelet förrän dagen efter av Webhallen. Jag har för mig dock att vissa fick det under dagen innan nattsläppet.

Permalänk

Den affären som skickar spelet så kunden har det dagen före release ligger nog illa till om någon får reda på det.

Måste bryta mot reglerna.

Permalänk
Medlem

Har bara förbokat på webhallen för avhämtning och betalning i butik.

Permalänk

grejjen med webhallen är att dom nu har ett ranking system(vilket är rätt så nytt infört).
ju mer man handlar desto längre upp i rankingen kommer man och detta medför vissa bonusar och privileger.
jag har handlat hos webhallen så pass mycket nu och svingat mej upp i rankingen så jag kommer(om nu detta ranking system stämmer så som det står) få spelet dagen innan.
dock så måste jag nog se detta innan jag tror på det,för jag kommer ihåg när napoleon total war släpptes,fick det dagen efter trotts rankingen.

men det hindrar ju en inte iaf från att signa sej på webhallen,för allt man köper räknas in och man får ju bonusar oavsett vad.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Varför förboka?
Köpte SC2 dagen på release på mediamarkt för inga pengar alls (de hade 150 spänn på förmiddan 200 på eftermiddan), kommer göra samma sak med Cata. Har dock ingen panik, kanske inte ens köper skiten ska ta mina 10 gratisdagar så snart patchen stabiliserat sig.

Permalänk
Medlem

För att som det var med WotLK så kunde man redan börja spela på eftermiddagen dagen innan spelet hade sin release.
Så jag vill gärna ha spelet dagen innan, för att kunna bli realm first 85.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Jag har förbeställt hos game.se.
TBC och WotLK kom dagen innan, så det borde Cata också göra

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk

Jag körde också på Webhallen för snabb leverans.
Dock så kvittar det om det skulle anlända 1 vecka för sent eftersom WoW i princip är ospelbart den första veckan efter en expansionsrelease

Visa signatur

Min dator är bättre än din.

Permalänk

När jag bokade Wotlk på elgiganten.se fick jag det en dag innan det satta realese-date då jag bokade det 3 dagar innan vilket jag blev väldigt nöjd över, dock hittar jag inte cataclysm till förhandsbokning på deras hemsida. Om man kan boka cata där ska jag solklart göra det för man kanske får det lite innan realese där nu med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Achronos:

Jag har förbeställt hos game.se.
TBC och WotLK kom dagen innan, så det borde Cata också göra

Samma här.. Beställt Cata. x 2....

Permalänk

Spelbutiken!

Skulle nog säga spelbutiken.se, Inte bara har de bästa priset på Cataclysm.(279kr och då är frakten inräknad) Kan möjligen toppas om du beställer av cdon för 248, men då måste du få det fraktfitt.
Utan även så är jag mycket nöjd med dem när det gäller när man får grejerna från dom!
Har själv bokat mitt därifrån.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att MaxFPS i princip levererade så alla fick dagen innan. Tror dock de flesta butiker har lärt sig att man förlorar många kunder ifall man inte gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Kommer ihåg att MaxFPS i princip levererade så alla fick dagen innan. Tror dock de flesta butiker har lärt sig att man förlorar många kunder ifall man inte gör det.

Som Handa sa.
Har beställt både TBC och WotLK från MaxFPS och haft spelet i brevlådan dagen före släppet. Vilket ger en tid att installera och sen sitta och vänta in tolvslaget!

Permalänk
Medlem

spelbutiken.se hade tydligen billigast när jag kollade, och de ska även tydligen lova att man har spelet i hemmet på release-dagen

Quote från hemsidan
"Den här produkten kommer att finnas i vårt lager tisdagen den 7 december 2010.
Vid förbokningar skickar vi normalt produkten så att du får produkten till releasedagen. Vi reserverar oss för uppskjutna releasedatum och försenade leveranser
."

World of WarCraft: Cataclysm /PC - spelbutiken

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk

Eller så gör ni som jag och har en flickvänn som jobbar på gamestop och fixar den åt mig=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av destrukto:

Eller så gör ni som jag och har en flickvänn som jobbar på gamestop och fixar den åt mig=)

fusk

Visa signatur

orka

Permalänk
Medlem

Bokat de på cdon.com bra pris och bra leverans. Brukar alltid komma en dag innan realese

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Webhallen brukar ju vara officiell partner med Blizzard under släppet, dvs ha representanter och lite events under natten. Så de brukar vara noga med att INTE skicka ut spelet för tidigt. Vid Wotlk var det de som bodde väldigt långt ifrån storstäderna som fick sitt i tid från webhallen. De som det normalt tar två dagar innan posten når fram till. Till dessa skickades spelet två dagar innan släpp och vissa hade tur med att posten bara tog en dag på sig för att leverera. Till alla andra skickades det samma dag som spelet släpptes så som bäst kom det fram dagen efter. För de som hade otur med posten kom det inte förrän två dagar efter släpp. Nu har jag ingen aning om hur deras ranking fungerar men jag skulle inte beställa därifrån om du vill ha det i tid.

Du kan ju alltid beställa från ett par olika sidor som har öppet köp och lämna tillbaka de exemplar du inte vill ha om du verkligen "måste" ha det dagen innan.
Maxfps är nog det bästa alternativet annars. De har hittills alltid satt kundens behov först iallafall. Mindre kedjor brukar inte vara lika rädda för "Blizzard's Wrath" ifall de bryter lite mot reglerna för att tillgodose kunderna.

Skrivet av Leqher:

spelbutiken.se hade tydligen billigast när jag kollade, och de ska även tydligen lova att man har spelet i hemmet på release-dagen

Quote från hemsidan
"Den här produkten kommer att finnas i vårt lager tisdagen den 7 december 2010.
Vid förbokningar skickar vi normalt produkten så att du får produkten till releasedagen. Vi reserverar oss för uppskjutna releasedatum och försenade leveranser
."

World of WarCraft: Cataclysm /PC - spelbutiken

Var väl inget direkt löfte det där.

Permalänk

förhandsbokade Starcraft 2 på webbhallen och fick den på release dagen. har även förhandsbokat cata där sen en tid tillbaka nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antimon:

Var väl inget direkt löfte det där.

Spelbutiken kan inte skicka i tid för fem öre enligt min erfarenhet, jag förbokade Operation Arrowhead och det kom nästan en vecka för sent :/

Permalänk
Medlem

Bokade 2 st idag. bokade från spelbutiken som är samma som jag använde till wotlk. Då fick jag skivan dagen innan release. Det antar jag att jag får nu med.

Lite konstigt det där med hur sent/tidigt man får skivorna. Snackade med en engelsk f.d. guildie om det häromdagen. Enligt honom får dom i england sina skivor typ en vecka innan release. Det fick dom iallaf inför wotlk enligt honom.

Lät skumt då tyckte jag att vi är glada om vi får våra i tid.

Men egentligen saknas det ju faktiskt helt betydelse om man får skivan 1v eller 1 dag innan server opening. Eftersom du ändå inte kan använda spelet innan servern öppnat cata?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Får man spelet i sin brevlåda eller måste man till utlämningsstället för att hämta spelet?

Undrar nämligen eftersom jag blivit av med mitt leg och vet inte om jag hinner kirra ett nytt innan release...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Får man spelet i sin brevlåda eller måste man till utlämningsstället för att hämta spelet?

Undrar nämligen eftersom jag blivit av med mitt leg och vet inte om jag hinner kirra ett nytt innan release...

Har alltid fått rakt ner i brevlådan så där bör det komma!

Permalänk
Medlem

Har beställ 2*Catalysm hos Webhallen. Nu håller jag tummarna att dom kommer i tid

Funderar tom att ta ledigt från jobbet för att kunna lira mycket direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av waconda:

Har beställ 2*Catalysm hos Webhallen. Nu håller jag tummarna att dom kommer i tid

Funderar tom att ta ledigt från jobbet för att kunna lira mycket direkt

Inte direkt vært att ta ledigt ifrån jobbet før att spela dom førsta dagarna, har alltid møtt på en næstan ospelbar server/realm nær jag gjorde det på Wotlk releasen.

Sjælv tænker jag nog ta ut ett par dagar efter jag har nått 85 istællet.

Permalänk
Medlem

Vill du vara säker på att kunna spela när det släpps så köp det direkt via blizzard, dom gjorde just ett statement som sa att man kommer kunna preloada Cataclysm precis som vilken patch som helst så du bara kan logga in och spela, om du beställer direkt från blizzard that is.