Köpråd/frågor: Speldator för ~11.000.

Permalänk
Medlem

Köpråd/frågor: Speldator för ~11.000.

Tjena!
Har efter några veckors lurkande här på sweclockers äntligen fått in stålar att bränna på en ny burk, som förhoppningsvis ska hålla längre än min förra.

Är relativt oerfaren av datorbygge sedan tidigare, har mest spanat runt i trådar här efter tips, så nu vänder jag mig till er för att be om lite råd.

Här är paketet jag hade tänkt mig:

Hur ser det ut?
Passar allting som det ska?
Duger chassits luftflöde för dessa grafikkort? Eller bör jag ta ett chassi med sidofläktar istället? och om så är fallet, vilket?

Hoppas någon kan ta sig tid att besvara mina frågor!
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

det ser bra ut. btw det följer med pasta till kylaren

Permalänk
Medlem

hmm du kanske behöver ta ett annat moderkort. När du kör sli med detta moderkortet körs dom i 8x och inte 16x

Permalänk
Medlem
Skrivet av moko21:

hmm du kanske behöver ta ett annat moderkort. När du kör sli med detta moderkortet körs dom i 8x och inte 16x

det gör alla i5 moderkort

Permalänk
Medlem

Glöm inte https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Eventuellt borde du vänta tills nya 69xx och GTX580 släpps för att slippa köra CF/SLI.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

6870 i cf är ju inte mest bang for the buck direkt. Ett tips är att kolla på testet som swec gjorde för grafikkort i den prisklassen, var för några dagar sedan bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiquiV:

6870 i cf är ju inte mest bang for the buck direkt. Ett tips är att kolla på testet som swec gjorde för grafikkort i den prisklassen, var för några dagar sedan bara.

Kritisk utan anlednig... Om du har ett bättre förslag så tror jag ts vill ha det istället för att föra ord krig mot mig.

Visst finns 470 till bra pris på inet nu också, men det finns fler faktorer som spelar in kostnad på nätagregat osv. Men om du tycker det är mer Bang så visst inget hindrar dig från att ge dina råd här.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! Jag beställde däremot mitt egna paket med någon liten justering.

Fattar inte allt ståhej om SSD i dagsläget, lönt att punga ut 1200 spänn för 60gb lagring.
Jag vet att allt startar snabbare med SSD, men det är nog mitt absolut minsta problem just nu.
Väntar hellre tills priserna sjunker och kapaciteten ökar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renzu:

Tack för tipsen! Jag beställde däremot mitt egna paket med någon liten justering.

Fattar inte allt ståhej om SSD i dagsläget, lönt att punga ut 1200 spänn för 60gb lagring.
Jag vet att allt startar snabbare med SSD, men det är nog mitt absolut minsta problem just nu.
Väntar hellre tills priserna sjunker och kapaciteten ökar

prova du blir inte besviken..

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av OWNEG:

prova du blir inte besviken..

Nej besviken lär jag inte bli, men min inkomst är inte är direkt fet som student så jag väntar hellre tills det är mer som standard i en dator.

Kanske kompletterar med en SSD-disk vid jul om priserna har hunnit sjunka tills dess

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renzu:

Nej besviken lär jag inte bli, men min inkomst är inte är direkt fet som student så jag väntar hellre tills det är mer som standard i en dator.

Kanske kompletterar med en SSD-disk vid jul om priserna har hunnit sjunka tills dess

så du har en budget som du har plats med en ssd, och plötsligt är du en fattig student?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry