Kan inte spela med gamepad

Permalänk

Kan inte spela med gamepad

Har en trust gamepad som jag haqr försökt använda till diverse spel senast COD BO. Går jag in på optons i spelmenyn så är gamepadrutan inte ifylld å går då inte å ändra nåt på. Dosan är installerad och finns med i enhetshanteraren son hid spelenhet. Men jag kan inte kalibrera den nånstans. Kör win 7. Har varit in på trusts hem sida å det finns inga andra drivrutiner, det ska bara vara å koppla i den så ska det funka. Måste jag ha en xbox360 dosa eller vad. Nån som vet vad jag lär göra för å få det å funka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingoberra:

Har en trust gamepad som jag haqr försökt använda till diverse spel senast COD BO. Går jag in på optons i spelmenyn så är gamepadrutan inte ifylld å går då inte å ändra nåt på. Dosan är installerad och finns med i enhetshanteraren son hid spelenhet. Men jag kan inte kalibrera den nånstans. Kör win 7. Har varit in på trusts hem sida å det finns inga andra drivrutiner, det ska bara vara å koppla i den så ska det funka. Måste jag ha en xbox360 dosa eller vad. Nån som vet vad jag lär göra för å få det å funka?

Nej, men jag rekomenderar det, många nya spel känner av och ställer in sig efter det om man han xbox360 gamepaden inkopplad

Permalänk
Skrivet av Hawkeye01:

Nej, men jag rekomenderar det, många nya spel känner av och ställer in sig efter det om man han xbox360 gamepaden inkopplad

Vad lär jag göra för å få min dosa å funka då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingoberra:

Vad lär jag göra för å få min dosa å funka då?

Får du upp den i "Spelenheter"? Om inte så kommer den med största sannolikhet inte att fungera. Det är där inne du kalibrerar den, och de flesta spel använder antagligen samma API så ser du den inte där är det kört.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Nej den finns inte under ljud och spelenheter så det är nog kört antar jag och jag vill spela med gp för jag suger på kb helt enkelt.

Permalänk

Hittade nu dosan i enheter och kan kalibrera den men fortfarande funkar det inte. Har ingen lust å pynta 400 spänn så äre samma sak med den dosan. Så kan ni säga säkert att 360 dosan kommer å funka.

Permalänk
Medlem

kan förstå att du vill köra med gamepad för bilspel och annat.. men tar det som att du skall köra FPS med den?
Ta och lär dig att köra med tangenbord och mus, du kommer inte ha en chans annars!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

kan förstå att du vill köra med gamepad för bilspel och annat.. men tar det som att du skall köra FPS med den?
Ta och lär dig att köra med tangenbord och mus, du kommer inte ha en chans annars!

håller med, hur duktig du än är med dosa så kommer du vara chanslös i pc fps.