Permalänk

ett tips till alla som betalar förskott. betala bara förskott till webbutiker som går att lita på, alltså stora kedjor som webhallen, dustin etc. dessa skulle ALDRIG blåsa dig, men inpera och sekvencia må se hyffast proffsiga ut, detta brukar i allmänhet inte vara fallet

man brukar säga oskyldig till bevisat motsatsen. För konsumenter i denna branch tänk motsatsen och lita inte på något företag tills de förtjänar att litas på.

felstavningar
Visa signatur

Lian V3000 plus | Asrock x870e Taichi | AMD 9800x3d, Watercool IV Pro| G.Skill Trident Z5 Neo RGB 32GB @ 6000 MT | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | LG UltraGear 34GN850-B

Permalänk
Medlem

Jag beställde chassi och nät agg från dem, båda hade statusen i lager men jag var ändå tvungen att vänta i en månad innan jag kunde hämta ut dem (dvs över dubbelt så lång tid som de sagt att det skulle ta) hade lyckligtvis inte brotom. När jag kom hem och packade upp sakerna märkte jag att chassit inte var detsamma som på bilden (samma chassi men ingen glaspanel).

*betala aldrig i förväg
*Var noga med att googla upp produktnamnet, det är inte alltid produkten som syns som bild (i mitt fall var det en siffra i skillnad i produktnamnet som betydde att den inte hade glasdörr så trots att jag googlade på produktnamnet fick jag fram samma bild som de hade på sekvencia eftersom den med glaspanel tydligen är den vanligare varianten.)
*Ha god tid på dig, det kan ta riktigt lång tid innan du får det du beställt.

Visa signatur

Phenom II x 4 925 - Gigabyte 5750 - Asus M4A78T-E - 2x2GB Crucial BallistiX 1333 MHz 7-7-7-24 - OCZ Fatal1ty Series 550W PSU - WD Caviar black 640GB

Permalänk
Medlem

Föga förvånande så varnar Prisjakt för Sekvencia sedan 3 veckor tillbaka.
Ett gäng omdömen ligger under utredning.
Sekvencia - Omdömen, statistik och information

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Lite kul att deras svar på prisjakt-kommentarer nästan alltid är: "Det här stämmer inte" och "Det skulle vara intressant att få reda på vem du är, och vad du har för ordernummer." ^^

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

En annan intressant grej är att dem gick i konkurs 2008 med netsuperstore om jag mins rätt!?

Hur som helst, kollar man in företagsinformationen om företaget så ser man att dem har 116 000 kr i omsättning för året 2009 och ingen anställd! -Tomt bolag med andra ord och en vinst på hela 6000 kr för året!

Det förklarar varför dem inte har några varor på lagret, som i sin tur stämmer överens med att det är många privatpersoner som klagar på prisjakt med uteblivna varor, inga pengar tillbaka, fel vara m.m.

Frågan är hur stor omsättning dem har för år 2010?

Ser vi statistiken så går det ganska dåligt, på väg att gå ut för dem, dalande siffror.

2007 Omsättning 325 000 anställd 1
2008 Omsättning 215 000 anställd 1
2009 Omsättning 116 000 anställd 0
2010 Omsättning ?????

Frågan kanske snarare är hur länge dem finns till på marknaden som hemelektronik leverantör?

Bokslut & Nyckeltal - Sekvencia AB

Permalänk

Verksamheten kanske har en annan funktion än att gå med vinst..

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av superboss:

Verksamheten kanske har en annan funktion än att gå med vinst..

Blåsa folk på pengar och sko sig själva?

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk

Jag tror att dem egentligen vill bara sälja varor utan att ta något som helst ansvar. Definitivt inga reklamationer!

Deras vinstmarginal var ca 6 % tror jag.

Permalänk
Medlem

Lurad

Skrivet av SUMITOMO:

Digitalkameror, Hemelektronik, Bärbara & Stationära datorer - Sekvencia är tillbaka igen som enskild firma med samma ägare. (Före detta Netsuperstore, Sekvencia, PcSuperstore)

Det går att hålla på i evighet eller?

Tydligen det går!!

Köp inte något från den här firman det är bluff firma som tar dina och tusen andras pengar och finansierar sin verksamhet. D.om levererar vad dom levererar där o här och går sen konkurs igen o byter namn
Vi har köpt digitalkameran i September dom lovar max 14 dagar leverans. Nu är det snart December ingen kamera eller PENGAR tillbaka. Svarar inte på telefon eller mail stort jävla bluff hela firman. Polisanmälan är gjord vi får se vad den gör nytta...

Permalänk

Skulle beställa ett chassi där för länge sen när dom hette Sekvencia, men jag fick misstankar när det stog att dom inte körde postförskott. Då mailade jag honom och fick svar relativt snabbt att det var OK "För denna gång". Jag la min beställning och mailade honom. Och väntade.. Och väntade... Och väntade.. Ingenting kom och jag avbeställde. Han svarade inte mer än ett "OK" i ett för övrigt tomt mail.
Lustigt, och jag tror att detta är fusk rakt igenom. Baserat på prisjakt´s kommentarer så verkar jag och många andra också för den delen ha rätt att detta är bluff.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk

Söker man på deras support nummer hittar man följande:

Netsuperstore Baltic AB
08 - 527 075 00
Jägerhorns v. 1
141 75 KUNGENS KURVA

Söker man på det nummer man hittar längst ner på deras informations-sida

pcsuperstore.se Vasagatan 27, 111 20 Stockholm Tel/Fax:+46852277830

Redan där. 2 olika namn, 2 olika adresser. Har svårt att ett enmans företag har hyrd telefonsupport.

Samt söker man på enbart Sekcencia på eniro hittar man:

Sekvencia/Inpera
08 - 88 62 15
Pettersbergsv.
129 40 HÄGERSTEN

Rörigt värre!

Jag kommer ihåg denna butik då det var tal om den för några år sedan. Det var prat mycket likt det jag läser nu. Verkar som enna riktiga bedragare
Hur svårt ska det vara? Antingen startar de ett riktigt företag och driver det som man ska istället för hur det sköter detta idag. Blir nedrans mycket pappersarbete hela tiden.

De borde ha näringsförbud. Kanske de inte har föresten. Kan ju ha löst det i nån annan konstalation.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Skrivet av besviken:

Tydligen det går!!

Köp inte något från den här firman det är bluff firma som tar dina och tusen andras pengar och finansierar sin verksamhet. D.om levererar vad dom levererar där o här och går sen konkurs igen o byter namn
Vi har köpt digitalkameran i September dom lovar max 14 dagar leverans. Nu är det snart December ingen kamera eller PENGAR tillbaka. Svarar inte på telefon eller mail stort jävla bluff hela firman. Polisanmälan är gjord vi får se vad den gör nytta...

Om du beställt varan och betalt i förskott och företaget sedan gått i konkurs står du som kund tyvärr längst ner i källaren.

Först är det leverantörer, kontrakt och andra avtalspartners som går före när det gäller skulder.

Personen (om de har något annat än Aktiebolag) har även personligt betalningsansvar. Kan personen inte lösa sina skulder kommer hon/han hamna i personlig konkurs och har därmed näringsförbud.

Det går uppenbarligen att starta nytt företag trots detta med lite knep.

Hittade detta: Hussein Ammouri

De har ingen F-skatt (kanske därför förskotssbetalning endast varit enda alternativet) samt att det står inte med i momsregistret. Visserligen vet jag inte om allt är i sin ordning då detta är en "Filial" varken AB, HB eller enskilld firma så jag vet ej vad som gäller för dessa. Men tycker det verkar lurt endå.

Hur som haver verkar det ha Filialer till England och Finland (vad jag kan förstå utav det)

Visa signatur

|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk

Hittade ett mindre seriöst inlägg i denna debatt. Tänk om det stämmer... VARNING FÖR SEKVENCIA | McGilljam.com

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av KalleKulspruta:

Hittade ett mindre seriöst inlägg i denna debatt. Tänk om det stämmer... VARNING FÖR SEKVENCIA | McGilljam.com

Märk väl att det där är väldigt gammalt, likaså mycket i den här tråden...

"Det här var postat den söndag, maj 17th, 2009" om du läser under inlägget på sidan du länka.

Permalänk
Medlem

iPhoneHouse / Om oss

Samma telnr som Sekvencia/PC Superstore.... just sayin'

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas_jj:

iPhoneHouse / Om oss

Såg också det nu, kan inte båda gott

Permalänk
Medlem

En lurad till ;-((

Beställde och betalade men inga varor efter 10 v, därefter en hävning av köpet, men fortfarande inga pengar de hänvisar till konsumentköplagen att de ska återbetalas inom 30dagar efter hävningen av köpet men de har gått med

Bolag som säljer it produkter via internet och ägs av Hussein Ammouri är:
iPhonehouse.se
Sekvencia
Inpera
PCSuperstore.se
Pcsuperstore.dk
Netsuperstore

iPhonehouse
Har aldrig varit registrerat som bolag men likväl aktivt på webben

SEKVENCIA Ltd UK Filial
Org.nummer: 516405-3919

Inpera
Org.nummer: 860130-XXXX
Verksamhet: Telekommunikation, Trådbunden

PC Superstore Sverige filial till Sekvencia Suomi Oy
Org.nummer: 516403-4117
Verksamhet: Datorer, Program, Data-& TV-spel, Butikshandel

Netsuperstore Baltic AB
Bolaget är inaktivt
Org.nummer: 556688-4473

Han äger även dessa bolag:
Sekvencia AB Bokslut & Nyckeltal - Sekvencia AB
Org.nummer: 556237-2994
Verksamhet: Byggverksamhet

HuMu Städ handelsbolag
Org.nummer: 969740-2239
Verksamhet: Rengöring & Lokalvård

Cafe Sekvencia Skärholmen
Org.nummer: 711110-XXXX
Verksamhet: Internetcafé.

Endast två av bolagen är registrerade för F-skatt. Sekvencia AB och HuMu Städ handelsbolag

Permalänk
Medlem

Jefla tattarföretag... Bara ute efter pengar.

Permalänk
Skrivet av EvilPuppy:

"Det här var postat den söndag, maj 17th, 2009" om du läser under inlägget på sidan du länka.

Skrivet av jonas_jj:

iPhoneHouse / Om oss

Kolla längst ner under information "Företags info:
Sekvencia AB.
Orgnr/VAT number : 556237-2994/SE556237299401
Vasagatan 27, 111 20 Stockholm, Sweden.

info@iPhonehouse.se"

Samma företag mao.

Skrivet av EvilPuppy:

Skrivet av jonas_jj:

iPhoneHouse / Om oss

Ja, men de är ju fortfarande aktiva och diskutionen verkar ju fortfarande aktuell.

Visa signatur