Vad är haken? 32GB microSDHC-kort för 100 kr?

Permalänk
Medlem

Vad är haken? 32GB microSDHC-kort för 100 kr?

Låter orimligt att det säljs för strax över 100kr inkl frakt: New*32GB*TF*Memory*Card*32G*Micro*SD*SDHC*MicroSDHC*TF - eBay (item 320626430788 end time Jan-03-11 09:35:58 PST)
Kan det fungera i en mobiltelefon?
"History: 763 sold" så negativa omdömena borde ju haglat in om det är något fel på det.
Har handlat en massa saker som varit osannolikt billiga och levererat på eBay, kineserna de kan, men priset på minneskortet: en sjundedel av vad det kostar här. Förvirrad...

edit: Minns nu att jag hört talas om minneskort som rapporterar 32GB men i själva verket har 1-2GB användbart utrymme. Kanske är så i det här fallet.
En säljare registrerar sig, säljer lite annat krafs (smycken verkar det vara i det här fallet), lägger sedan ut 32GB minneskort till ett too-good-to-be-true-pris och säljer en massa. Mindre vetande får hem, ser att de ligger på 32GB, är nöjda, ger ett positivt omdöme och tänker inte mer på det.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

If its to good to be true...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Men han har ju 100% positiv feedback....så det borde ju vara seriöst.

Permalänk
Medlem

Det handlar om 100:-! Det är väl ingen större förlust om det skulle gå åt skogen?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

glemmy anmäler sig som frivillig test person

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

25% moms blir det också väl. Hela 125:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

25% moms blir det också väl. Hela 125:-

Säkert beställt 25 små paket/brev från Kina i år och inget har fastnat i tullen.
Men jag är inte så sugen på att leka testperson

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Haken är att han har whorat många billiga auktioner för positiva omdömen för att sen lägga ut massa skit "jättebilligt" vilket är allt scam vilket täcker hans utlägg för omdömen med väldigt god marginal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Haken är att han har whorat många billiga auktioner för positiva omdömen för att sen lägga ut massa skit "jättebilligt" vilket är allt scam vilket täcker hans utlägg för omdömen med väldigt god marginal.

Skulle tippa på det med

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Bra sätt att scamma folk med brevpost från kina. Det betyder att han har en månad på sig innan folk kommer börja "call his bluff". Med sådan lång tid att få ihop nya köpare på så kan man ligga ute med mera pengar för att få bra feedback.

Svårare är det med leverans inom ett par dagar. Då hinner hans auktioner inte sälja särskilt länge och man tappar vitsen.

95% av hans feedbacks gäller varor sålda för mindre än 1 dollar.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk

Omdömmen är inte allt häller. han kan säkert ha en 20 kompisar som 'köpt' varor av han.

Väldigt tråkigt att folk som är ärliga kan smutskastas och sen folk som är oärliga är vice versa.
En riktregel är att är det för billigt emot liknande köp/sälj så är något lurt med det.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det går att göra om ett sd kort så att det verkar vara större ex 32gb men egentligen bara är 8gb. Ganska vanligt

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Jag kollade lite mera noggrant och det är en hel våg av fusksäljare. Säkert 4-5 stycken som använder samma auktionsutseende och ungefärliga priser. Säljer tusentals kort just nu. Massor av auktioner för att översvämma kategorierna och auktionerna hinner köpa slut. Det är sinnesskjukt. Auktionerna är på 1000 kort styck.

Alla säljare har bara skräpfeedbacks under 1 dollar med eftersom alla är 100% positiva så verkar folk köpa som rena löpelden. Blir mycket deg det. Nu sitter någon kines och asgarvar medan han tittar på sitt paypalkontosaldo.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Hedersmedlem

Scam.

Som alla andra överdrivna spec på ebay/andra sidor rör det sig om minneskort på kanske 1-8gb som säljaren flashat om så den rapporteras som väldigt många fler Gb.

Jag är rätt övertygad om att det är riktiga affärer som genomförts.
Problemet är bara att den tekniska kunskapen inte finns hos alla ebay köpare. Kortet visar med största sannolikhet korrekt antal minne och fungerar säkerligen utan problem. Fyller du upp minneskortet med filmer och försöker starta dessa, skall du se att många av dessa kommer vara korrupta.

Permalänk

Krävs ju inget geni för att fatta att det är fake...

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airwolf:

Scam.

Som alla andra överdrivna spec på ebay/andra sidor rör det sig om minneskort på kanske 1-8gb som säljaren flashat om så den rapporteras som väldigt många fler Gb.

Jag är rätt övertygad om att det är riktiga affärer som genomförts.
Problemet är bara att den tekniska kunskapen inte finns hos alla ebay köpare. Kortet visar med största sannolikhet korrekt antal minne och fungerar säkerligen utan problem. Fyller du upp minneskortet med filmer och försöker starta dessa, skall du se att många av dessa kommer vara korrupta.

Jo strax efter att jag skapat inlägget kom jag på att jag läst om det här förut.
eBay kanske inte kan göra så mycket åt det, annars hade det väl inte förekommit.
Är man inte försäkrad mot sånt när man betalar via paypal förresten?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Jo strax efter att jag skapat inlägget kom jag på att jag läst om det här förut.
eBay kanske inte kan göra så mycket åt det, annars hade det väl inte förekommit.
Är man inte försäkrad mot sånt när man betalar via paypal förresten?

Du kan "file a claim" på pengarna men om säljaren har hunnit länsa sitt paypalkonto så finns det inget paypal kan göra. Normalt sett annars brukar paypal ge kunden rätt, vilket förklarar varför så många säljare avskyr paypal.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

Det finns massvis av billiga minneskort här i Kina. De är tokbilliga, men alltid defekta. Oftast klarar de en skrivning innan de blir toksega, eller att bara typ 500Mb fungerar, resten är knas. En kvalificerad gissning är att de är de kort som inte gått igenom QC.

Eller scam förstås

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Varmilo VA88M Sakura
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019