Inet öppnar butik i Stockholm

Permalänk
Medlem

Finns bara ett ord för detta: Success!

Permalänk

TOTALT ÄG!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Ett personligt och trevligt bemötande.

Väldigt hjälpsam kundtjänst som oftast faktiskt försöker lösa problemet för kunden istället för att försöka slippa ansvar.

Random godis med i sina paket.

Riktigt bra priser.

Gratis frakt på ordrar över 500kr för sweclockare.

Håller en bra dialog med sina kunder, inte minst i en forumtråd här på Sweclockers.

Kunnigt och bra datorbyggande om man beställer färdigmonterat.

Relativt välkomponerade egna datorer, till skillnad från många andra så försöker dom inte blåsa sina kunder med hypade specs utan har faktiskt datorer komponerade på ett sätt som dom flesta av oss som faktiskt kan någonting kan godkänna.

Riktigt snabba leveranser.

Bra fraktpriser även utan swecrabatten.

Tja, det är några av anledningarna till varför jag handlar där iaf.

Vilken butik föredrar du?

Jag handlar iofs oftare på dustinhome när jag köper småsaker då dom har grymt bra studentrabatt på vissa varor och fraktfritt på alla ordrar om man är student.

EDIT: En annan anledning är förresten att min pappa brukade handla där för redan typ 10 år sedan då dom var rätt nyöppnade och blev alltid riktigt bra och trevligt bemött även om han inte kunde ett skit så blev han aldrig pålurad någon onödig vara och redan från början hade dom väldigt bra priser.
Och det känns som att dom faktiskt inte har förändrats så mycket sedan dess.
Dom kör på samma princip då som nu.
Bra, kunnig och ärlig service i kombination med så bra priser man kan erbjuda.
Man är villig att offra utbud och expansionsfart för att hålla kvar vid det. Prioriteringar jag gillar.

Och Inet, om ni läser detta, har ni en anställning ledig på er PR avdelning så är jag tillgänglig.

tjaffsa aldrig med botkyrka styleeeee!

nää men jävligt kul för oss stockholmare! det behövdes verkligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djinn1982:

Äntligen ett seriöst företag som kommer till sthlm. Webhallen trodde jag var serös men de har blivit ett skitföretag som inte bryr sig alls om sina kunder. Inet hoppas vi håller servicen uppe.

Det verkar vara många som klagar på Webhallen.
Vill iallfall säga att de varit mitt favoritföretag såhär långt. Priserna på datorspel är i allmänhet mycket lägre än på andra ställen, speciellt lite äldre spel. Har fyndat mycket där genom åren.
Förutom det har jag köpt en hel del hårdvara där. Personalen har alltid varit trevlig, även om de kanske inte är så kunniga (bla pga av att de flesta är lite väl unga).
Jag har reklamerat saker där ett par gånger och utan minsta tjafs fått pengarna tillbaka eller fått byta varan.
En nackdel jag kan hålla med om är att man inte kan/får öppna förpackningarna innan man köper.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Varför har de inte öppnat Inet i Stockholm tidigare för?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Grattis inet! ser fram emot att besöka butiken någon gång jag är i sthlm.
Antar att det här inte betyder att ni kommer skicka paket från stockholm också så att vi i norrland får saker lite snabbare?

Permalänk
Medlem

Fan va kul! då kan man kanske handla på någon annan affär än webhallen! Inget mer spec datum? skall ju köpa ny dator efter vintern vore grymt om man kunde köpa den på Inet butiken!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Inet är ju den absolut bästa nätbutiken (dator dels butiken huvudtaget..!) som finns, helt klart överlägsna alla andra, enda felet hittils har varit att den legat i GBG men nu är det felet på väg att åtgärdas.
Säger bara YEipii! =D

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk

Välkomna får jag väl då säga

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Riktigt nice, men hötorget är tyvärr på fel linje!
(Måste klaga på något!)

Rätt linje menar du?

Själv får man 1 station med tunnelbanan:p.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Kungligt! Nu finns allt man behöver i stockholm, kan äntligen dö lycklig.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk

utmärkt, ser fram emot lite fina öppningserbjudanden då

Lite farligt dock då jag redan handlat varor från Inet på 25 k hittils i år. Öppnar ifs 2011 så...

Permalänk
Medlem

Då är det bara 20 mil istället för 30 till närmaste Inet butik =P Men gratis frakt när man köper över 500 ändå så inget större problem att man inte bor i närheten av en butik.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jookeer:

Sen förväntar vi oss att Inetpersonalen snackar görtyken göteborska och retar oss för att vi inte harnåt Ullevi så vi kan retas tebaks om var eran T-bana e.

..och alla säljare måste heta Glenn, annars är det fraud!

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Kul för stockholmarna att smaka på det som vi från framsidan har haft länge

Utsidan heter det... vi som tänker använder insidan och där ligger Stockholm

Välkomna Inet - nu får kompletts hämtbutik lite behövlig konkurens!

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Gjorde en liten sammanfattning av vad göteborgarna i denna tråden hade att säga... Det ständigt återkommande lillebrorskomplexet gör sig än en gång hörd!

Skrivet av Afrasbaba:

Skitkul för alla Stockholmare, fast tycker ändå att ni borde stanna kvar i Göteborgsområdet där ni hör hemma

Hur kommer det att fungera med de dagliga leveranserna från Captech?
Kommer detta att betyda butiken i Stockholm ofta kommer att ha ett underskott av produkter i lager?

Skrivet av xyllian:

Tycker ni ska stanna i staden ni hör hemma, vårat vacka göteborg

Skrivet av Piece of Cake:

Kul för stockholmarna att smaka på det som vi från framsidan har haft länge

Skrivet av Cheewie:

Årets hetaste nyhet? Grattis Stockholm! Synd bara att vi göteborgare inte kan skryta längre med ensamrätt på denna gottebutik!

Skrivet av Mr_.Anderssons:

NEj stockholmarna förtjänar inte Inet xD Göteborg FTW

Skrivet av Piece of Cake:

Visst, det är ingen idé att köpa moderkort och sånt i butik, det kan man dra billigare på nätet, men skulle aldrig få för mig att köpa ett tangentbord eller en mus utan att få känna på den i butik först.
Sedan kan ni ju lägga av med att säga att Stockholm är den bästa staden, det finns ju en anledning till varför de började i Göteborg

Skrivet av jonazz:

Nja fortsätter de åt samma håll så får de öppna i den minsta staden härnäst!:P

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att dom dyker upp i Malmö också..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albin_w:

De kommer kanske ta pause gamla lokaler på sveavägen. De står tomma och gapar efter nya hyresgäster. Trevligt med inet i storstan iaf.

Tänkte också på det men jag vette fasiken. Såg att deras hyra låg på ca 70 000:- i månaden. Inte undra på att de gick i konkurs fast de kanske har fått ett bättre kontrakt.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk

Härligt att Inet expanderar!

Grattis!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Tänkte också på det men jag vette fasiken. Såg att deras hyra låg på ca 70 000:- i månaden. Inte undra på att de gick i konkurs fast de kanske har fått ett bättre kontrakt.

Pause har inte gått i konkurs... De la ner den butiken för att kunna ägna sig åt custominstallationer istället. De gjorde redan lite sånt men kunde inte leva upp till efterfrågan. De tjänade mycket mer på installationerna än försäljning i butik och då är det logiskt att lägga ner butiken. Det ligger ju dessutom en Pausebutik på Norrlandsgatan som är rätt ordentlig om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av borgen92:

Sluta larva, alla vet att ni skämtar och ni egentligen ska öppna den i Uppsala!

Håller med, det finns fina lokaler i Uppsala. Gamla pc citys som bara står tomma.

Visa signatur

Only a fool can ask more questions than a wise man can answer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

..och alla säljare måste heta Glenn, annars är det fraud!

Har aldrig ens hört talas om nån annan göteborgare än Glenn Hysén som heter Glenn. Vet helt ärligt inte vart ni har fått det ifrån

Skrivet av MatsDahlgren:

Utsidan heter det... vi som tänker använder insidan och där ligger Stockholm

Välkomna Inet - nu får kompletts hämtbutik lite behövlig konkurens!

Ta fram en karta och titta... Vi ligger på framsidan, "insidan" är ju i mitten, inte på östkusten, det är ju baksidan

Skrivet av heddan:

Gjorde en liten sammanfattning av vad göteborgarna i denna tråden hade att säga... Det ständigt återkommande lillebrorskomplexet gör sig än en gång hörd!

Om du inte hade känt dig träffad hade du inte behövt ta upp det
Hoppas att du gillar det som kommer från den bästa staden med (tydligen trevligare folk enl Herr Kantarell), BTW Scandinavium är fortfarande större än Globen

Nä nu får off topickriget ta slut.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Ta fram en karta och titta... Vi ligger på framsidan, "insidan" är ju i mitten, inte på östkusten, det är ju baksidan

Nänä solen går upp i öster så det måste vara framsidan

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Det finns tre typer av datorbutiker i stockholm:
* Storkedjor (Vitvaror och brödrostar mellan datorerna) med totalt noll intresse att hjälpa sina kunder. Det är enbart sälj, sälj och sälj som existerar hos dem.
* Småbutiker vars sortiment är så extremt utdaterat, att man kan hitta ett antal år gammal hårdvara i splitternya förpackningar OCH som fortfarandes skyltas i skyltfönster/i butiken med., samtidigt som priserna också är X år gamla.
* TV-spelsbutiker som försöker sälja datorer och hårdvara, men missade seriös och kunnig personal som vet vad dem säljer och kan hjälpa sina kunder.

Inet skulle fylla en viktig funktion i Stockholm:
Seriös datorbutik med uppdaterat sortiment och intresse för sina kunder.
Det finns inga sådana butiker i Stockholm. Kjell&co är det närmaste, men är ingen datorbutik precis. Dem har datortillbehör, men MYCKET begränsat)
Även om Inet har en aning högre priser (där det bara handlar om enstaka kronor, en tjuga eller liknande) är servicen ack så mycket viktigare, och service är lätt att konkurrera med här i Stockholm, då den är helt bortblåst.

Exempel på service:
Exempel 1:
Kund: -"Skulle jag kunna få känna på den där musmattans kvalitet?"
Webbhallen: -" Nej, då måste vi öppna förpackningen. Du måste köpa den först."
Kjell&co: -"Javisst, jag skall bara öppna den först, avvakta lite.. *öppnar förpackningen*"

Exempel 2:
Kund: -"Skulle ni kunna kolla om den där bildskärmen verkligen har hdmi-ingång? Det uppges inte i faktabladet/på er hemsida."
Webhallen: -"Ööööh. Vad är det?" / -"Nej, vi får inte bryta förpackningarna. Ni måste köpa den först."
Kjell&co -"Låt mig kolla... *Hämtar skärm* ... *öppnar förpackning* ... Jo. det verkar så. är det den du menar? ... *pekar på kontakten*"

Varför Kjell & co?... Dem har en service som andra butiker verkligen skulle kunna ta efter. Jag hoppas Inet satsar på den servicen.

Där har du rätt till 100 procent.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk

Webhallen behöver konkurrens. Vet inte hur många tusentals kronor jag spenderat där genom åren (ända sedan de hade sin lilla butik vid fridhemsplan). Tyvärr så tycker jag alltid de verkar lite besvärade när man har frågor, man kan aldrig kolla på en produkt innan, känna på kvalitén etc. Har man någon fråga utöver det som redan står på deras hemsida vet de ingenting. Dessutom har de en specialkassa för returer/återköp/reklamationer där kön ofta är över 15 min. Jag var även där en gång för att byta en vara mot en annan. Då hade de fel på kölappssystemet och bad mig komma tillbaka en annan dag. Vad är det för service?

Blir jättebra med Inet, hoppas de fortsätter med samma service som de har på sin hemsida och att det också får Webhallen att skärpa till sig!

Permalänk
Medlem

Utmärkt! Det kommer att bli en succe!

Lycka till med öppningen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av heddan:

Gjorde en liten sammanfattning av vad göteborgarna i denna tråden hade att säga... Det ständigt återkommande lillebrorskomplexet gör sig än en gång hörd!

Synd att jag inte är Göteborgare då

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas att Inet kommer att ta in lite mer exklusiva tangenbord etc till Hötorgsbutiken.