Permalänk
Medlem

Msi 870a-g54?

Tjena alla, köpte detta moderkort: MSI 870A-G54 och läste inte mer en prestandan m.m. och nu när jag ska installera den så insåg jag att tamme tusan den är mindre en gamla kortet.

Nån som vet varför och om det spelar någon roll prestanda mässigt?

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett skapligt kort. Är ATX och inte mATX så det borde inte vara mycket mindre än ditt gamla. Prestandamässigt så spelar inte storleken roll, snarare vad som finns i det

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk

jag funderar på det här kortet. läste i forum via google där två personer oberoende av varandra haft problem med geforce grafikkort på det här moderkortet, jag som tänkte köpa denna + gtx 460 1gb...

Permalänk
Medlem

Har själv även en fråga om detta moderkort. Kan jag låsa upp och klocka denna processorn AMD Phenom2 X2 555 3,2GHz BlackEdition - Inet.se med kortet?

Permalänk

Det är ett ATX kort som är något smalare. Kommer inte betyda speciellt mycket.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stidt-O:

Har själv även en fråga om detta moderkort. Kan jag låsa upp och klocka denna processorn AMD Phenom2 X2 555 3,2GHz BlackEdition - Inet.se med kortet?

Ja, men upplåsning är inte garanterat att det kommer funka, så börja kanske tänka på 955 ist.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Sorry för offtopic fråga men jag funderar starkt på att köpa detta kortet, kanske en väldigt dum fråga men varför finns det en VGA utgång på moderkortet när den inte har något intregrerat grafikkort

Ursäktar offtopic men har en fråga, undrar ba varför det finns en VGA utgång på moderkortet när det inte tycks ha något integrerat grafikkort eller nåt? Vad skulle tex hända om man kopplade in skärmen i den utgången? Och vad är det som driver skärmen isåfall? Eller är det så att om man har ett grafikkort på det moderkortet med endast DVI utgångar, kan man koppla in en VGA sladd i moderkortet och sedan köra med det grafikkortet man har som vanligt ändå? (hoppas någon förstår vad jag menar, känner mig jävligt dum )

Visa signatur

AMD Phenom II x4 955 3,2GHz ~ Corsair 2x2GB 1600MHz XMS3 ~ ASUS Radeon HD 6850 ~ MSI 870A-G54 ~ 500GB Samsung Spinpoint F3 ~ CM HAF 912 Plus ~ Corsair TX 650W ~ CM Hyper 212 Plus
BenQ 21,5" G2222HDL LED ~ Microsoft SideWinder X4 ~ Microsoft IME 3.0 ~ Creative Fatal1ty HS-800

Permalänk
Medlem
Skrivet av krabban95:

Sorry för offtopic fråga men jag funderar starkt på att köpa detta kortet, kanske en väldigt dum fråga men varför finns det en VGA utgång på moderkortet när den inte har något intregrerat grafikkort

Ursäktar offtopic men har en fråga, undrar ba varför det finns en VGA utgång på moderkortet när det inte tycks ha något integrerat grafikkort eller nåt? Vad skulle tex hända om man kopplade in skärmen i den utgången? Och vad är det som driver skärmen isåfall? Eller är det så att om man har ett grafikkort på det moderkortet med endast DVI utgångar, kan man koppla in en VGA sladd i moderkortet och sedan köra med det grafikkortet man har som vanligt ändå? (hoppas någon förstår vad jag menar, känner mig jävligt dum )

Säker på du inte misstar den för serial porten?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Skrivet av scoorch:

Säker på du inte misstar den för serial porten?

Kan va som du säger ursäkta min okunnighet. Vad är en serial port om jag får fråga?

Visa signatur

AMD Phenom II x4 955 3,2GHz ~ Corsair 2x2GB 1600MHz XMS3 ~ ASUS Radeon HD 6850 ~ MSI 870A-G54 ~ 500GB Samsung Spinpoint F3 ~ CM HAF 912 Plus ~ Corsair TX 650W ~ CM Hyper 212 Plus
BenQ 21,5" G2222HDL LED ~ Microsoft SideWinder X4 ~ Microsoft IME 3.0 ~ Creative Fatal1ty HS-800

Permalänk
Medlem
Skrivet av krabban95:

Kan va som du säger ursäkta min okunnighet. Vad är en serial port om jag får fråga?

En port för seriella enheter

Visa signatur

Tävlar i drifting
shirunai.blogspot.com

Permalänk

Är det här modekortet bra och fungerar det med GTX460 1 gb?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.