Problem vid start med Gigabyte UD3R rev 1.6

Permalänk

Problem vid start med Gigabyte UD3R rev 1.6

Hej.

För några dagar sen fick jag upp meddelandet att mina bios värden startat om pga volt inställningar. Jag har en I7 920 D0 på ovan nämnda Moderkort som jag kört i 3.2 på genom Auto.

Det jag kunde Googla mig till var att Problemet antagligen var min Clockning alt PSUn. Jag böt PSU och skulle gå in i Bios för att återställa värdena. Men när jag får upp denna ruta (den kommer upp tills man bekräftat den genom att trycka "any-key") och skall trycka på any key så händer INGET. Har Provade både USB och PS/2 tangentbord.

Så jag läste mig till hur man rensar CMOS minnet. Gör det enl konstens alla regler....

Och nu kommer den till att räkna upp allt minne.... sen startar den om. Hur mycket jag än trycker på del f12 m.m. så händer INGET. enda reeaktionen jag fått är med TAB då start bilden i bios försvinner så jag får se post bilden istället.

Va har jag ställt till med!?

(Vänligen observera att datorn i sign inte har med denna dator att göra)

Med vänlig hälsning
Halldinus

Visa signatur

______________________________
| Define R2 | Intel Core I7 920 Noctua NH-U12P| Corsair Dominator DDR3 6Gb | FD Newton 800W | Gigabyte 470 OC - Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus | Intel X-25M G2 160Gb + 2st 2Tb + 2st 500Gb |

Permalänk

Lösning: Låt datorn stå i 2 dygn utan ström, dra ur alla USB kablar och hej o hå nu fungerar den igen. Alla fall igår kväll, vem vet vad som hände under nattern....

Visa signatur

______________________________
| Define R2 | Intel Core I7 920 Noctua NH-U12P| Corsair Dominator DDR3 6Gb | FD Newton 800W | Gigabyte 470 OC - Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus | Intel X-25M G2 160Gb + 2st 2Tb + 2st 500Gb |