Tapatalk support till Sweclockers forum?

Permalänk
Medlem

Tapatalk support till Sweclockers forum?

Det skulle vara riktigt trevligt om ni på Sweclockers kunde skaffa stöd för Tapatalk till forumet.

Tapatalk är ett program för Android, iPhone, BlackBerry och Nokia som används för att läsa av forum. Eftersom det kan vara rätt omständigt att surfa på forum i mobilen, så finns detta program som anpassar innehållet (inte bara förminskar) så att det gör sig bättre på mobila system. Man kan citera, lägga upp bilder osv direkt i mobilen.
http://www.tapatalk.com/
Swedroid.se har lagt in det på deras forum och jag tycker det funkar jättebra.

Jag personligen tycker att det fungerar bättre än de webbläsaranpassade versioner som finns ute av vissa forum.

Jag vet inte exakt om detta är möjligt på sweclockers men eftersom jag vet att ni har en modifierad version vbulletin och planerar att uppgradera det så borde vara möjligt. Verkar inte heller vara så mycket jobb med att lägga in det.

Permalänk
Legendarisk

Vi kommer titta närmare på lösningar för mobiler när uppgraderingen är avklarad, innan dess kan jag tyvärr inte säga mycket om det.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Jag skulle också villja se support för tapatalk i Sweclockers forum 5.0. Det finns redan så på sporthoj så jag saknar det bara här.

Permalänk
Medlem

Ja tack till Tapatalk. Fixa!

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Vi kommer titta närmare på lösningar för mobiler när uppgraderingen är avklarad, innan dess kan jag tyvärr inte säga mycket om det.

Kan vi få en update på läget nu när uppgraderingen är klar?
Förutsatt att sweclockers kör en kompatibel version av vbulletin så ska det bara vara att lägga in en plugin.
Tapatalk - Online Community at your fingertips!

Permalänk
Medlem

Är också intresserad. Uppgraderingen har ju varit klar ett tag nu.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Admins? Är ni där?

Visa signatur

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vi har inte hunnit utvärderat Tapatalk eller andra liknande lösningar än utan håller frågan öppen. Det är först när vi sett över alternativen som vi kan börja skissa på en mobilversion av SweClockers.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, ni behöver inte göra det svårare än nödvändigt här. Tapatalk-pluginen tar er 10 minuter att installera och efter det kan swec läsas i 90% av alla smartphones på ett smidigt sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan inget annat än att hålla med. Kom igen nu sweclockers!!

Visa signatur

//Axeteg

Permalänk
Medlem

Slänger bara in min röst om att jag håller med. Swec @android = <3 !

^^

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk

Tapatalk är apgrymt, vore suveränt om det fanns aktiverat här också!

Använder det ständigt (där det är aktiverat) på Min Android lur.

Permalänk
Medlem

Samma här. Använder tapatalk dagligen för andra forum. Skulle vara perfekt om det fanns här också.

Permalänk
Medlem

Det börjar vara dax att slå igång det nu, tom sporthoj.com har stöd för tapatalk , tragiskt att vara efter ett hoj forum

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

Hur går det? Ni utvärderar fortfarande gissar jag på eftersom inget hänt. Mitt förslag är fortfarande att installera tapatalk omedelbart, ni kan utvärdera vidare under tiden jag och övriga medlemmar läser swec i mobilen.

Visa signatur

Permalänk

Håller med om att det vore klockrent med tapatalk.

Men jag är lika säker på att dem inte vill för att inte annonserna visas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talmqvist:

Håller med om att det vore klockrent med tapatalk.

Men jag är lika säker på att dem inte vill för att inte annonserna visas.

Inte direkt så att man ser dem ändå i på en mobil skärm.

Permalänk
Skrivet av omega:

Inte direkt så att man ser dem ändå i på en mobil skärm.

Prata för dig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talmqvist:

Nej, jag pratar för alla som inte har extremupplösning på mobilen, dvs majoriteten. Men du kanske inte visste att tapatalk fanns till andra telefoner än iphone?
För det andra så är det väl knappast någon som läser på forumet i utzoomat läge, så annonserna skulle ändå inte synas speciellt ofta.

Permalänk

Tapatalk-kompabilitet vore grymt, spelar ju knappast ingen roll om man kör iPhone4 eller x10mini. Läsbarheten är ju kass oavsett, det fina med Tapatalk är ju att den samlar alla dina forum under en klient och håller koll på olästa inlägg osv. Allt detta i ett grymt gränsnitt som skalas till den modell du använder.

Att annonserna missas ser jag inte som något problem för Sweclockers, de får ett mer levande och modernare forum som blir mer besökt, dessutom sitter de flesta ändå vid datorn och läser, Tapatalk blir mer som ett komplement och ett sätt att hålla diskussionerna vid liv. Mer besök totalt vilket är bra för annonsörerna

Varför skulle inte Sweclockers ha detta när så många andra har Tapatalkstöd. Fler kommer det dessutom bli!

MVH / Thomas

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk

+1
Dessutom vill jag även påpeka det som sagts tidigare.
Tapatalk är en plugin som är gratis för forumet(s admin).
Man behöver alltså inte göra en mobil version av sidan utan det är bara att lägga in en plugin.

Tapatalk - Forum App on the iPhone, Android, Nokia, and BlackBerry for vBulletin, phpBB, IPBoard, and SMF

Visa signatur

Das Keyboard Ultimate

Permalänk
Medlem

Jag tycker också ni borde ha stöd för tapatalk, det är många som använder det för smidighetens skull och det blir bara mer och mer populärt, så jag kan varmt rekommendera er att omfamna detta och lägga till funktionen i detta underbara forum. Vad jag hört och läst så ska det vara mycket enkelt att implementera detta och ska absolut inte vara några konstigheter eller ta lång tid att utföra.

Jag hoppas verkligen ni gör detta, för det är många som kommer att gilla om ni bygger in denna funktionen kan jag lova er. Eftersom vi alla här på detta forum är tekniknördar och gillar ny teknik så förstår ni nog att det är många som använder både iphone och speciellt android telefoner, lycka till och hoppas ni gör valet att göra det möjligt att besöka forumet med tapatalk.

Visa signatur

All those moments will be lost in time..... like tears in the rain.

Permalänk
Legendarisk

Till att börja med vill jag be om ursäkt för den långa svarstiden på den här tråden, vi har tyvärr inte haft möjlighet att utvärdera TapaTalk förrän nyligen. Även om vi håller med om att det är smidigt att läsa forumet på mobilen via det så kommer vi inte installera det i dagsläget.

Anledningarna till det beslutet är flera. Dels vill vi i framtiden vill samla såväl forum som redaktionellt material under samma app / mobilsite och då undvika att antingen ersätta eller köra flera parallella system.

Vi har inte heller tid att kontrollera prestandakonsekvenser eller säkerhetsriskerna med att installera en sådan plugin i forumet. Det har förekommit säkerhetshål i TapaTalk tidigare, men även om plugin och apps nu (förhoppningsvis) är fria från problem så förbinder vi oss till att lita på hur de använder all användarinformation och content de får direkt tillgång till i våra databaser. Något som vi givetvis är mycket försiktiga med, i synnerhet utan mer information om hur välanvänt det faktiskt skulle bli.

Vi använder inte heller vbulletins originalkod utan måste gå igenom relevanta delar i TapaTalk för att uppgradera deras plugin själva, vilket ökar underhållskravet varje gång de släpper nya patchar.

Med det sagt så kan prioriteringarna alltid ändras, vi välkomnar alltid fler förslag eller visat intresse för tillägget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Happ Happ , jag som såg fram emot tapatalk stöd här. Nu blir det ännu mindre. Swec surfande på mobilen

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Till att börja med vill jag be om ursäkt för den långa svarstiden på den här tråden, vi har tyvärr inte haft möjlighet att utvärdera TapaTalk förrän nyligen. Även om vi håller med om att det är smidigt att läsa forumet på mobilen via det så kommer vi inte installera det i dagsläget.

Anledningarna till det beslutet är flera. Dels vill vi i framtiden vill samla såväl forum som redaktionellt material under samma app / mobilsite och då undvika att antingen ersätta eller köra flera parallella system.

Vi har inte heller tid att kontrollera prestandakonsekvenser eller säkerhetsriskerna med att installera en sådan plugin i forumet. Det har förekommit säkerhetshål i TapaTalk tidigare, men även om plugin och apps nu (förhoppningsvis) är fria från problem så förbinder vi oss till att lita på hur de använder all användarinformation och content de får direkt tillgång till i våra databaser. Något som vi givetvis är mycket försiktiga med, i synnerhet utan mer information om hur välanvänt det faktiskt skulle bli.

Vi använder inte heller vbulletins originalkod utan måste gå igenom relevanta delar i TapaTalk för att uppgradera deras plugin själva, vilket ökar underhållskravet varje gång de släpper nya patchar.

Med det sagt så kan prioriteringarna alltid ändras, vi välkomnar alltid fler förslag eller visat intresse för tillägget.

Kan man inte genom en omröstning bestämma detta? Tapatalk är grymt smidigt.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Kan man inte genom en omröstning bestämma detta? Tapatalk är grymt smidigt.

Räcker det inte med att en utvecklare av sidan sagt som det faktiskt är? SweC är ett företag och det är inte exakt som att användarna är företagsstämman som bestämmer vad som ska göras.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tapatalk är långt överlägsen alla mobila versioner av forum jag sett och jag är ganska säker på att majoriteten av användare är precis som mig och vill helst undvika olika appar för olika forum / sidor.
RSS för att läsa nyheter och tapatalk för forumen, perfekt kombo

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Får Tapatalk tillgång till all information verkligen?

Jag trodde att det fungerade mer som en applikation som direkt pratade med forumen (t.ex. swc). Men jag kan ju ha uppfattat TapaTalk fel (har inte själv hunnit att testa den, men idé verkar ju grym).

Jämför med att om du kör Outlook som mailklient till jobbets mailserver, eller din mailapplikation i iPhone kopplat till Google mail, så får inte Microsoft eller Apple reda på content i dessa fall.

Fördelen att forum stödjer en generell klient, istället för att prångla ut egna hack/appar ser jag som:

1. Bättre stöd för flera platformar (forumet får direkt stöd för alla stora mobilplatformar, vilket de kanske inte lika enkelt har råd/tid med om de själva skall släppa egna applikationer).

2. Bättre buggtestad appliakation då den används av många forum och användare.

3. Som användare så berhöver du inte installera en ny applikation för varenda forum du vill besöka, utan kan lätt använda samma applikation som du är van vid till flera forum.

(ungf som du kan välja mailapplikation som du själv gillar och är van vid och koppla till vilka mailleverantörer du vill).

Nackdelen jag kan se för forum som swc är om de inte kan trycka ut sina annonser till användarnas telefoner. Förhoppningsvis kanske det kan lösas på något sätt i framtiden (annoneser i form av foruminlägg som markeras som annonser i rubriken?).

martin

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av martinot:

Får Tapatalk tillgång till all information verkligen?

Jag trodde att det fungerade mer som en applikation som direkt pratade med forumen (t.ex. swc). Men jag kan ju ha uppfattat TapaTalk fel (har inte själv hunnit att testa den, men idé verkar ju grym).

Jämför med att om du kör Outlook som mailklient till jobbets mailserver, eller din mailapplikation i iPhone kopplat till Google mail, så får inte Microsoft eller Apple reda på content i dessa fall.

Fördelen att forum stödjer en generell klient, istället för att prångla ut egna hack/appar ser jag som:

1. Bättre stöd för flera platformar (forumet får direkt stöd för alla stora mobilplatformar, vilket de kanske inte lika enkelt har råd/tid med om de själva skall släppa egna applikationer).

2. Bättre buggtestad appliakation då den används av många forum och användare.

3. Som användare så berhöver du inte installera en ny applikation för varenda forum du vill besöka, utan kan lätt använda samma applikation som du är van vid till flera forum.

(ungf som du kan välja mailapplikation som du själv gillar och är van vid och koppla till vilka mailleverantörer du vill).

Nackdelen jag kan se för forum som swc är om de inte kan trycka ut sina annonser till användarnas telefoner. Förhoppningsvis kanske det kan lösas på något sätt i framtiden (annoneser i form av foruminlägg som markeras som annonser i rubriken?).

martin

Deras klient kommunicerar med vår server, dock inte direkt med forumet utan med ett annat av deras program som vi behöver installera, och det är det som per automatik får tillgång till all annan information i samma databaser. Vi använder inte heller en standardversion av Vbulletin utan måste först gå igenom deras kod och ändra de bitar som både är ändrade från originalkoden och används av Tapatalk, för dessa områden måste vi sedan följa deras releasecykel för patchar och uppgradera dessa vid varje ny uppdatering de gör.

Givetvis vore det bekvämt både för oss och våra läsare med en gemensam klient för alla forum, problemet för oss är att vi i framtiden även vill exportera bl.a. redaktionellt material och då inte vill underhålla flera separata system. Annonser är oviktiga i sammanhanget, de måste ändå tas särskild hänsyn till på mobila enheter, och de ska inte maskera sig som inlägg i läsarens klient. En browser (och rss) svarar minst lika bra på dina punkter som Tapatalks klient. Nackdelen då är istället att sidorna inte känns lika responsiva, men det kan förbättras i takt med modernare telefoner och en site anpassad speciellt för de kraven istället för desktopanvändare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

1 år senare, hur ser det ut nu? Efter släppet av nya siten verkar det inte blivit någon vidare aktivitet på tapatalk fronten?

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.