Permalänk

är det här en bra speldator?

Hej, hade tänkt köpa en ny dator.Men är inte bra på datorer så vet inte om det är nån bra speldator och säg gärna till om ni har något bättre förslag eller om det inte passar. Tänkte lägga ut 5-6 tusen

Modekort: Gigabyte GA-870A-UD3

Processor: AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition

Minne: Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz

Nätaggregat: Corsair VX 550W

Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ

chassi:Cooler Master Elite 334 Svart, Utan nätagg

Grafikkort: XFX Radeon HD5770 1GB KAMPANJ! - Inet.se

Eller

XFX Radeon HD5770 1GB - Inet.se

fel stavat
Permalänk
Medlem

Kan säga att jag hade bytt minnena A-Data Game-Series, samma pris men fungerar mycket bättre! Har dåliga erfarenheter av dom där Corsair minnena, va trasiga när ja fick dom...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kristoph:

Kan säga att jag hade bytt minnena A-Data Game-Series, samma pris men fungerar mycket bättre! Har dåliga erfarenheter av dom där Corsair minnena, va trasiga när ja fick dom...

du kanske bara fick ett mådags-exemplar

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk

ska kolla lite på den:>

Permalänk

Behöver xfx radeon hd6850 1gb extra ström? och har kollat även lite på xfx radeon hd5830 1gb:>

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilovepcgames:

Behöver xfx radeon hd6850 1gb extra ström? och har kollat även lite på xfx radeon hd5830 1gb:>

ja från nätaggregatet, eller jag fattar inte riktigt frågan

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

ja från nätaggregatet, eller jag fattar inte riktigt frågan

Men det är ju ett utag längst fram på den är det där man kopplar in från nätaggregatet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilovepcgames:

Men det är ju ett utag längst fram på den är det där man kopplar in från nätaggregatet?

nej... med längstfram menar du nog skärm utgångarna

rödmarkering är skärm utgångar

lila markering är strömkontakter

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

nej... med längstfram menar du nog skärm utgångarna

http://img413.imageshack.us/img413/7141/amdradeonhd6870hd6850...

rödmarkering är skärm utgångar

lila markering är strömkontakter

aha då vet jag det var dom lilla markeringarna jag menade:P

Permalänk

Men klarar xfx radeon hd6850 att maxa dom nyaste spelen?:P

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ilovepcgames:

Men klarar xfx radeon hd6850 att maxa dom nyaste spelen?:P

Beror på vad för spel, men till den prislappen på paketet så kan du inte förvänta dig underverk. Garanterat bättre än 5770 som du hade först iaf.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

beror på upplösningen man spelar i.

edit: millisekunder efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilovepcgames:

Men klarar xfx radeon hd6850 att maxa dom nyaste spelen?:P

beror på vad du menar med maxa vilken upplösning kör du på?

edit: ....:D tre i rad då

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Beror på vad för spel, men till den prislappen på paketet så kan du inte förvänta dig underverk. Garanterat bättre än 5770 som du hade först iaf.

är Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA sämre eller?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilovepcgames:

är Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA sämre eller?:)

lika bra drar lite mer ström dock

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

beror på vad du menar med maxa vilken upplösning kör du på?

edit: ....:D tre i rad då

tänkte black ops på 1920x1080:) klarar den av det eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilovepcgames:

tänkte black ops på 1920x1080:) klarar den av det eller?

borde inte vara nått problem, btw kom på att du kan spara in på nätaggregatet https://www.inet.se/artikel/6909525/fractal-design-integra-40...

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

borde inte vara nått problem, btw kom på att du kan spara in på nätaggregatet https://www.inet.se/artikel/6909525/fractal-design-integra-40...

k så 400watt räcker? är inte så grym på dator:P

Permalänk
Medlem

Ooh... räkna inte med att driva GTX460 åtminstone på ett 400W agg. Jag har riggen i sign, ett 460 med Corsair 450w, det är inga problem, men nätagget belastas lite hårdare. Fläkten varvar upp när man spelar så det låter hyfsat högt. Om man vill vara säker och ha ett tyst system så är 550 agget att rekommendera. Dessutom är det sjukt bra pris på det agget just nu.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilovepcgames:

k så 400watt räcker? är inte så grym på dator:P

Jag skulle nog tagit 550w ,400W kan säkert klara den datorn men det är ju på gränsen.

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk

funkar det inte och ha en Cooler Master Elite 334 Svart, Utan nätagg - Inet.se ist för att ha en antec three hundred. Det går ju trycka in två stycken fläktar på sidan:P

Permalänk
Skrivet av netbuddy:

Ooh... räkna inte med att driva GTX460 åtminstone på ett 400W agg. Jag har riggen i sign, ett 460 med Corsair 450w, det är inga problem, men nätagget belastas lite hårdare. Fläkten varvar upp när man spelar så det låter hyfsat högt. Om man vill vara säker och ha ett tyst system så är 550 agget att rekommendera. Dessutom är det sjukt bra pris på det agget just nu.

ok men tänkte nog ta xfx radeon hd 6850 ist för gtx 460 ;>

Permalänk
Medlem

Det är klart att det funkar, beror ju helt på vad man vill ha. Jag är nöjd med mitt Antec 300, men det är upp till var och en i slutändan. Fördelen med Antec är att du kan sätta två fläktar fram som insug, vilket är bättre än två i sidan. Dessutom är den ena platsen på CM en tunnel till cpu fläkten, så den måste bort om man ska ha större kylare.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilovepcgames:

ok men tänkte nog ta xfx radeon hd 6850 ist för gtx 460 ;>

Jo, det kortet drar väl lite mindre än 460 iofs. Men jag tycker ändå att du ska köpa 550 agget. Det är dumt att snåla på det, speciellt om du ska uppgradera i framtiden.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeLee:

Jag skulle nog tagit 550w ,400W kan säkert klara den datorn men det är ju på gränsen.

kan ni lugna er?

280w från uttaget....

testerna är gjorda med detta i bruken

Komponent Modell
Processor Intel Core i7 950 @ 3,8 GHz
Moderkort Asus Rampage III Extreme
Minne 6 GB Corsair XMS3
Hårddisk Western Digital Blue 500 GB

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av netbuddy:

Det är klart att det funkar, beror ju helt på vad man vill ha. Jag är nöjd med mitt Antec 300, men det är upp till var och en i slutändan. Fördelen med Antec är att du kan sätta två fläktar fram som insug, vilket är bättre än två i sidan. Dessutom är den ena platsen på CM en tunnel till cpu fläkten, så den måste bort om man ska ha större kylare.

Kanske bättre och ta en antec 300 hundra för då går ju datan kallare:>

Permalänk
Medlem

Sedär, det drar ju nästan 70W mindre än 460 ^^. Ska ha likvärdig, om inte bättre prestanda också. Men jag står fast vid min åsikt. Hade jag köpt nytt nätagg idag så hade jag köpt 550 agget. Funderar tom på och byta upp mig, frågan är ju hur länge den kampanjen finns kvar ><.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av netbuddy:

Sedär, det drar ju nästan 70W mindre än 460 ^^. Ska ha likvärdig, om inte bättre prestanda också. Men jag står fast vid min åsikt. Hade jag köpt nytt nätagg idag så hade jag köpt 550 agget. Funderar tom på och byta upp mig, frågan är ju hur länge den kampanjen finns kvar ><.

Finns andra affärer som säljer den till samma/lägre pris utan kampanj så du behöver nog inte oroa dig.

WEBHALLEN.com - Corsair PowerSupply (PSU) 550W VX ATX
Komplett.se - Corsair VX 550W PSU

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ja det är sant, dock tillkommer frakt :/

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2