Bästa spelprestanda för 5-6000:-

Permalänk

Bästa spelprestanda för 5-6000:-

Som rubriken säger, så söker jag efter en laptop till min grabb med vettig spelprestanda för ca 5-6000:-

Har tittat på denna:
Asus K50ID-SX162V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Vet inte hur pass GT 320 kortet är med CoD5, Black Ops, Sims 3

Några tips eller synpunkter?

Permalänk
Medlem

Kanske en MSI Kundbutik

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Hedersmedlem

Sims 3 är inga problem. Nyare FPS-spel däremot lär inte fungera bra alls. De allra flesta spelare vill ha stabila 60 FPS för att man ska uppleva att spelet flyter. Grafikkortet är helt enkelt för klent, och några spel kräver t o m quad core för att flyta alls. Här finns ett test av grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Komplett.se - ASUS N61DA 16" HD LED

mer prisvärt kan det inte bli...

dock kan du nog glömma typ Black ops då processorn kommer få det extremt svårt.. så du med lite tur får det att funka på absolut lägsta

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Den verkade inte alls så tokig, men hur står sig AMDs cpu mot Intels?
Jag har en förutfattad mening om att AMDs cpuer ofta blir varma och därmed kräver att fläktarna går oftare på höga varv = irriterande ljud.

Skrivet av norrby89:

Komplett.se - ASUS N61DA 16" HD LED

mer prisvärt kan det inte bli...

dock kan du nog glömma typ Black ops då processorn kommer få det extremt svårt.. så du med lite tur får det att funka på absolut lägsta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinbroder:

Den verkade inte alls så tokig, men hur står sig AMDs cpu mot Intels?
Jag har en förutfattad mening om att AMDs cpuer ofta blir varma och därmed kräver att fläktarna går oftare på höga varv = irriterande ljud.

är nog ingen större skillnad.. och när det gäller processorn i datorn jag länka så är det nog tvärt om jämfört med dom andra 2 datorerna.. då den amd processorn har ett TDP på 25watt medans dom 2 med intel processorer har 35watt TDP.

dock det ända som skulle göra AMD Processorn varmare skulle vara om den väl är sämre prestanda per mhz vilket gör att den måste jobba hårdare...

Visa signatur

here we go!

Permalänk

om du är fundersam över p520:s prestanda finns intel p6100 (nerklockad i3:a) som presterar likvärdigt. Dock sitter den i en emachines (acer) som har en hd 5650 (samma som 5730 fast med ddr3). Sen finns det en 14 tums asus med gt 335M som presterar ungefär som ett HD 5650 samt har en i3:a i sig.

Produktjämförelse hos Prisjakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andy Mcdee:

om du är fundersam över p520:s prestanda finns intel p6100 (nerklockad i3:a) som presterar likvärdigt. Dock sitter den i en emachines (acer) som har en hd 5650 (samma som 5730 fast med ddr3). Sen finns det en 14 tums asus med gt 335M som presterar ungefär som ett HD 5650 samt har en i3:a i sig.

Produktjämförelse hos Prisjakt

men då är även alla dom 35 wattare vilket kommer göra datorn varmare och att den låter mer

Visa signatur

here we go!