Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

4h i kö och man har går från plats 800 till 403

Kanske dags att byta bort från Frostmane

Någon som kommit in i dag efter 15:30 på Frostmane ???

kommer du in på realm status sidan?:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Japp.

Realm Status - Game - World of Warcraft

ahaa.....

Ser nu vad du menar

Frostmane down.... skumt att man då kan stå i kö mot den....

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Japp.

Realm Status - Game - World of Warcraft

ahaa.....

Ser nu vad du menar

Frostmane down.... skumt att man då kan stå i kö mot den....

jag kommer inte ens in på wow-eu sidan:(

EDIT: Telias chat-support funkar inte heller:(

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man fattar att Cataclysm blev stort då login servrarna inte pallar trycket en vanlig kväll...

Går ju inte logga in -.-

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Man fattar att Cataclysm blev stort då login servrarna inte pallar trycket en vanlig kväll...

Går ju inte logga in -.-

http://www.sweclockers.com/forum/121-world-warcraft/972465-fa...

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Fattar inte...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Fattar inte...

Vad fattar du inte? Eller du kanske kommer in i spelet?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Fattar inte...

telia verkar vara skurken!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skumt att frostmane finns uppe i realmlistan men på status page så är den nere.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Vad fattar du inte? Eller du kanske kommer in i spelet?

Jag kom in.

Och verkade visst som alla disconnecta... Såg inget om någon speciell orsak, eller det han snackar om dock...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Helt jävla löjligt, 3,8k pers i kö
Vafan är detta? Jag vill ju ha månader av kompensation.
Men vart fan vänder man sig? Ringa ner till skitsupporten i frankrike eller vafan?
Så jävla illa skött detta är alltså

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Helt jävla löjligt, 3,8k pers i kö
Vafan är detta? Jag vill ju ha månader av kompensation.
Men vart fan vänder man sig? Ringa ner till skitsupporten i frankrike eller vafan?
Så jävla illa skött detta är alltså

vad ska de göra då, noobs vill in o spela när ny expansion kommer men efter någon vecka tröttnar de så blir allt som innan.

släpper de in flera kommer det bara börja lagga och det är nästan värre.

spelar själv på frostmane, fick sitta i 3h queue igår bara för ja fick för mig att ta lite paus från lvlandet o dusha o de sög.

Permalänk
Medlem

Hade helt seriöst bytt server om det var såna köer på min server. Skulle aldrig acceptera det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

vad ska de göra då, noobs vill in o spela när ny expansion kommer men efter någon vecka tröttnar de så blir allt som innan.

Till att börja med kan dom väl göra en cap, att när XXXX antal olika KONTON har skapat en char på en server, så tillåts inga fler konton skapa nya chars.
Det skulle ju göra att folk skulle spridas ut bättre över servrarna.

Fri migration är ett till bra exempel.
Då skulle jag kunna migga från Stormscale för att levla på en low-pop server, för att sen migga tebax nån vecka senare när man dingat.

grej 3:
varför inte klona ut high-pop servrar i flera kopior på annan hårdvara? så finns det säg Stormscale #1-5, så kan man välja vilken av dom man vill levla på, sen säg 1 månad senare så mergar dom databaserna tillbaks till en server..

Så.. 3 konkreta förslag har jag tänkt ut här på mindre än 2 minuter...
Kan ju inte vara rocket-science direkt

Permalänk
Medlem

Jag hade en 61 på Outland (började strax innan patchen) men alla polare började på Dentarg... Blev ledsen att jag inte kunde få över min lilla förmögenhet på 600g. Men nu så har dom fri migration till Dentarg så min nya goblin har fått lite resurser, haha.

Hur som helst, så ja blizzard gör nånting åt köer. Free migration finns ju för många servrar nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Till att börja med kan dom väl göra en cap, att när XXXX antal olika KONTON har skapat en char på en server, så tillåts inga fler konton skapa nya chars.

Då skulle jag kunna migga från Stormscale för att levla på en low-pop server, för att sen migga tebax nån vecka senare när man dingat.

grej 3:
varför inte klona ut high-pop servrar i flera kopior på annan hårdvara? så finns det säg Stormscale #1-5, så kan man välja vilken av dom man vill levla på, sen säg 1 månad senare så mergar dom databaserna tillbaks till en server..

Är ungefär alt. 3 som är det bästa, skapa instancer utav zoner/städer så att dom kan använda fler servrar och sprida belastningen mera så dom kan släppa in mer folk.

Och sen som många andra mmorpg som delar upp folk i samma zone i instancer att minska ner det till 1 senare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kul Tiras har inte haft några köer alls denna exp.
När wolk stäpptes var det ca 20min kö om jag inte minns fel, men det var typ bara de första dagarna.

Även om det inte är nån high pop server, är AH alltid fullt med det mesta.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

grej 3:

Fri migration är det väl redan på overpopservrar.. ?

Det är åtminståne fri mig på massor av servrar just nu och jag antar att dom alla är hi-pop?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Lol Bloodhoof där är det knappt någon som spelar ju...
Har själv en holy pala där, tur att man åtminstonde inte är alli där för dom är tydligen ännu färre...
När jag började spela där hoppades jag på att kunna köpa gear på ah men det fanns inget.

Haha jo det var just det jag menade även fast jag skrev lite dåligt. Vanligtvis så är servern i princip tom men när jag väl tänkte logga in för att levla så får jag en chock av att se att det var kö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Fri migration är det väl redan på overpopservrar.. ?

Det är åtminståne fri mig på massor av servrar just nu och jag antar att dom alla är hi-pop?

Jo Fri migration finns ju på dom flesta hi-pop servrar men jag ser inte det riktigt som en lösning.

Efter som inte vill jag flytta bort från servern där alla jag känner spelar?

Så att skapa instancer och sprida belastningen mera ser jag som en bättre lösning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Gått från en high pop till en low pop. Big mistake.
Miggade tillbaka till en high pop inför cata...

Går inte få tag på bra spelare, inga pug raids som lyckas...
Mer saker på AH.

jag har kört på LB i några år nu. den har varit low ganska länge och där puggar man hur lätt som helst.

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte till serverköerna.
Får bara "connecting to..." efter inloggning.

EDIT: Om det inte är kö så kommer jag dock in direkt

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

grej 3:

För då väljer fler att spela på Stormscale än att migrera till en low pop. Så när dom skulle köra ihop servrarna skulle det bara bli värre.

Just nu har du gratis migration till en annan server och du borde göra det om du vill kunna levla. Snacka ihop er med guild och gör det.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

kön har börjat att sjunka nu vid den här tiden på outland.
från att behöva ställa sej på plats 4500-5000 i kön till 950(idag).
så det är ju bra:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Jo Fri migration finns ju på dom flesta hi-pop servrar men jag ser inte det riktigt som en lösning.

Efter som inte vill jag flytta bort från servern där alla jag känner spelar?

Så att skapa instancer och sprida belastningen mera ser jag som en bättre lösning.

Seriöst vem vill få upp loading screen vart man än ska ?

Klart du inte måste dra från servern. Men du har ju det valet menar jag det finns mkt bättre servrar utan köer (om man har det som en viktig parameter då) Jag köar aldrig på min server.

Visa signatur