Rösta om årets datorbutik 2010!

Permalänk
Medlem

Hur i helvete kan Inet få så mycket röster? Med tanke på deras värdelösa kundsupport, reklamationshantering och egna avtal som passar dom?

Dom är säkert jättebra om du har tur och faktiskt får rätt produkt, att dom faktiskt packar den rätt och att du aldrig behöver returnera en produkt. Men jag betalar hellre typ 50-100 kr extra till ett seriöst företag för att känna mig säker.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Har i år haft grym bra support från både Inet och Indomo så jag var kluven och fick köra på singla slant för att bestämma mig :\
hamnade på Indomo i år ^^;
Fruktansvärt svårt beslut denna gången. Normalt är det Inet utan att blinka

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Glömde en sak, en vän köpte en skärm (Acer G245 24" 120hz) av dom för låt säga för en månad sen, han beställde med artikelnummer (xxx04), men han fick skärm (xxx09), jag mailade då Inet och frågade vad som försigår, då kom det fram att dom har skrivit fel artikelnummret på hemsidan, jag bad dom självklart att ändra till rätt.. 2 veckor senare, inte fan är det ändrat.. då tar jag kontakt med Inet på facebook, frågar om dom kan ändra.. ytterligare 2 veckor går.. inte fan har dom ändrat

Det är JÄVLIGT dåligt av dom, för att vara bästa datorbutiken i Sverige.. så är dom trots allt inte i närheten av perfekta, och inte fan fick jag något Godis när jag köpte 3st skärmar!.. fy

ingen är perfekt inte ens du, å de tyckte nog att du hade ätit tillräkligt med godis förtillfället

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

@redaktionen:

När ni gör omröstningar som dessa, finns det ingen möjlighet att göra namnen i listan till länkar till butikens hemsida? Ibland ser man butiker i dessa listor man hört nämnas, men kanske inte fått tummarna ur att kolla upp, och det skulle göra livet lite lättare om man snabbt kunde göra det.
För förvisso ska man rösta på vilka man haft godast erfarenhet av under det gångna året, men om man inte lätt kan ta tillvara på infallen att kolla upp en ny butik kanske man stannar på samma till nästa, även om den kanske inte är "bäst" för dig längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Dom är säkert jättebra om du har tur och faktiskt får rätt produkt...

Eller så är det du som har otur, och de helt enkelt är så ovana att hantera sådana fall att det lätt blir fel?

Permalänk
Medlem

Inet!

Tack för godiset som kom med min SSD!

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Inet till 100%.

Har haft många beställningar under 2010 och 5 returer också som har gått jävligt smidigt även fast jag själv strulat till det och glömt skicka i tid en av gångerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xake:

Eller så är det du som har otur, och de helt enkelt är så ovana att hantera sådana fall att det lätt blir fel?

Det var några år sedan jag beställde något från dom nu. Jag slutade när dom skickade ett oseriöst inkasso på mig, för en sak jag betalat. Att betala dom igen hjälpte tyvärr inte, jag tror det tog nästan 1 år att bli av med dom efter löjligt många hot om fogden.

Sedan att leverea hårddiskar staplad på varandra, inlindad med bubbelplats anser jag inte vidare seriöst. Min mamma skulle förstå att man inte gör så.

Du kan ju läsa om Inet och deras nöjda kunder här: Inet - Omdömen, statistik och information

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Du kan ju läsa om Inet och deras nöjda kunder här: Inet - Omdömen, statistik och information

Varför länka deras omdömen med "lägsta först" som sortering? För att det ska se sämre ut än det är?
Dom har högsta medelsiffra på prisjakt så vilken annan datorbutik som helst skulle se minst lika dålig ut med den där sorteringen. Försök inte lura folk med en sån där länkning.

Dom har 1003 omdömen och 9.57/10 i snitt. "Du kan ju läsa om Inet och deras nöjda kunder här:" Hah!

Permalänk
Medlem

1a Inet
2a Webhallen
3a Komplett

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Varför länka deras omdömen med "lägsta först" som sortering? För att det ska se sämre ut än det är?
Dom har högsta medelsiffra på prisjakt så vilken annan datorbutik som helst skulle se minst lika dålig ut med den där sorteringen. Försök inte lura folk med en sån där länkning.

Dom har 1003 omdömen och 9.57/10 i snitt. "Du kan ju läsa om Inet och deras nöjda kunder här:" Hah!

Jag försöker inte luras? Det finns ju en stor andel kunder som är missnöjd över saker som kan skötas bättre.

Och givetvis är inget företag perfekt, alla gör misstag. Men vissa misstag som Inte gjort, ska inte kunna hända.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Inet har alltid fungerat riktigt bra för mig i alla fall, dem får min röst, tröstpris får Alina.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

1 inet
2 dustin
3 komplett.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

1 Dustin
2. Inet
3. Alla andra

Permalänk
Medlem

Alina, med Inet som väldigt nära tvåa. Alina ger bra och generös kundsupport helt enkelt (+ Awesome priser). De specialbeställde även rätt produkt till mig och gav mig en fläkt på köpet när jag hade fått en felspecifierad produkt

Visa signatur

Ryzen 2600X, RTX 3080

Permalänk

1 Inet - Fenomenal service, vettiga priser, bra kundkontakt och fint med fri frakt
2 Dustin - Fina priser och bra med studentpriser

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Medlem

Inet

Var där senast igår och inhandlade en mediadator till konferansrummet. Sjukt trevlig tjej i kassan först och främst. Just den modellen som jag ville ha fanns inte på lager, bara som demo ex. Erbjöd sig att plocka ner den till mig och rensa den. Hon ordnade istället så att jag kunde hämta den i butiken på Ringön. Handlat där både privat och på jobbet i många år utan något krångel.

Permalänk

Komplett fick min röst, snabba leveranser, alltid varit bra support när den behövts, bra urval av saker, schyssta priser mm.

Visa signatur

Gigabyte X79-UD5 X79, CPU Core i7-3820 s2011 3.6 GHz 10MB, Corsair 16GB (4-KIT) DDR3 Vengeance XMP 1,3 1,5V, HD2TB Seagate SATA 6Gb/s 64MB ST2000DM001, SSD 120GB Corsair SATA 2.5", Force 3 Series INET Corsair Cooling Hydr H100 CPU, GK PCIe EVGA GF GTX 680 2GBx2, LK SB X-Fi Titanium PCIe Fatal1ty PRO, Cooler Master HAF X ATX fulltower, PSU Corsair AX 850W Nätdel modular 80+ GOLD, Scythe Kaze Master Pro 5.25 Fan Controller black,

Permalänk

Håller också på Intet.
Dustinhome leverera och har en bra hemsida men, ett stort "men" är den usla
kund supporten vid reklamation och fel. Att prata med personer som inte är insatta och bara
rabblar strunt imponera rinte på mig. Är frustrerande att behöva gå via ARN och därmed vänta 6 månade rinnan man får rätt...
Dessa två företag är annars båda otroligt bra på att leverera till bra priser!!

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Medlem

Jag handlade mycket förr från Datorbutiken.se men efter dom gick i konkurs så tappade jag deras förtroende och slutade handla där helt, mycket var att jag inte kunde skicka tillbaka en vara som var trasig och få en ny, dock ej deras fel att dom gick i konkurs.
Under 2010 har jag handlat från komplett,webhallen och inet och måste säga att inet får min röst anledning.
Komplett:
Dom har mycket utbud,bra priser för det mesta. Men deras höga frakt och låna leveranstid (för mig iaf) gör att dom sjunker. Beställde 2x GTX 460 utav dom och ångrar att jag inte väntade på att det fanns inne på inet för jag ville ha dom asap.
Komplett´s priser på frakten är sjukt höga och dåliga, jag beställde ofta saker där ifrån förr också men har slutat med det, för deras frakpriser och deras dåliga support när man kontakta dom per mail,dom verkar ha en väldigt okunnig personal när det gäller deras mail support och även en personal som dumförklarar folk och tror inte dom har kollat och testa olika saker för att utesluta att det är något fel på dom (t.ex minne)
Webhallen:
Dom funkar bra när det gäller frakt och sådant, men handlar nog inget mer än spel ifrån dom, deras höga priser mot andra nätbutiker gör att dom sjunker för mig, för höga priser på det mesta utan spel, även spel ibland är högre priser på än andra butiker.
Inet:
Dom vinner helt klart,snabb leverans och snabbt svar när jag skickade in en fråga om dom har en vara inne (som inte stog med på sidan) eller om dom kunde beställa hem den åt mig isf om dom kunde få tag i det.
Och ett plus att man får gratis frakt när man beställer över 500kr om man är SweC medlem.
Aldrig upplevt en så bra support,vänliga personer på supporten och dom försöker göra allt för att hjälpa kunde och kunde ska trivas och göra det bästa av situationen och se till att det går att lösa så båda parter är glada och nöjda.

Så i år för mig blir det helt klart inet, forsätter dom ha vänliga personer på supporten och gör att för att kunde ska trivas och ha det bra och känna sig välkommen när man pratar med dom och bemöter en med respekt och på ett bra sätt, så kommer dom att vara mitt första val för beställning.
Och extra + är att jag för någon vecka sedan när jag beställde massa dator delar fick en pingvinstång =), riktigt gott att tugga på samtidigt jag packade upp allt och spanade in mitt nya fina corsair obsidian 700D chassi

Ang. dom andra butiker som fanns där kan jag inte säga något om, har aldrig beställt där ifrån eller så har jag bara beställt 1 sak och har inte fått något speciellt intryck av dom och har ingen kommentar om dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Det var några år sedan jag beställde något från dom nu. Jag slutade när dom skickade ett oseriöst inkasso på mig, för en sak jag betalat. Att betala dom igen hjälpte tyvärr inte, jag tror det tog nästan 1 år att bli av med dom efter löjligt många hot om fogden.

Sedan att leverea hårddiskar staplad på varandra, inlindad med bubbelplats anser jag inte vidare seriöst. Min mamma skulle förstå att man inte gör så.

Du kan ju läsa om Inet och deras nöjda kunder här: Inet - Omdömen, statistik och information

bara kolla igen Inet - Omdömen, statistik och information

så v arför bara gräva dom sämsta när man ska hålla sig till hela sanningen.
samt kollar man när dessa negativa kom.
3 mån sen
10 mån sen
1år sen

Så det går tid innan någon sätter ett dåligt omdöme.

EDIT: kolla tex dustin enligt din sortering:
Dustin Home - Omdömen, statistik och information
Lika så komplett
Komplett.se - Omdömen, statistik och information

Dom har betydligt tätare mellan negativ omdöme.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Glömde en sak, en vän köpte en skärm (Acer G245 24" 120hz) av dom för låt säga för en månad sen, han beställde med artikelnummer (xxx04), men han fick skärm (xxx09), jag mailade då Inet och frågade vad som försigår, då kom det fram att dom har skrivit fel artikelnummret på hemsidan, jag bad dom självklart att ändra till rätt.. 2 veckor senare, inte fan är det ändrat.. då tar jag kontakt med Inet på facebook, frågar om dom kan ändra.. ytterligare 2 veckor går.. inte fan har dom ändrat

Det är JÄVLIGT dåligt av dom, för att vara bästa datorbutiken i Sverige.. så är dom trots allt inte i närheten av perfekta, och inte fan fick jag något Godis när jag köpte 3st skärmar!.. fy

Jag har liknande erfarenheter av Dustin när det gällde en sak som jag tycker var betydligt viktigare än din, tänker dock inte säga vad.
De hade redan en informationssida på ämnet, och om de lagt till den här informationen jag kom med så skulle det gjort tillvaron både lite lättare för dem och deras kunder iom mindre returer. Men trots att jag tog upp det i två mail struntade de i det.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Varför är inte Kjell & Kompany med?

Haha! Jag röstade på Inet. De är väldigt bra i många avséenden, t.ex. när FD R3 var försenat så fixade de in en bunt R2 chassin istället så att den som ville och inte kunde vänta hade möjlighet att köpa den istället. Trevligt, även om jag inte utesluter möjligheten att Fractal skickade dem som plåster på såret
Bara det att vi här på swec har tillgång till fri frakt vid köp under 500:- är guld värt.

En annan butik som jag ej tycker ska glömmas bort är Webhallen. Är nöjd med dem också.

Dustins sortiment går inte av för hackor. Skärmstativ och exotiska skärmar som exempel hittar jag inte någon annan stans.

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Skrivet av Hund:

Jag försöker inte luras? Det finns ju en stor andel kunder som är missnöjd över saker som kan skötas bättre.

Och givetvis är inget företag perfekt, alla gör misstag. Men vissa misstag som Inte gjort, ska inte kunna hända.

Har inte haft annat än bra respons från Inet. En dags leverans på varor i lager, bra priser, ny produkt ~5 dagar efter reklamation, produkt med "okänd leveranstid" hämtad från fysisk butik för snabbare leverans, etc etc.
Det enda "negativa" är att det saknas vissa funkationer på deras hemsida som hade varit roliga att ha.

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Medlem

Inet! <3

Permalänk
Medlem

Jag röstade på Alina. En mycket bra butik som har produkterna de utger i lager. Något som en del andra företag verkar ibland ha problem med. Ska man beställa så ska man göra de ifrån Alina, Inet eller JME Data!

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem

Jag röstade på Inet, men jag måste även passa på att ge lite cred till Alina som blivit myyyycket bättre under dom två senaste åren. Bättre lokal i Uppsala, bättre priser och sortiment samt även en kunnigare personal.

Vad gäller Inet räcker det med att säga; gratis frakt för sweclockers medlemmar samt bra priser och snabba leveranser

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Medlem

Dustin/Home!!!

Permalänk
Medlem

Inet får min röst, byggde ihop min första dator i år och köpte det mesta från inet. Alltid lika bra och snabbt!

Permalänk
Medlem

Inet in my heart <3

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox