Permalänk
Medlem

Okunnig datorköpare

Har tänkt o köpa en dator för framförallt spel men även lite till film och musik.
Så jag har tittat lite på komplett där jag hitta dessa datorerna.
Komplett.se
Komplett.se

Så undrar vilken av dom som är mest passande för mig? Spelar wow, cs, cod m.m

Eftersom dessa datorerna kostar 10.000 tänkte jag ta bort skärm mus o tangentbord för att jag redan har de. Men undrar om det är någon annan sak jag bör ändra så att jag får upp prestandan ännu bättre men som ligger på ungefär samma prisklass?

Ge gärna tips på andra datorer som ligger runt 7-8000 som kanske skulle vara bättre.

Tack på förhand!

Permalänk

Inte funderat på att bygga själv? Vill du inte bygga själv kan du alltid plocka komponenter och välja montering hos inet. Du får mycket mer för pengarna än de där datorerna.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Inte funderat på att bygga själv? Vill du inte bygga själv kan du alltid plocka komponenter och välja montering hos inet. Du får mycket mer för pengarna än de där datorerna.

Jo har försökt men är inte så kunnig, så skulle behöva rätt mycket hjälp. Du tror inte att du kan plocka ihop en dator för ca 8 000:- med operativsystem?
Skulle vara tacksamt!

Permalänk

Detta är då utan montering. vill du ha montering så går det på runt 600 till. men det är inte speciellt svårt att bygga själv

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Detta är då utan montering. vill du ha montering så går det på runt 600 till. men det är inte speciellt svårt att bygga själv

http://i53.tinypic.com/22yult.png

Tack så mycket, men behöver jag ingen kylare eller dvd läsare?

Permalänk
Skrivet av Strra7:

Tack så mycket, men behöver jag ingen kylare eller dvd läsare?

Kylare följer med processorn, med DVD-läsare har du alldeles rätt i att det saknas Denna fungerar alldeles utmärkt: Samsung SH-S223C 22X DL Svart - Inet.se

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Kylare följer med processorn, med DVD-läsare har du alldeles rätt i att det saknas Denna fungerar alldeles utmärkt: Samsung SH-S223C 22X DL Svart - Inet.se

OKej, tack så mycket för hjälpen hoppas jag blir bättre nu då!

Permalänk
Medlem

Datorbyggarskolan - Delarna i din dator - www.nordichardware.com kan vara bra att läsa igenom när/om du ska bygga ihop datorn.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

ModXStream är ingen höjdare, ta Corsair VX 550 för mindre pengar istället.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, men om jag har trådlöst nätverk måste jag köpa det till också?
Isåfall vad ska jag köpa för så billigt som möjligt? jag har en D-link router

Permalänk
Medlem

Ingen som vet det sista?

Permalänk
Medlem

stöder d-link routern trådlöst?

D-Link DWA-125 Wireless 150 - Inet.se ska fungera bra har jag hört.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

ska du spela online så rekommenderar jag att inte köra på trådlöst, kört på trådat då!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Har alltid kört trådlöst och det har funkat bra för mig. Och ja den stöder trådlöst.