Intel slår vinstrekord

Permalänk
Melding Plague

Intel slår vinstrekord

Processorjätten Intel fortsätter att skörda ekonomiska framgångar. För årets tredje kvartal rapporteras rekordstarka siffror.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kul för dem billigare hexacores till oss köpare nu tack

Permalänk

kändes väl inte helt oväntat.. Jag vill se AMD's resultat med

Tycker Intel kan skänka oss en 1000 Av deras bästa propp så vi kan testa lite

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Grattis till dem då

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd

Skänk mig 1mille så blir jag glad

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Skänk mig 1mille så blir jag glad

jag nöjer mig med 100 000 kr...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pewtah:

jag nöjer mig med 100 000 kr...

Jag med i normala lägen. Men idag är det ''Peter är girig dagen''

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

jag nöjer mig med 100 000 kr...

Nöjer mig med utdelningen på aktier, faktiskt... Kanske borde ta och köpa några - de är ju rätt billiga...

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem

Kul för dem. Jag kan gladeligen ta emot en promille av vinsten.

och nu kommer jag bli flamead, men intel kommer ramla...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tosseboll:

och nu kommer jag bli flamead, men intel kommer ramla...

Just det, precis nu när dom ska släppa sandy bridge.

Sådana här företag kan inte bara falla av pin på en dag, även om det skulle gå dåligt för Intel (vilket även det är en liten chans) så kommer det ta flera år.

Så det är orealistiskt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Just det, precis nu när dom ska släppa sandy bridge.

Sådana här företag kan inte bara falla av pin på en dag, även om det skulle gå dåligt för Intel (vilket även det är en liten chans) så kommer det ta flera år.

Så det är orealistiskt.

Menar inte att det skulle hända över en natt.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tosseboll:

Menar inte att det skulle hända över en natt.

Hur hade du tänkt det? Vad skulle göra att intel börjar gå sämre?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av tosseboll:

Menar inte att det skulle hända över en natt.

Inget varar för evigt, men att ens ta upp denna diskution i en nyhetstråd känns bara löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Hur hade du tänkt det? Vad skulle göra att intel börjar gå sämre?

Att de rusar fram <i>för</i> fort är en möjlighet. Folk/företag tröttnar på att deras grejor blir "gamla" innan de ens fått hem dem osv osv... Bara en känsla jag har...

Skrivet av Asheileon:

Inget varar för evigt, men att ens ta upp denna diskution i en nyhetstråd känns bara löjligt.

Okejj, ska inte yttra mig om det mer.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av tosseboll:

Att de rusar fram <i>för</i> fort är en möjlighet. Folk/företag tröttnar på att deras grejor blir "gamla" innan de ens fått hem dem osv osv... Bara en känsla jag har...

Hmm aa dessa utalande passar nog bäst in som en abstrakt känsla

Har själv mycket svårt o se att Intel skulle på några sätt få nämnvärda problem den närmaste åren. I och med att dom är i sådan enorm ekonomisk form har dom inga som helst problem att driva utvecklingen framåt, vilket bara ger än mer klirr i kassan.

Tror mer Amd är mer illa ute då, men tror inte hellr dom kommer konka direkt på länge.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

Kul för Intel tråkigt för AMD. Måste kännas hopplöst att "tävla" mot ett företag som sysslat med mutor och andra kriminella aktiviteter. Hoppas det jämnar ut sig framöver.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av tosseboll:

Att de rusar fram <i>för</i> fort är en möjlighet. Folk/företag tröttnar på att deras grejor blir "gamla" innan de ens fått hem dem osv osv... Bara en känsla jag har...

Med Intel blir i alla fall grejerna gamla efter ett litet tag..med AMD är allt gammalt redan vid release

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Med Intel blir i alla fall grejerna gamla efter ett litet tag..med AMD är allt gammalt redan vid release

Undra varför?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Undra varför?

För att dem inte är lika långt fram i utvecklingen ? oh, nej just det det är ju för att det är nån konspiration inblandad va ?

Permalänk
Medlem

Nästan så att det är lite läskigt det där med "400 miljoner i felmarginal".. Det är ju en så ofantligt stor summa pengar. Kan inte ens föreställa mig det

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

För att dem inte är lika långt fram i utvecklingen ? oh, nej just det det är ju för att det är nån konspiration inblandad va ?

Intel har fler spioner än AMD.

Permalänk
Skrivet av Handa:

Intel har fler spioner än AMD.

Ninjor också va ?

Permalänk
Medlem

Imponerande. Finns få varumärken som är så starka som Intel. Väldigt roligt att se att dem spenderar så mycket på R&D, det är extremt viktigt för att hålla sin starka position även i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Ninjor också va ?

Ja, förlåt, självklart.

Permalänk

filthy filthy i tell ya!!!
ska genast kolla ludd facket på torktumlaren jag menar dom småsummorna är det ju bara töntigt att gräva i plånboken för.
käns som amd är en enda lång döds ryckning ända sen c2d tiden

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Skrivet av Handa:

Intel har fler spioner än AMD.

Ja och 2012 kommer iluminati att ta över världen och sätta hela mänskligheten i slaveri.

New world order!

Visa signatur

Arch Linux

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli Intel som tar patent på Chit som man opererar in i Hjärnan för att kunna styra saker som tv, datorer, släcka/tända lampor m.m.. och se på film genom att bara blunda och tänka på Avatar t.ex. Sen när typ 30% av folket inklusive presidenter och militärer har fått sina hjärnimplantat inopererade så behöver bara Intel trycka på en knapp...
http://www.sweclockers.com/nyhet/10149-hjarnimplantat-fran-in...

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

För att dem inte är lika långt fram i utvecklingen ? oh, nej just det det är ju för att det är nån konspiration inblandad va ?

Ingen konspiration. Dom kunde inte ens hålla sina kriminella aktiviteter hemliga. Som sagt inte konstigt att AMD hamnar efter rent teknologi mässigt när Intel missbrukat marknaden. Men den smällen får vi konsumenter ta.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Vissa verkar tro att AMD håller på med välgörenhet...

Intel har helt enkelt vunnit marknaden, visst har de använt fula knep, men det är troligtvis ömsesidigt.

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Ingen konspiration. Dom kunde inte ens hålla sina kriminella aktiviteter hemliga. Som sagt inte konstigt att AMD hamnar efter rent teknologi mässigt när Intel missbrukat marknaden. Men den smällen får vi konsumenter ta.

Även om man mutar folk, hur skulle det förklara att Intel har bättre CPU'er än AMD ? elller att många väljer ett Intel system istället för AMD även fast dem är mycket billigare ?
Det jag ofta känner som tråkigt med AMD är att många verkar se dem som många konstigt nog också ser på TPB, dem är goda och alla andra är onda för att AMD är mindre. Det är en fri marknad, inte nån sagoberättlse om gott och ont.