Permalänk

Haha hoppas ingen blir sur på mig för alla noobfrågor Men en sån där "mac bar" har många... Är den som en kant för allt så om man har t.e.x internet uppe så blir den som en kant om ni fattar... Har sökt på de men inte hittat något Tack för svaren angående album prylen fattat de nu allafall.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Basketnisse:

Haha hoppas ingen blir sur på mig för alla noobfrågor Men en sån där "mac bar" har många... Är den som en kant för allt så om man har t.e.x internet uppe så blir den som en kant om ni fattar... Har sökt på de men inte hittat något Tack för svaren angående album prylen fattat de nu allafall.

Den kan vara det om du vill att den ska vara. Min är satt till "intelli-hide", som visar den så länge den inte är i vägen. Om ett fönster är fullskärm så minimeras den, och visas om man för musen till kanten på skärmen. Den göms också om man flyttar ett fönster satt den täcker dockan. Du kan också tvinga den att alltid visas, även om fönster är maximerade. Nu pratar jag om Docky, som jag använder. Det är i mina ögon den bästa. Det finns många andra, tex avant-window-navigator (AWN), cairo-dock m.fl.

Permalänk
Medlem

Hej skulle vara glad om någon kunde hjälpa mig lite med conky, efter kört apt-get install conky så lyckas jag inte hitta conf filen, alla kommandon är till äldre ubuntu'n.
Jag kör 10.10 Tack på förhand

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

Hej skulle vara glad om någon kunde hjälpa mig lite med conky, efter kört apt-get install conky så lyckas jag inte hitta conf filen, alla kommandon är till äldre ubuntu'n.
Jag kör 10.10 Tack på förhand

~/.conkyrc

Den får du skapa själv. Enklast är att kopiera en färdig och modda den efter behov.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Hedersmedlem

^^^ Det ska med installationen följa med en conky konfigurationsfil. Den kan vara en bra start. Jag vet inte hur andra distributioner gör, men den borde finnas i /etc/conky/conky.conf. Däremot ska den kopierad till hemmappen döpas om till .conkyrc.

Permalänk
Medlem

Hmm står

Conky: missing text block in configuration; exiting
***** Imlib2 Developer Warning ***** :
This program is calling the Imlib call:

imlib_context_free();

With the parameter:

context

being NULL. Please fix your program.

Följde denna guide och gjorde som ni sa
Conky - a light weight system monitor for Ubuntu Linux Systems|Ubuntu Geek
Hur gör jag för att se dolda filer i hemmappen?

EDIT
Hittade den hära nu:
Downloads - conkywizard - Project Hosting on Google Code
Gjorde installationen bra mycket enklare

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt bestämt mig hur allt ska se ut men så här kör jag just nu!

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av basn:

http://www.basn.se/~basn/2010-10-28-184420_1680x1050_scrot.pn...

Har inte riktigt bestämt mig hur allt ska se ut men så här kör jag just nu!

Perry and the travellers, gött ;P

Ingen compositing?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon84089:

Perry and the travellers, gött ;P

Ingen compositing?

Fy, desktop effects slöar bara ner...

Men Perry är gött... från rätt ort och allt

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk

Ubuntu 10.10
Gnome
Tahoma font

Ska fixa en conky conf med...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av basn:

Fy, desktop effects slöar bara ner...

Men Perry är gött... från rätt ort och allt

Var inte så säker på det, lägger man en del fönsterhanteringen på grafikkortet så blir det mindre för processorn att hantera

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon84089:

Var inte så säker på det, lägger man en del fönsterhanteringen på grafikkortet så blir det mindre för processorn att hantera

Men det tar 0,5sec att utföra själva animeringen mot 0,1 att bara ta bort fönstret

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Jag upplever att metacity blir bra mycket snabbare med compositing iaf. (går att sätta på genom gconf-editor)

Visa signatur
Permalänk
Permalänk

På min stationära burk:

http://i53.tinypic.com/of3sdi.png

Permalänk
Medlem

Coolt att kupfer är skitsnyggt med ditt tema. Är verkligen skitfult med mitt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mycket stiligt. Gillar framför allt din concy konfig.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

Snyggt, du skulle inte kunna tänka att dela med dig av din conky-config och bakgrundsbild?

Permalänk

MarcusW: Hmm, det blev så orginal xD

isch: Tack

Lazze2k5: Bakgrundsbilden: http://data.fuskbugg.se/dipdip/SimplyBlue_1680x1050.png
Conky: http://data.fuskbugg.se/dipdip/.conkyrc

Jag har laddat hem configen från deviantart och sedan gjort om den så den passar mig, annars är den samma fast jag har tagit bort IP från den.

Permalänk
Medlem

Tackar, ska testa o se hur det blir under helgen.

Permalänk
Medlem

Mint Debian

Tja.... Inte mycket gjort egentligen, men känner mig rätt nöjd..

Permalänk

Kände för lite ändrat

GTK: MurrinaAzul
Metacity: MurrineRondedIcon
Icons: eGTK-Mono-Dark
Pointer: DMZ (Black)
Font: HaxrCorp.ttf storlek 12 & Monospace 10
conky
moc

Ubuntu 10.10 + gnome 2.32.0

EDIT: Har ändrat font från HaxrCorp till Sans 8 nu

Permalänk
Hedersmedlem

Arch på skoldatorn:
Clean:

Dirty:

Permalänk
Skrivet av anon84089:

Var inte så säker på det, lägger man en del fönsterhanteringen på grafikkortet så blir det mindre för processorn att hantera

OT & sidospår - Hur gör man det? Alltså lägger en del av fönsterhanteringen på gpu:n?
Jag kör XFCE, nouveau.

Permalänk
Medlem

Vart fasen har alla trevliga minimalistdesktops tagit vägen?

Xmonad!
Awesome!
DWM!

Permalänk
Skrivet av Razoz:

Vart fasen har alla trevliga minimalistdesktops tagit vägen?

Xmonad!
Awesome!
DWM!

Inte hänt så mycket med mitt skrivbord sen senaste gången jag postade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razoz:

Vart fasen har alla trevliga minimalistdesktops tagit vägen?

Xmonad!
Awesome!
DWM!

Man upptäcker dem och slutar ändra utseende varje vecka eftersom de hamnar i bakgrunden till fördel för var det nu var man egentligen skulle göra på datorn?

Visa signatur

I \w+ regular expressions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037:

Man upptäcker dem och slutar ändra utseende varje vecka eftersom de hamnar i bakgrunden till fördel för var det nu var man egentligen skulle göra på datorn?

http://solstorm.doesntexist.com/desk/10octdesk.thumb.jpg

Du har rätt

However, daaamn vilken tjockis till wibox!

Permalänk
Medlem

Helt ny på linux så inga fancy grejer på mitt skrivbord
Bara en simpel ubuntu 10.10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark Defender:

Kan man få en länk till "colours" programmet/scriptet du kör i bilden?

#!/bin/bash # # This file echoes a bunch of color codes to the # terminal to demonstrate what's available. Each # line is the color code of one forground color, # out of 17 (default + 16 escapes), followed by a # test use of that color on all nine background # colors (default + 8 escapes). # #T=`echo -e "\033(0a\033(B"` # The test text T=`echo -e "gYw"` # The test text echo -e "\n 40m 41m 42m 43m\ 44m 45m 46m 47m"; for FGs in ' m' ' 1m' ' 30m' '1;30m' ' 31m' '1;31m' ' 32m' \ '1;32m' ' 33m' '1;33m' ' 34m' '1;34m' ' 35m' '1;35m' \ ' 36m' '1;36m' ' 37m' '1;37m'; do FG=${FGs// /} echo -en " $FGs \033[$FG $T " for BG in 40m 41m 42m 43m 44m 45m 46m 47m; do echo -en "$EINS \033[$FG\033[$BG $T \033[0m"; done echo; done echo