Säkerhetskopiera nerladdade spel på PS3 (från ps-store dvs)

Permalänk

Säkerhetskopiera nerladdade spel på PS3 (från ps-store dvs)

Först och främst är det möjligt, jag har kikat runt lite på ps3:an och lyckas inte hitta något med säkerhetskopiering. Om det nu skulle hända något så kan de ju vara gött att kunna återställa de spelen igen, är ju trotts allt några hundralappar som gått på sådana spel

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att logga in på PSN och tanka ner igen. Högst upp till höger inne på PSN finns en knapp som heter något i stil med "Downloaded". Så får du upp en lista på allt du tankat och kan då tanka ner det du köpt tidigare.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Testpilot

Köpet är kopplat till ditt konto och du får ladda ner spelet hur många gånger du vill till vilken PS3:a du vill. Det finns någon form av begränsning på att ett spel inte får finnas aktiverat på fler än fem PS3:or samtidigt men jag är inte helt säker på hur det funkar.

Har du bara en PS3:a behöver du inte säkerhetskopiera något då det som sagt bara är att ladda ner det igen. När du är inne i playstation store kan du se en liten kundvagn på sakerna du köpt, dessa kan du ladda ner igen om du vill.

Edit: Joavels hann före

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Så bra Då vet jag tack för svar ^^

Permalänk
Medlem

Ang. backup, det går ju att ta säkerhetskopia på hela hårddisken men det tar ett jävla tag och är inget man vill göra i onödan..
Finns i menyerna, du har letat för lite..

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.