Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

Moderkort och processor?

Tja.

Jag har en dator som behövs uppgraderas. Jag har en gammal dubbelkärnig processor och DDR2.. Grafikkortet och disken följer inte resten av datorns prestanda om man säger så, har en SSD och ett ATI Radeon 5850.

Vilket tar mig till slutsatsen att moderkortet från 2007 och processorn nu är flaskhalsarna i mitt system.

Så tipsa mig vänligen om vilket moderkort och processor det är som gäller, som ett köpråd, inte för att få den ultimata speldatorn, jag är mest intresserad av att ha en allmänt snabb maskin, ingen spelmaskin, så därför är det inte det absolut senaste prestandan jag är ute efter, utan som sagt, det mest prisvärda i dagsläget.

Mvh/Nucce

Permalänk
Medlem

i5 760 tillsammans med billigt moderkort och 1333Mhz minnen. Vill du ha goda överklockningsmöjligheter välj ett dyrare moderkort och 1600mhz minnen. Spelar du inte mycket eller prioriterar annat än datorkraft kan du välja en AMD plattform med DDR2 stöd och flytta över dina gamla minnen(om du inte har OEM minnen i för låg hastighet, då kommer de att flaska).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

i5 760 tillsammans med billigt moderkort och 1333Mhz minnen. Vill du ha goda överklockningsmöjligheter välj ett dyrare moderkort och 1600mhz minnen. Spelar du inte mycket eller prioriterar annat än datorkraft kan du välja en AMD plattform med DDR2 stöd och flytta över dina gamla minnen(om du inte har OEM minnen i för låg hastighet, då kommer de att flaska).

Jag kommer köra med Intel, no doubt. Sen är jag ju jävligt sugen på en i7 processor. Så det blir nog en sådan..

Edit: Har bestämt mig för en Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950, så nu vill jag bara ha tips på ett bra moderkort och minnen till detta.

Mvh/Nucce

Permalänk
Medlem

Nå? Moderkort, Minnen?

Permalänk
Skrivet av nucce:

Nå? Moderkort, Minnen?

Det här moderkortet: Gigabyte GA-X58A-UD3R - Inet.se
Och dom här minnena: Corsair 6GB (3x2GB) 1333MHz PC3-10666 - Inet.se

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.