Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Härligt, jag gillar skarpt den vita färgen du valde!

Måste ha varit mycket pill i det där chassit, slutresultatet ser bra ut dock.

Permalänk
Skrivet av fark:

Härligt, jag gillar skarpt den vita färgen du valde!

Måste ha varit mycket pill i det där chassit, slutresultatet ser bra ut dock.

Tackar
Pill är oemotståndligt för mig, så utmaningen att klämma sönder händerna i ett vasst och trångt utrymme välkommnas alltid

Permalänk
Medlem

Snyggt om ingen har sagt det
Funkar nätverkskortet bra eller tappar den ibland uppkoplingen(ordval)?

Visa signatur

Intel i7 930, Asus P6T Deluxe V2, Corsair Vengance 6GB DDR3, Asus GeForce GTX 560 Ti 448, Corsair TX 750W, Samsung 830 256 GB, Samsung Syncmaster P2350, Logitech G35, Logitech G9, Logitech Z-5500, Playstation 3 Slim

Permalänk
Skrivet av bomba187:

Snyggt om ingen har sagt det
Funkar nätverkskortet bra eller tappar den ibland uppkoplingen(ordval)?

Tack
Har eller rättare sagt nu hade det kortet i min egen burk men då jag tillslut fått nog av ja "tappad uppkoppling" så nej, det W-LAN kortet ska man hålla sig lång ifrån !!!!!! I HATE IT !!!!!!! FFFFFFFUUUUUUUUUU !!!!!!!!! hm, ja det är ett väldigt dåligt kort men förhoppningsvis så funkar syrrans bättre

Permalänk
Medlem

Läckert!

Måste säga att jag inte lägger ner sådant arbete på "syrrans burk" ^^

"Kabeln från orginalfläkten ditlödd. Det var många år sen jag lödde sist så det var både läskigt, illaluktande och kul"
-Ja usch ja, å fasiken va varm kolven blir... Hos mig var det "illaluktande" en liten bit nagel och hud på tummen. =P

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Skrivet av grynnan:

Läckert!

Måste säga att jag inte lägger ner sådant arbete på "syrrans burk" ^^

"Kabeln från orginalfläkten ditlödd. Det var många år sen jag lödde sist så det var både läskigt, illaluktande och kul"
-Ja usch ja, å fasiken va varm kolven blir... Hos mig var det "illaluktande" en liten bit nagel och hud på tummen. =P

Tackar
Löda blir det nog mer av men då blir det nog en ny kolv då min tar en halvtimme att bli "varm"(ca200C kanske) trist med tummen men själv så har jag ingen känsel kvar i händerna efter många år med knivar och andra verktyg, så jag vet hur det är men skönhet är smärta eller nått sånt va

Permalänk

Grymt fin dator ! full pott från mig !

Visa signatur

Aerocool Strike-X ONE - Chieftec PowerSupply 600w - ASUS P8Q67-M DO B3 - Intel Core i5-3350P 3.1GHz + Cooler Master Hyper TX3 EVO - G.Skill RipjawsX 4GB DDR3 PC-10666 1333MHz x2 - MSI GeForce GTX 560Ti-448 core 1,3GB - WD Blue 1TB SATA III

Permalänk
Skrivet av Bergkvist24:

Grymt fin dator ! full pott från mig !

Tack

Permalänk
Medlem

Ser riktigt snyggt ut

Visa signatur

|| Asus Striker Extreme || Q6600 @ 2,4 GHz, Corsair H50 cooling || Gainward GTX 260 [657/1150/1417] || Corsair TWIN2X PC6400 @800 MHz, 4GB ||

Permalänk
Skrivet av Eity:

Ser riktigt snyggt ut

Permalänk
Medlem

Fint bygge, välgjort och överlag välplanerat

Det är bara en sak jag reflekterar över; när man sleevar sina kablar är det ju väldigt poppis att sleeva kablarna en och en. Speciellt PCI-e-kontakter och ATX-kontakten. I min mening ser det bara plottrigt ut och blir utrymmeskrävande, men har med tiden märkt att jag är väldigt, väldigt ensam om denna åsikt Visst, välgjort och mycket arbete nedlagt, men själv hade man nog hellre kört på en lösning med en enda stor och kanske lite tjockare strumpa till kontakter med många stift. Ska inte säga för mycket då jag inte ens gjort det, en reflektion och undran bara

Permalänk
Skrivet av Broder Truck:

Fint bygge, välgjort och överlag välplanerat

Det är bara en sak jag reflekterar över; när man sleevar sina kablar är det ju väldigt poppis att sleeva kablarna en och en. Speciellt PCI-e-kontakter och ATX-kontakten. I min mening ser det bara plottrigt ut och blir utrymmeskrävande, men har med tiden märkt att jag är väldigt, väldigt ensam om denna åsikt Visst, välgjort och mycket arbete nedlagt, men själv hade man nog hellre kört på en lösning med en enda stor och kanske lite tjockare strumpa till kontakter med många stift. Ska inte säga för mycket då jag inte ens gjort det, en reflektion och undran bara

Tack

Det med sleeven håller jag helt med om, men jag sleevar bara för utseendes skull och det en smaksak men jag gillar chaos i lådan om varje liten detalj ändå är snygg
Men det blir plåttrigt som fan och det är igentligen bara ett enormt problem med sleeve, men..... hm, ja ska det va så ska det

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt

Permalänk
Skrivet av Symptom:

Riktigt snyggt

Tackar

Permalänk

Haha, orka!

Permalänk
Skrivet av typewriter:

Haha, orka!

Haha, orka att inte !!

Permalänk
Medlem

Hur gammal är din syster, och vad gör hon med datorn?

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Hur gammal är din syster, och vad gör hon med datorn?

Hon spelar mest L4D2 och WoW(på pappas lap), hon har bara en macbook så jag vill mest bygga en dator till henne för att hon ska slippa apple take that apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Hon spelar mest L4D2 och WoW(på pappas lap), hon har bara en macbook så jag vill mest bygga en dator till henne för att hon ska slippa apple take that apple

Jag hade mycket hellre fått en speciellt byggd dator från dig, än en apple

Permalänk
Medlem

nice bygge men förstår inte meningen. och det där med att klippa av strömkablar ska man inte göra. köp modulärt nästa gång

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Skrivet av Mordrana:

nice bygge men förstår inte meningen. och det där med att klippa av strömkablar ska man inte göra. köp modulärt nästa gång

Eller så kanske man inte har pengar och tar det man får gratis och lär sig nått sen så gör det inget om man klipper kablarna så länge dem inte leder vidare el, el tar alltid den lättaste vägen och om en kabel inte leder nån vart så belastas den inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Eller så kanske man inte har pengar och tar det man får gratis och lär sig nått sen så gör det inget om man klipper kablarna så länge dem inte leder vidare el, el tar alltid den lättaste vägen och om en kabel inte leder nån vart så belastas den inte.

Det där med belastning är väl i sig oväsentligt då ingenting i andra ändan är inkopplat och suger ström, men jag håller fullständigt med om att de kablar som inte behövs lika gärna kan kapas, så slipper de vara i vägen. Så länge inte de kapade ledarna riskerar att gå i gods med varandra/något annat så är det ju lugna gatan ^^

Permalänk
Skrivet av Broder Truck:

Det där med belastning är väl i sig oväsentligt då ingenting i andra ändan är inkopplat och suger ström, men jag håller fullständigt med om att de kablar som inte behövs lika gärna kan kapas, så slipper de vara i vägen. Så länge inte de kapade ledarna riskerar att gå i gods med varandra/något annat så är det ju lugna gatan ^^

Det jag menade och kul att nån förstod min trötta förklaring

Permalänk
Medlem

Tänk att ha en storebror som dig ^^

Permalänk
Medlem

Nice.. men vad ska din syster med en sån dator till? Lirar hon spel elr? eftersom det är quad-core processor och sånt

Visa signatur

[Fractal Design R3 Black ][ AMD Phenom II x4 965BE (Coolermaster Hyper 212 plus) ][ Asus M4N98TD EVO ][ Nvidia Gigabyte GTX460 OC version ][ 4gb Corsair RAM ][ Corsair VX 550w ][ Razer naga mus ][ Razer BlackWidow mechanical keyboard][ Corsair HS1 Headset ][ Steelseries QcK Worgen edition musmatta ][ LG TFT 22" WIDESCREEN W2261VP-PF]

Permalänk
Skrivet av jonte_95:

Nice.. men vad ska din syster med en sån dator till? Lirar hon spel elr? eftersom det är quad-core processor och sånt

Kan man någonsin få för mycket av något ? lagom tänket fick inte människan till månen min käre herre

Ja, hon spelar och sen att quad är så gott som standard och kostar inte så mycket med tanke på hur länge en sån håller i prestanda