Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Spela in videos från 360?

Permalänk

Spela in videos från 360?

Tjenare allihopa, jag skulle väldigt gärna vilja börja ladda upp lite videos till youtube, såsom guides/walkthrough, tycker sånt är roligt och har gjort lite med dator spel. Men då jag gått över till mer konsollspelande vill jag väldigt gärna börja göra det därifrån.

Men jag har ingen aning om vart jag ska börja, först, är detta rätt forum?
Om inte, kanske någon snäll moderator kan flytta tråden.

Jag har förstått att man behöver ett capture card (eller vad det nu heter) för att spela in videon från 360n. Typ som ett sånt här Pinnacle Dazzle DVD Recorder DVC101 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Videoredigering. Men jag undrar om man behöver mer saker?
Också, blir det några större skillnader om man köra allt genom en stereo istället för direkt genom teven?

Finns det även lösningar när man har ett kort inne i datorn?

Om någon skulle kunna hjälpa mig vore detta väldigt snällt.
Tack på förhand

/britta

Permalänk
Medlem

Ja en dazzle är den mest framgångsrika lösningen. Ang tillbehör så kan ju ett vettigt redigerngsprogram vara mycket till hjälp, typ premiere pro/elements.

Du behöver även en sladd med önskad längd med tre rca hanar på båda ändarna.

Permalänk

Okej, tack för hjälpen. Men har läst lite nu och verkar som att man inte kan spela i full HD om man använder sig av en dazzle. Då jag har en stor tv så är det rätt så viktigt för mig att kunna spela i HD och full HD.

Så jag undrar om det finns några lösningar som inte är allt för dyra som gör så att man kan spela i full HD fast kanske bara spela in in i SD. Spelar inte så jätte stor roll om jag spelar in i 480p eller 720p.

Permalänk

Blackmagic intensity pro
Här har du två alternativ på samma gång, ett för usb 3 och ett för PCI-E.

Det här är garanterat det bästa capcardet du kan få just nu

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Nej inte i samma prisklass. Kanske om du kör hdmi mot tvn och rca mot razzlen. Tvivlar dock

Permalänk

Okej, så verkar som att jag får gå upp lite i prisklass om jag vill kunna lira I HD och samtidigt filma spelandet.

Aja, får spara lite grand och köpa blackmagic när man har råd.

tack för tipset 4everapple1