hjälp mig me val av hdd..

Permalänk
Medlem

hjälp mig me val av hdd..

jag ska köpa ny hdd, antagligen blir de en 80gb, min gamla
IBM 75GXP 46,1gb har gått sönder (den är skit) IBM suger...
funderar på en Western Digital 80gb (vet ej vad modellen heter) den med 8mb cache iaf har hört att den ska va bra, någon som har en sån och av erfarenhet vet om den är bra? eller western digital överhuvud taget har bra kvalitet på sina hårddiskar? annars gärna tips på nån annan bra 80gb hdd, Seagate? Samsung? som håller länge! att köras i flera dygn typ... INGEN IBM SKIT!!!
En till fråga.. vad är "Fluid Dynamic Bearings"? har hört att det också ska va bra? vad är det för fördelar med det?
jag tar gärna emot all information jag kan få...
(jag ska inte köra RAID)

Permalänk
Medlem

Vill inte vara elak men....det finns redan dussintals trådar om det här ämnet. Kanske du borde prova sökfunktionen?

Är det ingen annan som blir less på att "Lagringsmedia - Övrig hårdvara" blir sönderspammad av "vilken hårddisk ska jag köpa???" trådar. Varje människa behöver ju inte skapa en egen hårddisktråd. Men det kanske bara jag som inte ser nödvändigheten med denna egotripp...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eolair
Vill inte vara elak men....det finns redan dussintals trådar om det här ämnet. Kanske du borde prova sökfunktionen?

Är det ingen annan som blir less på att "Lagringsmedia - Övrig hårdvara" blir sönderspammad av "vilken hårddisk ska jag köpa???" trådar. Varje människa behöver ju inte skapa en egen hårddisktråd. Men det kanske bara jag som inte ser nödvändigheten med denna egotripp...

nej du är inte ensam om att tycka så.

folk är helt enkelt för lata att orka kolla runt själva :/

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini