Tips för bästa kylningen i ett HAF 932?

Permalänk
Hedersmedlem

Tips för bästa kylningen i ett HAF 932?

Har ett HAF 932 som jag gärna vill öka luftflödet i ytterligare, mest för att det är häftigt! :>

Just nu är alla fläktarna i det standard (230 mm front, topp, sida, 140 mm bak).
Hade planer på att byta ut den stora i sidan mot 4st 120mm, och även att modda in en 120mm i fronten, på platsen där man kan ha fler dvdläsare.

Är detta värt pengarna / besväret? Ska man ha 3x 120mm i toppen också? Och vad kan man göra med en ev. överbliven 230mmare?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Bottensug säger jag bara! Mer än värt att modda dit en fläkt med dammfilter i botten på chassit.
Sen är det såklart bra med mer mindre fläktar men så mycket blås lär du inte behöva. dem stora fläktarna ser jävligt fina ut också enligt mig

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jurkedurke:

Bottensug säger jag bara! Mer än värt att modda dit en fläkt med dammfilter i botten på chassit.
Sen är det såklart bra med mer mindre fläktar men så mycket blås lär du inte behöva. dem stora fläktarna ser jävligt fina ut också enligt mig

Varför just bottensug? Och angående fläktfiltret - finns det färdiga såna att köpa, eller är det nätstrumpa som gäller?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lwl

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av muffyn:

Finns det några för 230-mm?

Nej men - nätstrumpa får väl gå ifall jag sätter bottensug, inte bestämt riktigt än.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.