Fulaste "high end" chassit idag

Permalänk

För att bli positiv måste jag säga att jag förälskat mig i Silverstones Fortress FT02 då jag känner att det är stilrent, orginellt och inte lika uttjatat som 800D!

Visa signatur
Permalänk

Kanske inte det vackraste men om jag kunde få tag på ett enkelt i Sverige så skulle jag nog slänga mig på det, riktigt nice låda

Permalänk
Medlem

ett till e och det hade varit lysande.

Fractal design XL ligger bra till, det ser ut som nåt gjort av "Happy Gaming" (dotterbolag till Happy Music - företaget som fyllt ÖoB och rustas backar med mp3 spelare sen cd skivan dog vid Lützen.)
det ser helt enkelt bara dåligt ut.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

antec lanboy air, förstår inte tanken med 15 fläktar, lär ju vara vispa runt luften tills den kokar i chassiet

Håller helt med om detta. Jag satte igen diverse sidohål i ett cm690 och fick ner tempsen i load på prollen ca 3 grader.

Luft kan inte koka eftersom den redan befinner sig i gasform

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Jag tål bara inte HAF-serien. Sen finns det såklart andra väldigt fula chassin också, men just HAF svider ju lite i plånboken också.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Har ett HAF chassi men det är så groteskt fult men valde just det eftersom det hade såpass bra luftgenomströmning.
Ångrade dock köpet direkt när jag fick hem lådan utseendemässigt men som sagt, stort och luftigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB HDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Såg någon "extrem" (skit) packard bell på Mediamarkt med ett oerhört fult chassi, vet inte vad det heter dock, slumpade oranga detaljer lite här och där.

"iPower"

Permalänk
Avstängd

Vet inte varför alla tycker att fint designade chassin som HAF 922,HAF 912,HAF X,NZXT Phantom är fula? så här uppfattade jag det

Finaste chassit enligt den här tråden...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Ser inte någon anledning till att denna tråden ska fortsätta att existera. Smaken är som röven, klöven! Så är det bara.

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk

Tycker du verkligen detta är de fulaste high-end chassit idag?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Vet inte varför alla tycker att fint designade chassin som HAF 922,HAF 912,HAF X,NZXT Phantom är fula? så här uppfattade jag det

Finaste chassit enligt den här tråden...
http://i994.photobucket.com/albums/af65/1Esseboy1/10.png

Hahaha så jävla sant <3

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk
Medlem

Sitter just nu åh glor in i MITT HAF-X och JAG tycker då inte det ser fult ut;)

Beror ju på vad man gillar^^ (hatar lanboy air-.- speciellt det gula:P)

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Esseboy:

Vet inte varför alla tycker att fint designade chassin som HAF 922,HAF 912,HAF X,NZXT Phantom är fula? så här uppfattade jag det

Finaste chassit enligt den här tråden...
http://i994.photobucket.com/albums/af65/1Esseboy1/10.png

De är inte smakfulla enligt mig, såklart är det hela oerhört subjektivt, och det är väl inte heller trådens syfte att övertala någon någonting. Ett snyggt chassi för mig har rena linjer, gjort av aluminium, gärna en borstad finish. Helst inte helt kantigt. Chassin som jag har använt som jag verkligen gillar designen på är Lian Li V1000b och Lian Li PC-8NB, främst för att de inte är helt kantiga. Just V1000b är ju riktigt gammalt och det finns mycket jag hade gjort annorlunda med den också, men ändock så tycker jag att den helt stock är riktigt fräsh. V1010b är nog till och med snyggare utanpå, men jag är förstjust i BTX formatet som V1000 har. Jag är också växande förtjust i CM ATCS 840. Men

V1010b

V1000b

PC-8NB

CM ATCS 840

Andra Highend chassin jag verkligen inte gillar är Antec 1200.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Permalänk

antecs designer tycks vara bakom flötet iaf.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

Bitfenix Colussus är fan de fulaste xD

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

HAF och Lanboy.

Permalänk
Medlem

vafaan...?

Permalänk
Medlem

VAD I ALL VÄRLDEN ÄR DETTA?!

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Medlem

Skulle vilja påstå att alla sk Gamer-chassin är mer eller mindre skapta av folk utan sinne för stil och finnes Nej tacka vet jag Lian-Li. Eller Factal Design den delen. Rent och sparsmakat utan massa dioder och skrikiga färger som ger än migrän så fort man se dem. Huuuu!!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakiras:

VAD I ALL VÄRLDEN ÄR DETTA?!

Ett test-bench-chassi de gjorde som ett cool concept-chassi.
Helcool tycker jag.
Det är ingen vanlig datorlåda.
PC-T1

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker HAF varjefall 932 inte är så pjåkiga?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

Bara jag som tycker HAF varjefall 932 inte är så pjåkiga?

jag tkr att HAF-X och HAF 912+ är ganska snygg

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ygd3n:

antec lanboy air, förstår inte tanken med 15 fläktar, lär ju vara vispa runt luften tills den kokar i chassiet

Det är nog inte helt tanken att man skall köra med alla 15 samtidigt, utan man har gott om placeringsmöjligheter för att ha fläktarna precis där man vill ha dem.

Man måste inte fylla på med allt som är möjligt, utan det man vill ha för uppnådd effekt. Gäller även vid tex julbord eller bartömningar.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd

Lian Li.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Esseboy:

Vet inte varför alla tycker att fint designade chassin som HAF 922,HAF 912,HAF X,NZXT Phantom är fula? så här uppfattade jag det

Finaste chassit enligt den här tråden...
http://i994.photobucket.com/albums/af65/1Esseboy1/10.png

Var kan man köpa de? Länk plox! :3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Var kan man köpa de? Länk plox! :3

Lian Li PC-A71FB Svart - Inet.se
Där har du ett slående likt chassie

Ontopic så ja fyfasen, samtliga Alienware lådor, och laptops är så fula att man tappar ord. Dyra med.

Permalänk
Medlem

Svårt att peka ut de fulaste chassit, men jag avskyr chassin som lyser mer än en strippklubb och där chassit ser ut som att den ska transformera sig och döda mig. Även chassin med fönster och stora ventilationshål på alla sidor faller mig inte i smaken

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

gillar haf 922. inte så jävla många lampor och udda former. Enligt mig är nog de fulaste chassin de xps datorer som inferno online stockholm har.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

nzxt Guardian är lätt en av dom fulaste...
samt deras Phantom och Apollo är också helt vidriga

Phantom tycker jag iallafall lyckas litegrann att inte se ut som taskigt designad billig plast för barn, men håller lätt med om resten av NZXT lådorna du nämner

... Asheilon nämnde även Thermaltake Xaser om jag minns rätt, och där kan jag inte hålla med mer

Skrivet av cAWPer:

Alla Antec utom p183

Nja, det var en förenkling: Antec har, eller har iallafall haft en del ganska stilrena chassin, som Solo, P150 (och efterföljaren Sonata designer) plus budgetmodellerna NSK 3xxx, 4xxx och 6xxx. Antec 300 är ju inte heller speciellt hemskt IMHO.
Men nyare sixhundred, DF och Lanboy air är rätt hemska skapelser - håller med

Skrivet av flyawaynille:

Enligt mig är nog de fulaste chassin de xps datorer som inferno online stockholm har. http://www.infernoonline.com/img/bildarkiv/EQ_XPS700.jpg

Alla tycker vi olika: just den där formen tycker jag är rätt skön
Önskar nästan jag kunde få tag i en gammal fräsch XPS-låda till ett kommande bygge! Fast tror de är för udda internt för att funka med vanliga komponenter? (BTX?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.