Permalänk

iphonehouse.se

iPhoneHouse / Välkommen

Någon som har erfarenhet av detta företag?

Ganska sparsmakad företagsinformation, samt man kan inte välja postförskott som betalningsalternativ.

Nån som bor i Nacka och handlar av dem dagligen?

EDIT: Jag skickade ett mail till dem med lite frågor. Återkommer om jag får svar.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk

En snabb koll på ratsit visar att Televex ab har funnits sedan -99 och har bra likviditet, men inte jättehög omsättning. De tar ut skälig lön och redovisade vinst 2009. Televex AB

I övrigt vet jag inget om dem.

Permalänk

hittade dem nu själv, verkar för bra för att vara sant, vinner över tex misco i butikfighten med 63/37
Prisfighten - Vilken butik är egentligen billigast?

Permalänk

Fick svar av kundtjänsten nu, inget skumt där:

Citat:

Hej Markus!

Vi har ej postförskott eftersom det blir så många som ej hämtar ut.

Betalningsalternativ: Visa & Mastercard, Direktbetalning , Betala i butik.

Organisationsnummer: SE556565664101

MVH/Best Regards
iPhonehouse Kundtjänst

Citat:

Subject: Organisationsnummer och betalningsalternativ

Hej,

Ni har flera intressanta produkter, men jag blir lite orolig när ni har så sparsmakad företagsinformation och inte har postförskott som betalningsalternativ.

Kan ni skicka mig lite utförligare företagsinformation?

Har ni några betalningsalternativ som inte innebär förskottsbetalning (jag bor i Göteborg, så att hämta hos er är tyvärr inget alternativ).

Med vänlig hälsning
Markus

Men visst blir man lite vaken när de är så billiga. Hade jag bott i Stockholm hade jag gärna provat att hämta i butik, men att förskottsbetala känns inte roligt.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Avstängd

Låter vettigt - deras mailsvar - men å andra sidan så är det ju det lurendrejeföretag (jag påstår *inte* eller ens antyder att de skulle vara lurendrejare) gör: vill få allt att se seriöst ut = folk handlar av dem. Jag har då aldrig sett företag som vänder på resonemanget och säger: "Vi är EKO-brottsliongar, handla av oss...EKO-brott AB en naturlig del av Sverige"...:P

Bara din magkänsla kan avgöra tror jag. Ta och ring företaget och spana in (eller "höra in" ) hur supporten/företaget verkar?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Permalänk

Hoppsan. Samma ägare som Sekvencia och andra bolag jag aldrig skulle handla av. Mycket intressant.

Skönt att veta att magkänslan funkar

Visa signatur